فناوری اطلاعات و نرم افزار

فناوری اطلاعات , نرم افزار - هوش تجاری - داده کاوی - سیستم های اطلاعاتی مدیریت - مشاوره و اجرای پروژه

فناوری اطلاعات و نرم افزار

فناوری اطلاعات , نرم افزار - هوش تجاری - داده کاوی - سیستم های اطلاعاتی مدیریت - مشاوره و اجرای پروژه

IPTV نمونه‌ای از خدمات شبکه‌های داخلی

 یا تلویزیون اینترنتی یکی از نمونه‌های خدمات شبکه داخلی حساب می‌شود که در کشورهای پیشرفته خیلی قبل‌تر ایجاد شده است.

به گزارش ایتنا کوروش جهان‌کاوه - کارشناس فناوری اطلاعات - در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر این‌که تلویزیون اینترنتی یکی از اقدامات در این بستر بوده است، تصریح کرد: تلویزیون اینترنتی که چندی است در کشور ما هم جلوه کرده و ارگان‌هایی چون صدا و سیما و مخابرات را بر آن داشته تا چنین سرویسی را عرضه کنند، یکی از اقدامات در کشورهای پیشرفته تلقی می‌شود که در گذشته انجام شده، سرمایه‌گذاری آنها برروی چنین اقداماتی مربوط به سال‌های پیش است و دیگر ترجیح می‌دهند به سمت خدمات ارز افزوده بیشتر همچون خدمات نسل چهارم بروند.

 تصریح کرد: تلویزیون اینترنتی که یک نسخه اولیه آن راه‌اندازی شد، تنها نمونه ساده‌ای از این کار بود اما این امید را می‌دهد که زیرساخت‌ها و بسترها در حال آماده شدن هستند و سرمایه‌گذاری‌ها هم به سمت آن می‌روند.

جهان کاوه افزود: ایجاد شبکه‌ای داخلی می‌تواند رونق کسب و کار IT را به دنبال داشته باشد تا تولیدات و خدمات داخلی نیز رنگ و بوی طراوت به خود بگیرند.

او با تاکید بر این که باید با اتحادی یکپارچه به ظرفیت داخلی شبکه ارتباطات و سیگنالینگ کشور افزوده شود، اظهار کرد: شبکه داخلی با ظرفیت بالا و فراگیر یکی از نیازمندی‌های امروز ما تلقی می‌شود تا بتوانیم با کشورهای دارای دستاوردهای دیجیتالی رقابت کنیم.

وی تصریح کرد: ایجاد ظرفیت بالا در شبکه IP داخلی می‌تواند بستری برای ارائه خدمات الکترونیکی پیشرفته باشد تا برخی محدودیت‌های ارتباطات لایه شبکه برطرف شود زیرا در حال حاضر برای استفاده از خدمات اینترنت با محدودیت‌هایی برای برخی دسترسی‌ها هم‌چون پهنای باند ۱۲KBPS روبه‌رو هستیم.

او با اشاره به مطرح شدن جدی ایجاد شبکه ملی اطلاعات و فاز اول آن برای سال آینده، تصریح کرد: اتفاقی که در این بستر خواهد افتاد این است که دیگر برای دسترسی به محتوای شبکه نیازی به راه‌حل برای به دست آوردن پهنای باند بالاتر نیست چراکه پهنای باند بدون محدودیت و در حد استاندارد سایر کشورهای در حال رقابت در این حوزه فراهم خواهد شد البته طبق آنچه که مسوولان اعلام می‌کنند.

این کارشناس فناوری اطلاعات درباره اینکه ایجاد چنین شبکه و اقداماتی به پیش نیاز‌هایی ضروری همچون کابل‌های پرسرعت نیاز دارد، خاطرنشان کرد: ظرفیت پورت‌های پرسرعت روز به روز در حال افزایش است و از این باب نمی‌توان نگرانی داشت چراکه متولیان مطمئنا آگاهند که اگر زیرساختی نداشته باشند، سرویسی هم نمی‌توانند ارائه کنند و البته امیدوارم که زیرساخت برای تمامی نقاط فراهم شود، درغیر این صورت شاهد خواهیم بود که سرویس‌ها به‌صورت بخشی عرضه شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد