فناوری اطلاعات و نرم افزار

فناوری اطلاعات , نرم افزار - هوش تجاری - داده کاوی - سیستم های اطلاعاتی مدیریت - مشاوره و اجرای پروژه

فناوری اطلاعات و نرم افزار

فناوری اطلاعات , نرم افزار - هوش تجاری - داده کاوی - سیستم های اطلاعاتی مدیریت - مشاوره و اجرای پروژه

تکنیکها ، ابزارها و روشهای Web Data Mining

در عصر حاضر Web Mining محیط اینترنت جهانی را تبدیل به محیطی کاربردی تر کرده است.که کاربران میتوانند سریعتر و راحتتر اطلاعات مورد نیازشان را پیدا کنند که شامل :کشف و تحلیل داده ، مستندات وmulti media از محیط اینترنت جهانی میباشد.Web Mining  از جزئیات سند ومحتویات سند و ساختار Hyper Link برای کمک به کاربر جهت مشاهده اطلاعات مورد نیازش استفاده میکند.
وب و موتورهای جستجو خودشان شامل اطلاعات ارتباطی درباره ی مستندات هستند و Web Mining  این ارتباطات را کشف میکندو به سه بخش تقسیم بندی مینماید.
در اولین بخش Web Content Mining، موتورهای جستجو محتویات را با کلمات کلیدی تعریف میکنندومی شناسند.پیدا کردن کلمات کلیدی محتوا و پیدا کردن یک ارتباط بین محتوای صفحه ی وب و محتوای سوال کاربر، Content Mining گفته میشود.
Hyper Links اطلاعاتی را درباره ی سایر مستندات روی وب کهخ در سند دیگری مهم هستند تهیه میکند.این لینکها عمقی را به سند اضافه میکنند و حالت چند بعدی که از خصوصیات وب است ایجاد میکنند. کاوش این ساختار لینک دومین بخش یعنی  Web Structure Mining  است.
در نهایت ارتباطی با سایر مستندات روی وب  که بوسیله ی جستجوی قبلی شناخته شده اند، وجود دارد. این ارتباط در صفحه های جستجو (log) و دستیابی ذخیره میشود. کاوش این Log ها سومین بخش یعنی Web Usage Mining را تشکیل میدهد.
درک کاربر اغلب یک بخش مهم از  Web Mining است. تحلیل جستجوهای قبلی کاربر ،شکلی که کاربر ترجیح میدهد اطلاعات پیدا شده را ببیندو سرعت در پاسخ ممکن است در پاسخ دادن به پرس و جوی کاربر موثر باشد


جهت دانلود مقاله به ادامه مطلب مراجعه نمایید :


نوشته :

ارائه کنندگان:

سیما رشیدی

مهسا یغمایی



دانلود

 


 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد