رایانش ابری نوعی مدل رایانشی است که قابلیتهای مقیاسپذیر و ارتجاعی فناوری اطلاعات را به عنوان سرویس به مشتری و از طریق اینترنت ارائه میدهد
مدلی از رایانش است که دسترسی آسان و فراگیر شبکه به منابع مشترک و قابل پیکربندی (مانند شبکه، کارگزار، منابع ذخیرهسازی، برنامهها و سرویسها) را فراهم مینماید. این منابع به سرعت و با کمترین تلاش مدیریتی و یا فعل و انفعال با تهیهکنندهی ابر، میتواند اختصاص یافته و یا آزاد گردند
قابلیت تغییر پویای منابع با توجه به منابعی که مورد نیاز سیستم است، خاصیت ارتجاعی نامیده میشود. (استفاده از منابع اشتراگی و مجازی سازی)
خودکارسازی توسط شرکت فراهم کنندهی ابر از طریق API ها در اختیار مشتریان قرار میگیرد. با استفاده از این APIها میتوان نمونههای جدیدی از ماشین را تهیه و تدارک دید و یا حتی از بین برد. برنامههای کاربردی گسترش ابر به صورت خودکار میتوانند در مواقع لزوم منابع جدیدی را در عرض چند دقیقه اختصاص دهند و هنگامی که بارکاری از میزان مشخصی پایینتر رفت منابع را آزاد نماید.
تعریف و ویژگیهای رایانش ابری
مدلهای گسترش ابر و تحویل سرویس
روند رشد رایانش ابری در دنیا
اهمیت رایانش ابری و تجارت الکترونیک از منظر اسناد بالادستی
جنبههای اقتصادی رایانش ابری
مزایا و اثر رایانش ابری در تجارت الکترونیک
نویسندگان مقاله :
حمیدرضا ربیعی
حسین اسدی
مرکز تحقیقاتی فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف
وبلاگ قشنگی داری
به ما هم سر بزنی خوشحال میشم.
www.penicillin.ir
اگر به ما با عنوان اخبار امنیت لینک بدی خوشحال تر میشم.