X
تبلیغات
پیکوفایل
رایتل

فناوری اطلاعات و نرم افزار

فناوری اطلاعات , نرم افزار - هوش تجاری - داده کاوی - سیستم های اطلاعاتی مدیریت - مشاوره و اجرای پروژه

معرفی اجزاء فرآیندهای مدیریت استراتژیک


فرایند برنامه ریزی استراتژیک با توجه به عوامل محیطی برای شناخت آینده و بقاء سازمان دارای مراحلی است . برای طی این مراحل نیز ابزارهایی وجود دارند که در ذیل به مرور آنها خواهیم پرداخت .

مراحل کلان این فرایند پایه ای و عمومی شامل این موارد است گرچه در تقدم و تاخر آن تفاوت دیدگاه نیز وجود دارد : 

1 ) تدوین چشم انداز و ارکان جهت ساز

2 ) شناخت و طرح مسئله

3 ) جمع آوری اطلاعات محیط پیرامون سازمان و داخل سازمان

4 ) مقایسه سازمان با رقبا

5 ) تشخیص ماهیت استراتژی اصلی سازمان و فرموله کردن استراتژی سازمان

6 ) پیشنهاد راهکارهای خرد و کلان

7 ) ارزیابی راهبردها قبل از اجرا

8 ) اولویت بندی راهکارها در راستای اهداف و خواسته های موکلان استراتژیک

ساده ترین ابزارهای قابل بکارگیری برای طی مراحل یاد شده نیز شامل :

1 – مدل تجزیه و تحلیل سئوالات بحرانی (Critical Question Analysis )

2 – مدل برنامه ریزی دیاگرام اهم

3 – روش تحلیل شکاف (GAP Analysis )


جهت دانلود به ادامه مطلب مراجعه کنید .



دانلود

تاریخ ارسال: جمعه 23 فروردین 1392 ساعت 22:49 | نویسنده: عباس علامه | چاپ مطلب
نظرات (0)
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
نام :
پست الکترونیک :
وب/وبلاگ :
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد