فناوری اطلاعات و نرم افزار

فناوری اطلاعات , نرم افزار - هوش تجاری - داده کاوی - سیستم های اطلاعاتی مدیریت - مشاوره و اجرای پروژه

فناوری اطلاعات و نرم افزار

فناوری اطلاعات , نرم افزار - هوش تجاری - داده کاوی - سیستم های اطلاعاتی مدیریت - مشاوره و اجرای پروژه

انواع سیستمهای شناسایی اتوماتیک

 

 

مقاله ذیل درباره انواع سیستمهای شناسایی اتوماتیک و شرح کلی این سیستمها جهت مقایسه و بررسی انواع آن میباشد. 

 

حجم مقاله : 

300 کیلو بایت

ادامه مطلب ...

اصلاحیه مهم مایکروسافت در ارتباط با ویروس Flame

شرکت مایکروسافت با انتشار اصلاحیه شماره ۲۷۱۸۷۰۴ چند گواهینامه دیجیتالی (Digital certificate) خود را که احتمالاً توسط ویروس Flame مورد سوء استفاده قرار گرفته است، باطل کرد.
به نظر می‌رسد ویروس Flame از این گواهینامه برای نشان دادن اصالت برنامه‌های مخرب خود استفاده کرده است. 

به گزارش ایتنا از شبکه گستر، اصلاحیه فوق‌العاده مایکروسافت شامل همه سیستم‌های عامل Windows، حتی نسخه آزمایشی Windows ۸، می‌شود 

 کاربرانی که از سیستم‌های عامل Windows اصل و معتبر استفاده می‌کنند، می‌توانند با مراجعه به سایت پشتیبانی مایکروسافت به نشانی  ....در ادامه مطلب بخوانید.....

ادامه مطلب ...

سامانه تشخیص پلاک خودرو

 

شرح مختصر : شماره پلاک خودرو یکی از مناسب‌ترین اقلام اطلاعاتی جهت احراز هویت خودروها می‌باشد. سامانه تشخیص پلاک خودرو∗ یک سیستم کاملاً مکانیزه است که با استفاده از پردازش تصویر خودروهای عبوری از یک مکان، شماره پلاک آنها را استخراج می‌کند. برای استفادهاز این سامانه، نیازی به نصب و تجهیز خودروها به وسیلهٔ دیگری (مانند GPS یا برچسب‌های رادیویی- RFID Tag) وجود ندارد. این سامانه با استفاده از دوربین‌های مخصوص،تصویری از خودرو در حال عبور اخذ می‌کند و آن تصویر را جهت پردازش توسط نرم‌افزار تشخیص پلاک خودرو به رایانه ارسال می‌کند. از این سامانه می‌توان در زمینه‌های امنیتی و ترافیکی بسیار بهره گرفت. در این مقاله به بررسی و نحوه کار یک سیستم اتوماتیک تشخیص پلاک می پردازیم که امروزه نمی توان کاربرد مفید و چشمگیر آن را نادیده گرفت. این سیستم با استفاده از پردازش تصویر خودرو های عبوری ز یک مکان، شماره پلاک آنها را استخراج کرده و به صورت عددی مورد استفاده قرار می دهد.
فهرست:
مقدمه
تعریف سیستم تشخیص پلاک
مراحل اصلی تشخیص پلاک در تصویر
الگوریتم های استخراج پلاک از تصویر
شناسایی اعداد و حروف
جداسازی عناصر
خواندن عناصر
صحت شناسایی پلاک
مزایا و کاربردهای سامانه تشخیص پلاک
اندازه گیری سرعت متوسط خودروها
نحوه کارکرد سیستم پارکینگ
نتیجه گیری
منابع
این مقاله از طرف مریم زارع تهیه و تدوین شده است.
 حجم فایل : ۴۱۹ کیلوبایت

ادامه مطلب ...

کاربرد فناوری اطلاعات در پزشکی

رشــد روزافزون صــنایع ارتباطی ، مخابراتی و انفورماتیکی ، هر روز دنیا را با انقلابی جـدید مـواجه می‌کند . انقلاب فن آوری اطلاعات و ارتباطات در کلیه بخش‌های اقتصادی ، اجتماعی ، سیاسی و امنیتی کشورها تاثیراتی قابل توجه بر جای گذاشته‌است . با توسعه این فن آوری در بخش پزشکی ، به دنبال تحول عظیمی در نظام ارائه خدمات بهداشتی و درمانی می‌باشیم و یکی از مهمترین حوزه‌های کـاربرد فن آوری اطلاعـات ، حوزة بهداشـت و درمانی می‌باشد .فن آوری اطلاعات از روش‌های متعددی می‌تواند به این حوزه کمک نماید.سیستم‌های ذخیره اطلاعات بیمار، سیستم‌های اطلاعات دارویی، سیستم‌های درمانی و جراحی، سیستم‌های پیگیری درمان ، سیستم‌های درمان از راه دور ، سیستم‌های راهبری پرستار، رباتهای جراح و سیستم‌های پذیرش بیمار و بسیاری دیگر که در پس پرده طراحی تمام این‌ها یک هدف مشترک وجود دارد و آن تسهیل در کار درمان است. با استفاده از این سیستم‌ها بیمار در کمترین زمان بهترین خدمات را دریافت می‌کند، پزشک تمام وقت از هر جای دنیا که بخواهد به بیماران خود دسترسی دارد و اطلاعات بیماران در همه جا به طور کامل در دسترس است. دسترسی همگانی به اطلاعات پزشکی در بستر شبکه‌های الکترونیکی یک رویا نیست آن را به وضوح می‌توان در سازمان‌های درمانی که به این سیستم‌ها نزدیک شده‌اند مشاهده کرد. سامانه‌هایی مانند ذخیره الکترونیکی اطلاعات سلامت (HER) که می‌تواند اطلاعات بهداشتی، درمانی و سلامتی فرد را پیش از تولد، یعنی زمانی که فرد دوران جنینی را طی می‌کند تا پس از مرگ یعنی وقتی دیگر در قید حیات نیست را به صورت اطلاعات جامعی در یک فایل الکترونیکی ذخیره سازی کرده و آن را در یک شبکه اختصاصی در دسترسی افراد مشخصی قرار دهد، به عنوان نمونه بارزی از کارکردهای فناوری اطلاعات در امر سلامت به شمار می‌رود.


صنعت انفورماتیک پزشکی

انفورماتیک پزشکی را حوزه کاربردی فن آوری اطلاعات و ارتباطات در پزشکی می‌توان تعریف کرد ، و به تولید و خدمات فن آوری اطلاعات در حوزه خدمات بهداشتی و درمانی صنعت انفورماتیک پزشکی اطلاق می‌شود . جهت توسعه این صنعت در داخل کشور نیازمند برنامه ریزی بر اساس فرصت‌ها و تهدیدهای سر راه و نقاط قوت وضعف خود هستیم .

ادامه مطلب ...

کاربرد داده کاوی در اطلاعات مالی

داده کاوى فرآیندى است براى استخراج الگوهایى که دانش را بازنمایى می کند، که این دانش به صورت ضمنى در پایگاه داده هاى عظیم، انباره داده و دیگر مخازن بزرگ اطلاعات، ذخیره شده است. داده کاوى بطور همزمان از چندین رشته علمى بهره می برد نظیر: تکنولوژى پایگاه داده، هوش مصنوعى، یادگیرى ماشین، شبکه هاى عصبى، آمار، شناسایى الگو، سیستم هاى مبتنى بر دانش ، حصول دانش ، بازیابى اطلاعات ، محاسبات سرعت بالا …..


• سیستمهای اطلاعات مالی:
• سیستم حسابداری ، عبارتست از مجموعه ای از اجزا به هم پیوسته در داخل یک موسسه که آثار مالی رویدادهای آن موسسه را به گزارشها و صورتهای مالی تبدیل می کند ،اما  اینگونه سیستمها، در واحد های اقتصادی مختلف الگوها وقواعد ویژه مخصوص به خود دارند ، بنابراین براساس استانداردها  از پیش تعیین شده، الگوها و مدلهای کارآ و بهینه قابل کشف وارائه نبوده و یا اینکه با افزایش داده ها ، تجزیه وتحلیل ،تشخیص وپیش بینی که نیاز مدیران جهت تصمیم گیری است از میان حجم انبوه داده ها براحتی امکان پذیر نمی باشد.

ادامه مطلب ...