فناوری اطلاعات و نرم افزار

فناوری اطلاعات , نرم افزار - هوش تجاری - داده کاوی - سیستم های اطلاعاتی مدیریت - مشاوره و اجرای پروژه

فناوری اطلاعات و نرم افزار

فناوری اطلاعات , نرم افزار - هوش تجاری - داده کاوی - سیستم های اطلاعاتی مدیریت - مشاوره و اجرای پروژه

شناسایی چهره در تصاویر فیس بوک

به گزارش ایسنا، به گفته جاستین میچل، مهندس فیس بوک، ویژگی "پیشنهاد برچسب" که برای شناسایی افراد در تصاویر ارسال شده به این سایت طراحی شده، ظرف چند هفته آینده برای کل کاربران آمریکایی عرضه می‌شود.

به گفته این مهندس، روزانه بیش از صد میلیون برچسب به تصاویر فیس بوک افزوده می‌شوند؛ هنگامی که یک کاربر فیس بوک تصاویر دیجیتالی را به این شبکه اجتماعی ارسال کند، نرم‌افزار جدید چهره‌ها را با چهره افرادی که در عکس‌های قبلی برچسب زده شده‌اند یا در عکس‌های دیگر نامبرده شده‌اند، تطبیق می‌دهد.

ادامه مطلب ...

مدیر الکترونیک، یک الزام ، E_ manager

چکیده: فناوری اطلاعات و به‌خصوص اینترنت، فضای کسب و کار و بازار محصولات و خدمات را دگرگون ساخته است. بنابراین بسیاری از سازمانها و شرکتها برای اینکه بتوانند در محیط رقابتی جهانی فعالیت کنند، به استفاده از ابزارها و روشهای الکترونیک از جمله کسب و کار الکترونیک روی آورده اند. آنچه در این بین اغلب فراموش می شود مدیریت موثر فعالیتهای الکترونیکی است. مدیریت الکترونیک مجموعه فرآیندهایی است که موفقیت کسب و کار الکترونیک را تضمین خواهد کرد.
مقدمه
طبق نظر بسیاری از اقتصاددانان، متخصصان و آینده نگرها در سالهای اخیر انقلابی مشابه انقلاب صنعتی به وقوع پیوسته که جهان را وارد ” عصر اطلاعات“ ساخته و بسیاری از جنبه‌های اقتصادی،‌ اجتماعی و فرهنگی حیات بشر را دستخوش تحولی عمیق نموده است. یکی از ابعاد این تحول، تغییرات عمیقی است که در فناوری اطلاعات به وجود آمده است(مومنی، 1381). چشم‌انداز جهان با بهره گیری فناوری اطلاعات بسیار متفاوت اززندگی امروز ماست. فرزندانی که درقرن آینده متولد خواهند شد شهروندان جامعه اطلاعاتی نامیده می شوند؛ جامعه ای که درآن زندگی اقتصادی و اجتماعی افراد جامعه شدیدا تحت تاثیر فناوری اطلاعات وارتباطات است و در محیط کار، منزل و هنگام تفریح با زندگی مردم عجین شده است.کیفیت زندگی انسانها تحت تاثیر زیرساختهای ارتباطی با ظرفیت بالا و پر سرعت در تمام جهان برای انتقال نوشته ها، صدا، اسناد، تصاویر، طرحها و ... دائما ارتقا می یابد و اطلاعات افراد را در تمام ابعاد تحت تاثیر خود قرار می دهد (‌ساموئلسون و واریان، 2002).

ادامه مطلب ...

همایش CRM کارساز توسط شرکت دانا روش برگزار شد

ایتنا - همایش CRM کارساز توسط شرکت گروه مشاورین دانا روش ایرانیان در مرکز همایش‌های مجموعه ورزشی انقلاب برگزار شد.


این همایش با سخنرانی بهروز افشار استاد دانشگاه در زمینه بازاریابی و فروش و مشاور شرکت‌های بزرگ آغاز شد.وی در سخنان خود از مدیریت تغییر و موج جهانی شدن صحبت کرد.
وی در ادامه بحث خود به نقش تکنولوژی در خرید مشتری اشاره کرد و نقش را آن را بسیار مهم توصیف نمود. 

وی در پایان مشتری را تصمیم گیرنده اصلی برای بقای نیروی انسانی هر سازمانی معرفی کرد.
به گزارش ایتنا در ادامه همایش، فرخ اصفهانی مشاور و یکی از سخنرانان حرفه‌ای کشور به بیان نظرات خود پرداخت.وی در سخنانش نقش ارتباط را بسیار مهم تلقی کرد،‌ و بحث مدیریت دانش را به عنوان یکی از ابزارهای اساسی برای توسعه هر سازمانی مورد تاکید قرار داد.

ادامه مطلب ...

تفاوت های مدیریت و مریدیت

مدیریت اندیشه‌ها شامل جمع‌آوری،‌ اصلاح و بسط اندیشه‌های مدیریتی توسعه گرا می‌باشد، مدیریت انگیزه هادرحوزه دانش و مهارت و قابلیت بحث می‌کند . مدیریت نوآوری موضوعاتی مانند مدیریت بهره‌وری،مدیریت منابع، مدیریت تولید، اجرا، نظارت و ارزشیابی را در خود دارد. آنچه غیر از این هرم و زوایای آن عمل شود ،مدیریت نیست و فقط جای حرف دال  با حرف رتعویض گردیده و تبدیل به مریدیت می‌گردد. فرد می‌تواند مرید مرئوس خود ، مرید هوای نفس،‌ مرید تفکرات غلط، مدیر سهامداران سازمان یا مرید مشتری و مرید... گردد و عملکرد خود را در فضای مریدیت ببرد. اما مدیریت در بتن خود قداست واعتبار علمی دارد وعملکرد در این فضا تما ما" ارزشمند میباشد.
 عملکرد مدیر و مرید تفاوت‌هایی دارد که دراین یادداشت به آن می‌پردازیم.
-    مرید همواره به دنبال عوامل مقصر است حال آنکه مدیر به دنبال عناصر موثر است.
-    مرید مصلحت‌گرا است و مدیر حقیقت‌گراست.
-    مرید اهل تجلیل است و مدیر اهل تحلیل است.
-    مرید به آموزش گیرندگان توصیه می‌کند بخوان و بنویس مدیر توصیه می‌کند خوب گوش کن و به زیبایی حرف بزن.
-    مرید همواره توضیح می‌دهد مدیر استدلال می‌کند.
-    مرید دیکته می‌کند مدیر انشاء می‌گوید.
-    مرید اهل شایسته‌سواری است مدیر اهل شایسته سالاری است.
-    مرید به دنبال پول، تجهیزات و نیروی انسانی برای پیشرفت است مدیر به دنبال دانش و مهارت و نوآوری است.
-    مرید اهل وظیفه شناسی است و مدیر اهل احساس مسئولیت است.
-    مرید تعصب بی‌جا دارد مدیر منطق به جا دارد.
-    مرید اهل اتهام است و مدیر اهل اتحاد است.
-    مرید آموزش را دوست دارد و مدیر پرورش را می‌پسندد.
-    مرید اهل تحمیل است و مدیر اهل تدبیر است.
-    مرید از فرد می‌ترسد مدیر از قانون می ترسد.
-    مرید به دنبال استمداد است و مدیر به دنبال استعداد است

ادامه مطلب ...

مدیریت استراتژیک چیست؟

مجموعه تصمیم ها و اقدامات مدیریتی است که عملکرد بلند مدت یک شرکت را تعیین می کند .
مدیریت استراتژیک عبارت است از بررسی محیطی (هم محیط خارجی و هم محیط داخلی ) تدوین استراتژی، اجرای استراتژی، ارزیابی و کنترل. بنابراین مدیریت استراتژیک بر نظارت و ارزیابی بر فرصت ها و تهدیدهای خارجی در سایه توجه به نقاط قوت و ضعف یک شرکت تأکید دارد .
مراحل مدیریت استراتژیک چیست؟
فرآیند مدیریت استراتژیک در بر گیرنده سه مرحله می شود :
۱- تدوین استراتژی ها
۲- اجرای استراتژی ها
۳- ارزیابی استراتژی ها 

 

مقصود از تدوین استراتژی این است که مأموریت شرکت تعیین شود. شناسایی عواملی که در محیط خارجی، سازمان را تهدید می کنند یا فرصت هایی را به وجود می آورند. شناسایی نقاط قوت و ضعف داخلی سازمان، تعیین هدف های بلند مدت، در نظر گرفتن استراتژی های گوناگون و انتخاب استراتژی های خاص جهت ادامه فعالیت .
اجرای استراتژی ها ایجاب می کند که سازمان هدف های سالانه در نظر بگیرد، سیاست ها را تعیین کند، در کارکنان انگیزه ایجاد کند و منابع را به گونه ای تخصیص دهد که استراتژی های تدوین شده به اجرا در آید .
ارزیابی استراتژی ها بدان سبب باید استراتژیهای را مورد ارزیابی قرار داد که موفقیت امروز نمی تواند موفقیت فردا را تضمین نماید. موفقیت همیشه موجب بروز مسائل جدید و گوناگون می شود، سازمانی که به وضع کنونی خود بسنده نماید یا دچار تکبر شود محکوم به فنا خواهد بود .

ادامه مطلب ...

فعال یا غیر فعال کردن برنامه Remote Desktop ویندوز سرور از راه د

مدیریت از راه دور یکی از علاقه‌مندی‌های هزاران راهبر شبکه است. راهبران شبکه دوست دارند تمامی کارها از راه دور انجام شوند، به عنوان مثال آنها دوست دارند از راه دور سیستم کاربری را خاموش کنند، برای او پیغام بفرستند، یا محل قرار گرفتن منابع را به وی نشان دهند و یا حتی اگر مبحث آموزش نیز در کار باشد از راه دور به کاربر نشان دهند که مبحث آموزشی او چگونه است و چگونه باید اتفاق بیفتد و هزاران کار دیگر که می‌شود از راه دور انجام داد و خلاصه آن این است که کمترین تحرک فیزیکی در آن نقش داشته باشد.

در این مقاله خواهید دانست که چگونه می‌توانید از راه دور برنامه Remote Desktop ویندوز سرور را فعال یا غیر فعال کنید تا به جای اینکه مجبور شوید بالای سر کیس آن بروید و تنظیمات مربوط را مستقیم بر روی آن انجام دهید از راه دور این کار را انجام داده و انرژی کمتری مصرف کنید.

تنظیم Remote Desktop در ویندوزهای سرور از طریق رجیستری انجام خواهد شد. دسترسی به رجیستری از راه دور نیز در ویندوز سرور به صورت پیش فرض ممکن است؛ به شرطی که دیوار آتش ویندوز یا همان Windows Firewall غیر فعال باشد و شما شناسه کاربری و رمز ورود به ویندوز را داشته باشید، در این صورت می‌توانید Remote Desktop را فعال و یا غیر فعال کنید.

در ویندوزهای سرور چنین مسیری در رجیستری وجود دارد:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Terminal Server\fDenyTSConnections

این مسیر را دنبال کنید تا به محل اصلی تغییرات در برنامه Remote Desktop برسید. به صورت پیش فرض تنظیمات fDenyTSConnections بر روی عدد 1 ذخیره شده و معنی آن این است که برنامه Remote Desktop غیر فعال است و برای فعال سازی آن باید تنظیمات fDenyTSConnections را به عدد 0 تغییر دهید تا در reboot بعدی ویندوز سرویس Remote Desktop فعال‌سازی شده باشد.

ادامه مطلب ...