فناوری اطلاعات و نرم افزار

فناوری اطلاعات , نرم افزار - هوش تجاری - داده کاوی - سیستم های اطلاعاتی مدیریت - مشاوره و اجرای پروژه

فناوری اطلاعات و نرم افزار

فناوری اطلاعات , نرم افزار - هوش تجاری - داده کاوی - سیستم های اطلاعاتی مدیریت - مشاوره و اجرای پروژه

تلکام امسال تخصصی‌تر بود

مدیر روابط عمومی زیرساخت: نمایشگاه امسال خوب برگزار شد و به نسبت سال گذشته تخصصی‌تر بود، علت آن را می‌توان در جداسازی نمایشگاه الکامپ و تلکام از یکدیگر دانست.


محمدرضا فرنقی‌زاد مدیرکل دفتر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت در گفت‌و گو با ستاد خبری نمایشگاه تلکام با بیان این مطلب گفت:‌ دلیل بارزتر این موضوع را در خصوصی‌ شدن شرکت مخابرات ایران می‌توان جست. شرکت مخابرات ایران به عنوان یک شرکت خصوصی در این نمایشگاه شرکت کرد و تمامی تلاش خود را برای حضور هر چه بیشتر و پررنگ‌تر به کار بست.

وی با اشاره به فعالیت‌های شرکت ارتباطات زیرساخت در یک سال گذشته افزود: ‌پروژه‌های خوبی در یک سال گذشته در شرکت زیرساخت کلید خورد و بسیاری از آنها به مرحله اجرا درآمد و برخی دیگر در چند ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

فرنقی‌زاد در ادامه افزود: پروژه‌هایی چون مسیر شمال به جنوب، سیگنالینگ سراسری، پروژه Core و super core را داریم که تا چند ماه دیگر افتتاح خواهد شد، همچنین پروژه IN سراسری در دست اجراست که برای اجرای آن با مخابرات استان تهران هماهنگی لازم به عمل آمده است و نتیجه تمامی این پروژه‌ها رفتن به سوی دولت الکترونیک و در جهت نیل به هدف تبدیل ایران به هاب منطقه در راستای برنامه چشم‌انداز بیست ساله هستند.

مدیرکل دفتر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت در ادامه اظهار داشت: قبلا تعداد درگاه‌های بین‌المللی ما کم بود و اگر مسیر جاسک- فجیره دچار مشکل می‌شد کل اینترنت کشور دچار اختلال می‌شد، ولی همه این اذعان را می‌توانند داشته باشند که مدتی است که اینترنت دچار اختلال نشده است، این نتیجه اتصال به ارتباطات بین‌المللی از طریق بیست درگاه است.

وی در ادامه با اشاره به نحوه توسعه شبکه گفت: سئوالی هست که همیشه مصرف‌کننده نهایی از ما می‌پرسد و آن این است که این توسعه‌ای که شما از آن صحبت می‌کنید برای ما ملموس نیست. در پاسخ به این سئوال باید این توضیح را بدهم که برای مثال شما شاهد راه‌اندازی اتوبان‌های زیادی در تهران هستید ولی باز ترافیک بیشترب هست. این به این دلیل است که میزان مصرف‌کننده از این اتوبان‌ها به نسبت توسعه افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: استفاده از فناوری اطلاعات هر لحظه در حال گسترش است و با ورود به مباحثی چون دولت الکترونیک و یا خرید الکترونیک این موضوع برجسته‌تر می‌شود. همه این ارتباطات و دیتا باید از مسیر شبکه‌های ما عبور کند و من گاهی اوقات حتی اینطور به مسئله نگاه می‌کنم که اگر مصرف‌کننده شاهد ثابت ماندن کیفیت ارتباطات نسبت به دوسال گذشته است و نه افت آن، این نشان از توسعه شبکه زیرساخت دارد .

فرنقی‌زاد ظهار داشت:‌ طبیعتا اگر این توسعه اتفاق نمی‌افتاد به طور کل ارتباطی وجود نداشت. به نظر من در حوزه اینترنت و زیرساخت اتفاقا بهبود هم داشتیم.

فرنقی‌زاد با اشاره به برنامه‌های شرکت زیرساخت در طول نمایشگاه گفت: برنامه‌های متنوع و مختلفی برگزار کردیم از جمله برگزاری جلسات با تولیدکننده‌های مختلف خارجی برای تامین تجهیزات شبکه همچنین برگزاری کارگاه‌های آمورشی که استقبال خوبی از آن هم شد. سعی کردیم بر روی آموزش در مورد فیبرنوری تاکید زیادی داشته باشیم چون اغلب با این موضوع آشنایی ندارند و سئوالات فراوانی دارند که باید به آنها پاسخ داده شود. این آموزش‌ها برای این است که مردم بداند چه بخشی از انتظارات آنها به ما مربوط می‌شود. همه تلاش ما بر مبنای فرهنگ‌سازی اطلاع‌رسانی است. همچنی پخش زنده برنامه‌های رادیویی و تلویریونی از دیگر فعالیت‌های ما در نمایشگاه بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد