فناوری اطلاعات و نرم افزار

فناوری اطلاعات , نرم افزار - هوش تجاری - داده کاوی - سیستم های اطلاعاتی مدیریت - مشاوره و اجرای پروژه

فناوری اطلاعات و نرم افزار

فناوری اطلاعات , نرم افزار - هوش تجاری - داده کاوی - سیستم های اطلاعاتی مدیریت - مشاوره و اجرای پروژه

بروز مشکل در سیستمهای کامپیوتری در سازمان های IT محور

بروز مشکل در سیستمهای کامپیوتری یکی از آزاردهنده ترین مشکلاتی است که صاحبان مشاغل و کسب و کار از آن صدمه میبینند. کم نیستند افرادی که به امید آوردن آسایش و نظم به محیط کار، بالابردن توان شرکت یا سازمان خود و پیش رفتن با مدلهای روز تجارت و سرویس دهی، به سیستمها و شبکه های کامپیوتری روی آورده اند ولی ورود این سیستم مکانیزه نه تنها مشکلی را حل نکرده بلکه مشکلی به مشکلات روزانه نیز افزوده است!
وقتی صحبت از مشاغل و سازمانها میشود دیگر بحث بر سر سیستمی است که متشکل از شبکه ای به هم پیوسته از کامپیوتر و تجهیزات ماشینی میباشد که هدف از بکار گیری آن تسریع و بهبود فعالیتها و در نتیجه بالابردن کیفیت ارائه خدمات در کمترین زمان، جهت رضایت خاطر مشتری است.
هر سازمان و شرکتی نیازها و رفتار سازمانی خاص خود را دارد و بر اساس این نیازها و رفتارها مشاوران فنی میتوانند بعد از بررسی شرایط و محیط راه حل مناسب را ارائه و پیاده سازی کنند.
مشکلاتی که سازمانها و مشاغل با آن برخورد میکنند را میتوان به دو سته خطا نسبت داد. اول خطای سیستمی و دوم خطای انسانی.

ادامه مطلب ...

کارت ویزیت‌های دیجیتال و شبکه‌های ارتباطات حرفه‌ای


داشتن یک کارت ویزیت از ابزارهای ضروری هر فرد حرفه‌ای بوده و وسیله‌ای ساده و نسبتاً کارآمد برای معرفی شما در ابتدای یک ملاقات کاری محسوب می‌شود؛ اگرچه ایرادهای مهمی بر آن وارد است:

- هر فرد در طول سال‏های کاری، صدها یا هزاران کارت ویزیت دریافت می‌کند که یا گم می‏شوند، یا دور ریخته شده و یا در آلبومی قطور، رولودکس یا یک کشو، بدون امکان جست‌وجو، نگهداری می‌شوند.

- اطلاعات کارت به روز نمی‌شود. کارتی که شما یک یا دو سال پیش گرفتید معلوم نیست الان هم معتبر و آن شخص هنوز در همان شغل باشد، همان ایمیل را چک کند یا نشانی و شماره تلفنش تغییر نکرده باشد.

- آرشیو و دسته‏بندی آن دشوار و غیرعملی است. مثلاً، اگر یک کارت ویزیت را در یک کنفرانس گرفته‏اید، باید پشت آن بنویسید که در کجا آن را دریافت نموده و چه صحبتی با آن فرد داشته‌اید. جست‌وجوی این اطلاعات در زمانی که به آن نیاز دارید بین صدها کارت بسیار وقت گیر است.

ادامه مطلب ...

پیمایش و آمار الکترونیکی

چکیده

پیمایش از روشهای پر کاربرد پژوهش و گردآوری داده ها در علوم مختلف و از جمله در کتابداری و اطلاع رسانی است که با گسترش فناوری اطلاعات و بویژه اینترنت، بر دامنه کاربرد آن روز به روز افزوده می شود. این مقاله به مرور انواع پرسشنامه های الکترونیکی و ویژگیهای آنها می پردازد و مزایا و کاستیهای پیمایش از طریق پرسشنامه الکترونیکی را با روشهای سنتی مقایسه می کند. از جمله مزایای پرسشنامه های الکترونیکی که به دو صورت مبتنی بر وب و یا متبنی بر پست الکترونیکی قابل اجرا هستند می توان به سرعت، دقت و هزینه کم اشاره کرد. مهمترین مشکل مربوط به این نوع پیمایشها دستیابی به یک نمونه مناسب از جامعه پژوهش است. در ادامه مقاله، مراحل طراحی و اجرای پرسشنامه های الکترونیکی برای انجام پژوهشهای پیمایشی تشریح شده و به نقش کنترل کارآیی در کیفیت پیمایش الکترونیکی اشاره شده است. مسائل پیرامون انجام پیمایشهای الکترونیکی نظیر مشکلات نمونه گیری و تدابیر افزایش میزان مشارکت نیز مورد بحث قرار گرفته است.
 کلید واژه ها: پیمایش، پرسشنامه های الکترونیکی، نمونه گیری
 
مقدمه
پیمایش یکی از روشهای اصلی و قدیمی پژوهش در شاخه های مختلف دانش و بویژه در علوم اجتماعی است که با گردآوری داده های کمّی، ویژگی ها یا نظرات یک گروه خاص (جمعیت) را مورد مطالعه قرار می دهد (16). استفاده از پیمایش در علوم کتابداری و اطلاع رسانی نیز پیشینه ای طولانی دارد. این روش در حوزه کتابداری کاربردهای فراوان داشته و حجم زیادی از پژوهشهای این رشته با استفاده از این شیوۀ پژوهشی انجام می گیرد. از جمله کاربردهای پیمایش می توان به استفاده از آن برای بررسی رفتار اطلاعاتی، میزان رضایتمندی کاربران از خدمات، ارزیابی منابع، میزان استفاده از منابع و طیف وسیعی از پژوهشها که مستلزم درک نظر و دیدگاه یک جامعه انسانی است اشاره کرد.

ادامه مطلب ...

پاسخ به سوالات شما

برخی دوستان در صندوق پستی بنده مواردی را ذکر کرده اند از قبیل داده کاوی و الگوی داده---داده های اماری -متدلوژی های زبان برنامه نویسی ---sharepoint --- انواع مبادلات b2b    c2c b2c 

شش سیگما که در اولین فرصت بدلیل مشغله کاری در طراحی و پیاده سازی یک پروژه حتما پاسخ خواهم داد. 

 

 

با تشکر از همه دوستان