فناوری اطلاعات و نرم افزار

فناوری اطلاعات , نرم افزار - هوش تجاری - داده کاوی - سیستم های اطلاعاتی مدیریت - مشاوره و اجرای پروژه

فناوری اطلاعات و نرم افزار

فناوری اطلاعات , نرم افزار - هوش تجاری - داده کاوی - سیستم های اطلاعاتی مدیریت - مشاوره و اجرای پروژه

نکته های خواندنی

 تبلیغ اثر بخش افزون بر وجه اساسی، باید با نشان دادن وجوه تمایز و برتری محصول نسبت به محصول رقبا، مخاطب را مایل به خرید و مصرف کند(برگرفته از کتاب : مباحث و موضوعات مدیریت بازاریابی با نگرش بازار ایران)

دلیل شکست کسب و کارها نداشتن ایده های خوب نیست بلکه، آنها به این علت شکست می خورند که به خاطر نداشتن اطلاعات، تصمیمات نادرست می گیرند(برگرفته از کتاب: هوشمندی رقابتی و هوشمندی بازاریابی )

 

تبلیغات باید ترغیب‌کننده و تشویق‌کننده باشد. تبلیغات ما باید متمایز از تبلیغات رقبا باشد تا جلب توجه کند و مشتری را به سمت محصول ما بکشاند (برگرفته از کتاب: تکنیکهای فرصت‌یابی در بازاریابی و فروش با نگرش بازار ایران)

 

شناخت شخصیت مذاکره‌کننده و رعایت آداب مذاکره متناسب با فرهنگ حاکم بر مذاکره می‌تواند به کاهش مدت مذاکره و رسیدن به توافق سریعتر به‌منظور دستیابی به هدفها کمک بسزایی می‌کند (برگرفته از کتاب: اصول، فنون، و هنر مذاکره با نگرش بازار ایران)

ادامه مطلب ...

ایزو و روش شناسی بهبود عملکرد شش سیگما

  • شش سیگما یک روش گردش داده ها برای بهبود کسب و کار و عملکرد کیفیت است در یک استاندارد دو قمستی ایزو منتشر شده است.

شش سیگما در سال 1986 توسط شرکت موتورولا به منظور ارتقای فرآیندهای تولید با هدف 99.99966% بدون انحراف بودن محصولات (بعنوان مثال 3.4 خطا در هر میلیون محصول) توسعه یافت. امروزه این روش شناسی در بسیاری از سازمان های بزرگ و کوچک برای تمام انواع فرآیندها و خدمات بکار گرفته می شود برای: 

  • حرکت بهبود فرآیندها و تهیه آماری برای تصمیم گیری ها
  • اندازه گیری نتایج کسب و کار با سطحی از اعتماد
  • مشخص کردن ابهامات
  • ترکیب کارکردها و منافع در تناوب های کوتاه، متوسط و بلند مدت
  • از بین بردن ضایعات، عیوب و خطاها

استاندارد جدید ایزو 13053 ویرایش 2011 با عنوان روش های مقداری در بهبود فرآیند - شش سیگما که منحصرا با کاربرد روش شناسی شش سیگما به منظور بهتر کردن فرایندهای موجود سروکار دارند توسط سازمان ایزو در دو بخش منتشر شده است. 

ادامه مطلب ...

جدیدترین آمار ضریب‌ نفوذ حوزه‌های ارتباطی در کشور

ضریب نفوذ یکی از شاخص‌های مهم در حوزه فناوری اطلاعات کشورها و در زمره شاخص‌های اهداف توسعه هزاره است که منظور از آن نسبت جمعیت استفاده‌کننده از اینترنت در کشور به کل جمعیت کشور ضرب در ۱۰۰ است؛ شاخص‌های توسعه‌ای که در حال حاضر و در اکثر کشورهای جهان در حوزهٔ مباحث اقتصادی مورد بررسی قرار می‌گیرد، شامل توسعه و نفوذ اینترنت در میان اقشار یک جامعه می‌شود 

گزارش ایتنا به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ضریب نفوذ تلفن ثابت در ایران حدود ۳۶ درصد و ضریب نفوذ تلفن همراه نیز حدود ۷۳ درصد اعلام شده است و می‌توان گفت تمامی افراد فعال جامعه بیش از یک سیم‌کارت در اختیار دارند؛ هم‌چنین در سال ۸۹ دو برابر شدن ظرفیت آی.پی را در کشور داشتیم که البته این آمار برای اردیبهشت‌ماه سال جاری است که توسط وزیر ارتباطات عنوان شد که طبیعتاً تا امروز افزایشی نیز داشته است.

ادامه مطلب ...

رضایتمندی الکترونیک

رضایت مشتری در محیط آنلاین یکی از مهمترین جنبه های ارائه خدمات اطلاعاتی می باشد .در بیشتر موارد مشتریان راضی از خدمات شرکت به نشان تجاری متعهد و وفادار مانده و دوباره برمی گردند.به هر حال راضی نگه داشتن و متعهد ساختن مشتریان برای شرکت های خدماتی و اطلاعاتی بسیار دشوار است.زیرا آنان متقاضی خدمات و اطلاعات بهتر بوده و اختلال و ناکارآمدی وب سایت را کمتر تحمل می کنند.عوامل متعددی از جمله کیفیت محصول یا خدمت،اعتماد و پاسخگویی برای ایجاد رضایت در مشتریان ضروری است.رضایت مشتری به عنوان شاخص عملکرد گذشته،حال و آینده شرکت مطرح بوده و شواهد فراوانی مبنی بر تاثیر مثبت آن بر وفاداری مشتری وجود دارد.رضایت را می توان به عنوان ادراکات کلی مشتری بر مبنای تجربیات گذشته تعریف کرد که حالات شناختی و عاطفی فرد را تغییر داده و رفتار آینده او را نسبت به شرکت تحت تاثیر قرار می دهد.(

ادامه مطلب ...

فرآیند تحلیل و طراحی شئ گرا

در این مقاله به روندکاری تحلیل و طراحی شئ گرای سیستم می پردازیم. در فاز تحلیل، مدلی از دنیای واقعی نرم افزار در حال توسعه که خواص مهم آن را نشان میدهد، ساخته می شود. این مدل مفاهیم موجود در دامنه سیستم را بصورت انتزاعی نشان می دهد و بیانگر این است که سیستم چه کاری را باید انجام دهد و به چگونگی انجام (از دید فنی)آنها نمی پردازد. مدل تحلیلی رفتار عملی سیستم را مستقل از محیطی که نهایتا با آن در ارتباط خواهد بود، مشخص می کند. آنالیست باید زمانی را برای کشف نیازمندیهای سیستم صرف کند و مدل باید تمام این نیازها را پاسخگو باشد. توجه شود که ایجاد تغیرات در طول فاز تحلیل بسی آسانتر و با هزینة کمتری نسبت به فازهای بعدی قابل انجام است

در فاز طراحی چگونگی برآورده کردن نیازهای کشف شده در مدل تحلیلی از مسئله، در محیط پیاده سازی بررسی می شود. Rumbaugh عملیات فاز طراحی را به دو مرحله تقسیم کرده است:

1. مرحله طراحی سیستم

2. مرحله طراحی شئ

طراح سیستم یک دید کلی از معماری سیستم را در نظر می گیرد و سیستم را در اجزایی کوچکتر که زیرسیستم نامیده می شود، سازماندهی می کند. این دید مبنای تصمیم گیری در شناسایی همروندیها، تخصیص فرآیندها به پردازه ها، دسترسی به منابع و ... قرار می گیرد.

ادامه مطلب ...

اولین پیاده‌سازی کامل تکنولوژی RFID در کتابخانه‌های ایران

ایتنا به نقل از ماهنامه دنیای کامپیوتر و ارتباطات، پیاده سازی کامل فناوری RFID در کتابخانه‌های ایران برای اولین بار توسط کنسرسیوم شرکت‌های پارس آذرخش و کاوشکام در کتابخانه مرکزی دانشگاه تبریز با موفقیت به انجام رسید و هم اکنون این سیستم مکانیزه در حال بهره‌برداری و توسعه در کل دانشگاه می‌باشد.

بهره‌گیری از تجارب علمی گروه تحقیقات خدمات مخابراتی کاوشکام آسیا در صنعت الکترونیک و مخابرات و دستاوردهای شرکت پارس آذرخش در راستای طراحی و تولید نرم‌افزارهای مدیریت کتابخانه‌ها و مراکز اسناد منتج به طراحی و پیاده‌سازی راهکار جامع کتابخانه هوشمند با استفاده از تکنولوژی RFID گردیده است.
پیاده‌سازی این راهکار، رویای مدیریت مکانیزه کتابخانه‌ها و به تبع آن تحقق کتابخانه‌های ۲۴۷(بیست و چهار ساعت شبانه روز، هفت روز هفته) را به واقعیت تبدیل می‌نماید. لازم به توضیح است که کنسرسیوم پارس آذرخش، کاوشکام جهت پیاده‌سازی کامل فناوری RFID در کتابخانه کشور تشکیل گردیده و آماده ارائه خدمات با کیفیت و جامع در زمینه پیاده‌سازی این فناوری در کتابخانه‌های کشور می‌باشد.

ادامه مطلب ...