فناوری اطلاعات و نرم افزار

فناوری اطلاعات , نرم افزار - هوش تجاری - داده کاوی - سیستم های اطلاعاتی مدیریت - مشاوره و اجرای پروژه

فناوری اطلاعات و نرم افزار

فناوری اطلاعات , نرم افزار - هوش تجاری - داده کاوی - سیستم های اطلاعاتی مدیریت - مشاوره و اجرای پروژه

نلود کتابIntroducing Microsoft SQL Server 2012معرفی مایکروسافت S

نام کتاب:Introducing Microsoft SQL Server 2012 

نویسنده:Ross Mistry, Stacia Misner 

زبان:انگلیسی

فرمت:PDF

تعداد صفحات:272صفحه

پی سی دانلود سنتر

با انتشار نسخه جدید مایکروسافت SQL Server 2012 برآن شدیم تا کتابهای آموزشی این نرم افزار را از وبسایت پی سی دانلود سنتر برای هم وطنان عزیز به اشتراک بگذاریم.این کتاب به برسی امکانات شگفت انگیز و امکانات جدید SQL Server 2012 می پردازد.این کتاب به امکانات جدید بهبود عملکرد و گزارش گیری و مدیریت این برنامه می پردازد.دانلود این کتاب را به علاقه مندان پایگاه های داده توسعه دهندگان دیتابیس و مدیران فنی سرورها پیشنهاد می کنیم.هم اکنون می توانید این کتاب را به صورت رایگان از پی سی دانلود سنتر دریافت نمایید.

درباره نویسنده کتاب:

Ross Mistry, Stacia Misner بنیانگذار الهامات داده www.datainspirations.com است که ارائه اطلاعاتی کسب و کار جهانی BI خدمات مشاوره وآموزش و پرورش است.او به عنوان مشاوره معلم مربی و نویسنده و متخصص در هوش کسب و کار و راه حل های مدیریت عملکرد که با استفاده از فن آوری های مایکروسافت است.دارای 25 سال تجربه در فناوری اطلاعت است و منحصرا در بخش در فن آوری های BI مایکروسافت متمرکز شده است.همچنین مولف بسیاری از کتابهای مایکروسافت در زمینه SQL است.


دانلود با حجم 9 مگابایت از سرور مستقیم سایت


رمزفایل: www.pcdlcenter.com

تکنیکها ، ابزارها و روشهای Web Data Mining

در عصر حاضر Web Mining محیط اینترنت جهانی را تبدیل به محیطی کاربردی تر کرده است.که کاربران میتوانند سریعتر و راحتتر اطلاعات مورد نیازشان را پیدا کنند که شامل :کشف و تحلیل داده ، مستندات وmulti media از محیط اینترنت جهانی میباشد.Web Mining  از جزئیات سند ومحتویات سند و ساختار Hyper Link برای کمک به کاربر جهت مشاهده اطلاعات مورد نیازش استفاده میکند.
وب و موتورهای جستجو خودشان شامل اطلاعات ارتباطی درباره ی مستندات هستند و Web Mining  این ارتباطات را کشف میکندو به سه بخش تقسیم بندی مینماید.
در اولین بخش Web Content Mining، موتورهای جستجو محتویات را با کلمات کلیدی تعریف میکنندومی شناسند.پیدا کردن کلمات کلیدی محتوا و پیدا کردن یک ارتباط بین محتوای صفحه ی وب و محتوای سوال کاربر، Content Mining گفته میشود.
Hyper Links اطلاعاتی را درباره ی سایر مستندات روی وب کهخ در سند دیگری مهم هستند تهیه میکند.این لینکها عمقی را به سند اضافه میکنند و حالت چند بعدی که از خصوصیات وب است ایجاد میکنند. کاوش این ساختار لینک دومین بخش یعنی  Web Structure Mining  است.
در نهایت ارتباطی با سایر مستندات روی وب  که بوسیله ی جستجوی قبلی شناخته شده اند، وجود دارد. این ارتباط در صفحه های جستجو (log) و دستیابی ذخیره میشود. کاوش این Log ها سومین بخش یعنی Web Usage Mining را تشکیل میدهد.
درک کاربر اغلب یک بخش مهم از  Web Mining است. تحلیل جستجوهای قبلی کاربر ،شکلی که کاربر ترجیح میدهد اطلاعات پیدا شده را ببیندو سرعت در پاسخ ممکن است در پاسخ دادن به پرس و جوی کاربر موثر باشد


جهت دانلود مقاله به ادامه مطلب مراجعه نمایید :
ادامه مطلب ...

سیستم ذخیره سازی هدوپ (Hadoop) چیست

یا تاکنون به این اندیشیده اید که چطور شرکت های بزرگی مانند یاهو یا فیسبوک می توانند اطلاعات زیاد و سنگین کاربران خود را نگهداری کنن؟ آیا در مورد سیستم ذخیره سازی کلود شرکت هایی مانند گوگل، آمازون و دراپ باکس چیزی شنیده اید؟ بله.. جواب سؤال شما موضوع نوشتارمن می باشد.
 در ساختار کنونی سیستم های ذخیره سازی دادهها که من آن را سیستم سنتی داده می نامم، شما ذخیره سازی اطلاعات را در یک سرور می بینید که ایستگاه های کاری از طریق سیستم شبکه کامپیوتری به آن دسترسی خواهند داشت. شرکت ها برای گسترش زیر ساخت و ذخیره سازی بیشتر اطلاعات به سرور خود چندین سیستم ذخیره ساز نظیر هاردهای اسکازی یا سس و یا نوار اضافه می کنند اما از پردازشگر و حافظه سرور خود همچنان بطور مرکزی استفاده می کنند. این ساختار برای شرکت های با حجم پایین کاری پاسخگوست اما آیا فکر می کنید این ساختار پاسخگوی شرکت های بزرگی مانند یاهوو با داشتن یکصد و بیست و پنج هزار (تاکنون) سرور می باشد؟ بله درست حدس زدید. در اینجا نیاز به سیستم جدیدی هست که بتواند قابل اطمینان باشد، از منابع سیستم بخوبی استفاده کند و همچنین قابلیت ترمیم اتوماتیک خود را داشته باشد. هدوپ (Hadoop) یا بهتر بگویم سیستم نرم افزاری انتشاری هدوپ پاسخ به نیاز شرکت های بزرگی است که به دنبال پیاده سازی سیستم کلود برای مشتریان خود هستند.  هدوپ چیست؟
 هدوپ یک پروژه مبتنی بر برنامه نویسی متن باز است که توسط سازمان نرم افزاری آپاچی ایجاد شده است. ایده اولیه هدوپ اولین بار در شرکت گوگل رقم خورد اما خیلی ها باور به پیاده سازی این سیستم نداشتن و در چند سال اول این ایده تنها بصورت تئوری مطرح بود. هدوپ امکان ذخیره سازی اطلاعات را در چندین سرور ( پی سی) با هزینه ای پایین فراهم می آورد.  کلودرا شرکتی است که بصورت فعال در این زمینه فعال می باشد و بسته نرم افزاری بی نظیر هدوپ را ایجاد کرده و آن را انتشار داده و پشتیبانی می کند.

ادامه مطلب ...

مقایسه BPMS با ERP

امروزه استفاده از سیستم های برنامه ریزی منابع سازمان (یا همان ERP) در صنعت و خدمات رواج یافته است و این سیستم ها از جمله ابزارهای پررونق فناوری اطلاعات محسوب می شود.
سیستم های BPM نیز هر چند در بین اهالی کسب و کار کمتر شناخته شده است ولی چند دهه پیشینه تکامل دارد.
به گزارش فراگستر به نقل از ماهنامه فناوری اطلاعات، هر دوی این سیستم ها ادعای اتوماسیون و مدیریت فرآیندهای سطح عملیاتی سازمان را دارند و البته هر کدام راهکار ویژه ای را برای نیل به این هدف عرضه می نماید.
در این قسمت، ما تفاوت ها و شباهت های سیستم های ERP و BPM را بررسی می کنیم.
سیستم های ERP و BPMS با قابلیت های فنی متفاوتی توسعه یافته اند. این تفاوت ها را می توان در کاربردهای هر کدام مشاهده کرد.
در اصل فناوری فرآیندی از سه نوع کاربرد پشتیبانی می کند:

    گردش کارهای دربردارنده انسان ها؛
    گردش کارهای دربردارنده سیستم ها و کاربردها، و
    گردش کارهای تراکنشی.


این سه نوع کاربرد برای نشان دادن تفاوت بین سیستم های ERP و BPMS مفید هستند.

ادامه مطلب ...

مقالات معماری سازمانی ومتدولوژیهای برنامه ریزی سیستم هااطلاعات

یکی از دوستان به نام خانم اکبری در صندوق پستی اینجانب درخواست مقالاتی درباره معماری سازمانی و متدولوژیهای برنامه ریزی سیستم های اطلاعات داشتند که خدمت ایشان و دیگر دوستان قرار میدهم. امیدوارم مفید واقع شود..



  1. ارائه مدل سه لایه ای برای سیستمهای اطلاعاتی سازمان

  2. توپولوژی انواع مختلف معماری سازمانی
  3. معماری سازمانی
  4. روش‌های برنامه‌ریزی IT
ادامه مطلب ...

WBS : The Foundation for Project Management Excellence

کتاب فوق در اواخر سال 2008 توسط Wiley در قالب 304 صفحه به زبان انگلیسی منتشر شده که به ساختار شکست کار به عنوان اساس و بنیان یک مدیریت پروژه موفق ، پرداخته است .


Work Breakdown Structures: The Foundation for Project Management Excellence

منبع »
مرجع مهندسی صنایع

Publisher: Wiley | Pages: 304 | 2008-10-06 | ISBN: 0470177128 | PDF | 1 MB

کتاب را میتوانید از لینک زیز دانلود کنید :

ادامه مطلب ...

معماری و ساختار کلی RUP

فرایند انجام یک پروژه تعریف می‌کند که چه کسی، چه کاری را در چه هنگام و چگونه برای رسیدن به هدف (انجام پروژه) انجام می‌دهد. در مهندسی نرم‌افزار، هدف ساختن یک محصول نرم‌افزاری و یا بهبود یک نمونه‌ی موجود است. هدف از تعیین فرایند، تضمین کیفیت نرم‌افزار، برآورده شدن نیاز‌های کاربر و قابل تخمین بودن زمان و هزینه‌ی تولید می‌باشد. علاوه بر این، تعیین فرایند، روندی جهت تحویل مصنوعات دوران تولید نرم‌افزار به کارفرما و ناظر پروژه ارائه می‌دهد تا از این طریق اطمینان حاصل کنند که پروژه روند منطقی خود را طی می‌کند و نظارت درست بر انجام پروژه ممکن است و از سوی دیگر، معیاری برای ارزیابی پروژه انجام شده می‌باشد. تا کنون متدولوژی‌های مختلفی برای فرآیند تولید نرم‌افزار ارائه شده‌اند که یکی از مشهورترین آنها RUP است.

ادامه مطلب ...