فناوری اطلاعات و نرم افزار

فناوری اطلاعات , نرم افزار - هوش تجاری - داده کاوی - سیستم های اطلاعاتی مدیریت - مشاوره و اجرای پروژه

فناوری اطلاعات و نرم افزار

فناوری اطلاعات , نرم افزار - هوش تجاری - داده کاوی - سیستم های اطلاعاتی مدیریت - مشاوره و اجرای پروژه

چهار زبان برنامه نویسی که در سال جدید باید به دنبال یادگیری آنها بود

اغلب کاربران رایانه زمانی را در پشت سیستم های خود صرف تامل به این موضوع کرده اند که کاش میتوانستند خود اقدام به نوشتن برنامه ای مخصوص نیازهای خود کنند. این ایده گاهی هم منجر به آن شده است که عده ای در این راه پر مخاطره و البته هیجان انگیز قدم بر دارند. اما همیشه انتخاب یک زبان برنامه نویسی مناسب، موضوعی حائز اهمیت است و این که در حال حاضر کدام زبان برنامه نویسی متناسب با ایده های شما است؟
به گزارش «تابناک» برنامه نویسی فرایندی چند بعدی، جذاب و البته دارای مشقت های خاص خود است که نتیجه عینی آن را در ابزارها و نرم افزارهای کاربردی مشاهده میکنیم. زمانی که یک برنامه نویس با یک ایده روبرو میشود، اولین سوال این است که از کجا باید شروع کرد؟

با وجود تعداد زیادی از زبان های برنامه نویسی در حال حاضر که البته هر کدام جنبه های خاص و نقاط قوت و ضعف مخصوص به خود را دارند، شروع کار برای همه علاقمندان به برنامه نویسی بسیار حائز اهمیت است. شاید پاسخ به این سوال را باید بر اساس موقعیت فعلی و آنچه دنیای تکنولوژی در حال حاضر یعنی در سال 94 یا 2015 میلادی به آن نیاز دارد، ارائه کرد.

در اینجا فهرستی از چند زبان برنامه نویسی را به شما معرفی میکنیم که حتی برای کد نویسان کار کشته نیز میتواند یک شروع تازه باشد:

چهار زبان برنامه نویسی که در سال جدید باید به دنبال یادگیری آنها بود

 
ادامه مطلب ...

مقاله ای در خصوص انبار داده‌ها (data mart)

بر اساس درخواست یکی از دوستان در ایمیل بنده جناب اقای سلطانی مقاله زیر جهت استفاده دگر دوستان قرار میگیرد .


سالهای قبل طراحان پایگاه های داده ای پی بردند که رسیدن به اهداف مورد نظر از این طریق به سختی امکان پذیر است زیرا در خیلی از مراحل طاقت فرساست و همیشه نتایج دلخواه را بدست نخواهیم اورد بعلاوه ترکیب پرس و جوهای تجزیه ای با پرس و جوهای تحلیلی روتین به ناچار سیستم را کند خواهد کرد ودر نهایت نیاز کاربران را براورده نخواهد کرد.امروزه پردازش انبار داده به صورت پردازش تجزیه ای انلاین OLAP مجزا از پردازش تحلیلی انلاین OLTP است.با ساخت مخزن اطلاعات جدیدداده های اصلی گوناگون را از منابع گوناگون را در قالب چینش داده ها جمع اوری می کنند وشما را قادربه تصمیم گیری وساخت پردازشها برای تجزیه وارزیابی می سازند.

حال برخی از بخشهایی که کاربرد تکنولوژی انبار داده ها در انها موفقیت امیز بوده است را با هم مرور می کنیم.

تجارت:فروش، محموله ها، کنترل موجودی، مراقبت مشتری وروابط عمومی

معماری:کنترل ارزش ساخت، کارپردازی و پشتیبانی سفارشات

سرویسهای مالی:تحلیل ریسک، کارتهای اعتباری وکشف تقلب


برگرفته از از پایان نامه آقای مسعود خدابنده‌لو

ادامه .....

  ادامه مطلب ...

طراحی داشبوردهای مدیریتی در ۱۰ مرحله



با پاسخ دادن به ۱۰ سوال کلیدی زیر می توان در نهایت به یک داشبورد گرافیکی هوش تجاری دست یافت. لازم به ذکر است که این ۱۰ مرحله به عنوان مراحل اصلی در طراحی مطرح می شوند و قاعدتا امکان اضافه نمودن مرحله و یا مراحل دیگر نیز به این موارد وجود خواهد داشت/

با طی نمودن این مراحل، با سرعت بیشتر و کیفیت بالاتری می توان به سمت محصول نهایی قدم برداشت.


مقاله :   امید ابراهیمی / آرتاراد 


جهت دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.


 

ادامه مطلب ...