فناوری اطلاعات و نرم افزار

فناوری اطلاعات , نرم افزار - هوش تجاری - داده کاوی - سیستم های اطلاعاتی مدیریت - مشاوره و اجرای پروژه

فناوری اطلاعات و نرم افزار

فناوری اطلاعات , نرم افزار - هوش تجاری - داده کاوی - سیستم های اطلاعاتی مدیریت - مشاوره و اجرای پروژه

آموزش کامل مفاهیم هوش تجاری از ابتدا تا انتها

یک انبار داده Data Warehouse ، مخزن اصلی داده های تاریخی یک سازمان یا حافظه‌ی مشترک و گروهی ( Corporate memory ) آن است.این انبار شامل مواد خام برای سیستم حمایت تصمیم گیری مدیریتی یا DSS(decision support systems) می باشد.فاکتور اصلی ای که منجر به استفاده از یک انبار داده (Data Warehouse) می شود این است که یک تحلیل گر میتواند آنالیزها و جستجو های پیچیده ای مثل استخراج داده (Data Mining) را روی اطلاعات انجام دهد بدون اینکه سیستم های اجرائی (Operational System)‌کند شوند.

هدفاز ارائهاین مقاله آشنایی خواننده با مفاهیم انباره های دادهData wareHouseو فن آوری های مرتبط می باشد. انباره های داده پایه گذار فن آوری لازم برای ساخت وبهره برداری از برنامه های هوشمندی هستند که بعضا در برخی فیلم های تخیلی با آنهاآشنا شده ایم. برنامه هایی که اطلاعات را برای صاحبان خود جمع آوری نموده و پس ازتجزیه و تحلیل با آنها به مشاوره می پردازند.

تکنولوژی انبار داده‌ها شامل مجموعه‌ای مفاهیم و ابزارهای جدیدی است که با فراهم آوردن اطلاعات از دانشگران (افراد اجرایی، مدیر و تحلیلگر) در تصمیم گیری پشتیبانی می‌نماید. دلیل اصلی ساخت انبار داده ها، بهبود کیفیت اطلاعات در سازمان است، در واقع دسترسی به داده‌ها از هر جا درون سازمان داده‌ها از منابع داخلی و خارجی تهیه می‌شوند و به اشکال گوناگون از داده‌های ساختاری گرفته تا داده‌های ساخت نیافته مانند فایل‌های متنی یا چند رسانه‌ای، در مخزنی مجتمع می‌شوند. انبار داده‌ها یا DWH مخزنی از این داده‌هاست که به صورتی قابل درک در دسترس کاربران نهایی کسب و کار قرار می‌گیرد.

  ادامه مطلب ...

50 استارتاپ برتر دنیا در سال 2019

کایروس  یک شرکت سرمایه گذاری نوپا که در نیویورک به دنبال استارتاپ هایی می‌گردد که مشغول حل مشکلات جهان هستند، لیست خود را ارائه داده است. از بین 2500 استارتاپ که در مرحله اولیه قرار دارند و از 65 کشور مختلف انتخاب شده‌اند، فقط 50 شرکت توانستند وارد این لیست شوند. کایروس به هر یک از این شرکت‌ها 50 هزار دلار به عنوان سرمایه داده است. این استارتاپ ها در حوزه‌های مختلفی مثل جمع کردن قرض وام دانشجویان و تبدیل خانه‌ها به فضای کار اشتراکی فعالیت می‌کنند. در ادامه با 50 استارتاپ این لیست بیشتر آشنا خواهید شد.
 

Ayenda Rooms logo

این استارتاپ یک سیستم مدیریت برای هتل‌های مستقل در کلمبیا است. هتل‌هایی که زیر نظر Ayenda Rooms هستند به طور کامل سرویس‌های مدیریت ملک و رزرو را دریافت می‌کنند. همچنین این استارتاپ امکانات رفاهی استاندارد مثل صبحانه، وای‌فای، بطری‌های آب و ملحفه‌های تمیز را تأمین می‌کند. بر اساس آمار این استارتاپ کلمبیایی، در 3 ماه اول همکاری هتل‌ها با این شرکت، نرخ استفاده و پر شدن اتاق‌ها 30 درصد افزایش داشته است. در حال حاضر 37 هتل در سه شهر، زیر نظر این استارتاپ هستند.

استارتاپ Ayenda Rooms


ادامه مطلب ...