فناوری اطلاعات و نرم افزار

فناوری اطلاعات , نرم افزار - هوش تجاری - داده کاوی - سیستم های اطلاعاتی مدیریت - مشاوره و اجرای پروژه

فناوری اطلاعات و نرم افزار

فناوری اطلاعات , نرم افزار - هوش تجاری - داده کاوی - سیستم های اطلاعاتی مدیریت - مشاوره و اجرای پروژه

نرم افزار مدیریت بر دارایی ها و اموال

AssetManage 2010 v10.0.1 Standard Edition - نرم افزار مدیریت بر دارایی ها و اموال  

 

AssetManage 2010 نام نرم افزاری می باشد که به منظور مدیریت بر دارایی های شما و یا سازمان شما می تواند مورد استفاده قرار گیرد و از ویژگی ها و امکانات مختلف و متعددی نیز برخوردار می باشد. با کمک این نرم افزار می توانید از ویژگی های همچون چاپ برچسب های مخصوص به شماره گذاری اموال با استفاده از قسمت تولید بارکد استفاده نمایید. مشخصات اموال خود را به صورت کامل در برنامه ثبت می کنید و سپس اقدام به تولید بارکد برچسبی برای وسیله مورد نظر می کنید. همچنین می توان بسیاری از اطلاعات دیگر مربوط به اموال را نیز در برنامه به صورت گروهی و دسته بندی شده ثبت نمود. می توان با ایجاد گروه های مختلف اقدام به دسته بندی نوع اموال نمود. این نرم افزار محصولی از شرکت Liberty Street Software می باشد.

ادامه مطلب ...

گزارش تحلیلی از وضعیت نظام آموزش مجازی کشور

آموزش مجازی با بهره‌گیری از پیشرفت‌های صنعت فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات از راهکارهای نوین توسعه عدالت آموزشی در دنیای معاصر به شمار می‌رود و بنا بر اعلام کارشناسان و متخصصان فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات تا سال 2020 آموزش مجازی مبتنی بر فضای الکترونیک روش متعارف آموزشی در جهان خواهد بود اما وضعیت این آموزش در ایران چگونه است؟


به گزارش ایسنا استواری نظام آموزش مجازی بر زیرساخت‌های الکترونیکی به جای فضای فیزیکی و با شعار آموزش برای هر کس در هر جا و هر زمان، مهم‌ترین ویژگی این نظام آموزشی است.


شاید بر اساس برخی بررسی‌ها ایران در اجرا و توسعه آموزش‌های مجازی نسبت به کشورهای هم سنگ خود و حتی کشورهای غرب آسیا و آسیای میانه در جایگاه خوبی قرار نداشته باشد اما با تأمین زیرساخت‌ها و راه‌اندازی مرکز آموزش مجازی در دانشگاه‌های بزرگ کشور روند رو به رشدی را در ایجاد نظام آموزش مجازی طی می‌کند.


دکتر علی جبار رشیدی - مشاور وزیر علوم و فناوری - معتقد است که در صورت ادامه شیوه‌های سنتی در نهادهای آموزشی کشور ممکن است تغییرات در آینده را دچار مشکل کند.


وی با بیان اینکه آموزش‌های الکترونیکی را باید از سطوح پایین مدرسه آغاز کنیم خاطرنشان کرد:‌ در حالی که هنوز اعتماد کافی به فضای الکترونیکی در کشور ایجاد نشده است اما مربیان و اساتید باید فعال باشند و زمینه توسعه فرهنگی آموزش‌های مجازی را در کشور ایجاد کنند و از فضای اینترنت عقب نماند.


رشیدی با بیان اینکه عدم قطعیت ساختاری از جمله چالش‌های آموزش‌های مجازی است،‌ ادامه داد: بسیاری از چالش‌های امروز آموزش‌ مجازی در کشور ناشی از ضعف فرهنگی حاکم بر جامعه است و مسوولان نظام آموزش کشور در سطوح عمومی و عالی باید آموزش الکترونیکی را به عنوان راهبرد درجه یک بپذیرند.

ادامه مطلب ...

دانلود دو کتاب آموزشی

 دانلود کتاب آموزش msp 2007   

عنوان کتاب : آموزش msp 2007

فرمت فایل : pdf

حجم فایل : 7.6 مگابایت

    

 

  دانلود کتاب " مدیریت اقتضائی ( متناسب با فرهنگ های سازمانی )"

نویسنده کتاب : دیانا سی.فتیری
حجم فایل : 200 کیلوبایت
فرمت فایل : pdf

 

 

جهت دانلود  هر کتاب به ادامه مطلب مراجعه نمایید. 

 

ادامه مطلب ...

برنامه ریزی مواد مورد نیاز ( MRP ) چیست ؟

MRP در اوایل دهه 1960 به عنوان یک رویکرد کامپیوتری به برنامه ریزی تدارک و تولید مواد در آمریکا شکل گرفته و کتاب راهنمای کامل آن در سال 1975 توسط ارلیکی منتشر گردید.بدون شک تکنیک MRP پیش از جنگ جهانی دوم نیز به صورت دستی و به شکلی تلفیقی در بخش های مختلف اروپا بکار گرفته می شد. با این حال، آنچه که ارلیکی دریافت، این بود که کامپیوتر امکان بکارگیری کلیه جزئیات تکنیک MRP را فراهم ساخته و این امر تکنیک مزبور را در مدیریت موجودی‌های در جریان تولید بسیار اثر بخش می سازد.طرح اولیه فوق برای بکارگیری کامپیوتری MRP، بر مبنای یک پردازشگر لیست مواد (BOMP) ایجاد گردیده بود. این پردازشگر، برنامه تولیدی اقلام والد را به برنامه تولید یا خرید اقلام جزء تبدیل می نمود. این امر با بسط دادن یا باصطلاح انفجار نیازمندی های محصول بالاترین سطح در طول لیست مواد (BOM)، به منظور تعیین تقاضای قطعات انجام می گرفت. سپس تقاضای ناخالص پیش بینی شده، با موجودی های در دست و سفارشات در طول افق زمانی برنامه ریزی و در هر سطح از BOM مقایسه می گردید. این سیستمها روی کامپیوترهای بزرگ(مین فریم) پیاده شده و در بخش های متمرکز بر برنامه ریزی مواد در شرکت های بزرگ اجرا می گردیدند. 

ادامه مطلب ...

آموزش نرم افزار Lingo 10.0 بهمراه مروری بر مدل برنامه ریزی خطی

 

 خانم عبداللهی درخواست منبع برای چند نرم افزار تحقیق در عملیات را داشتند که از ایشان به خاطر ارسال این درخواست و توجه و دقت به وبلاگ کمال تشکر را دارم. امیدوارم این مطلب مورد توجه ایشان واقع شود.

 

برنامه ریزی خطی می توان مسائل مختلف از قبیل ترکیب تولید ، سرمایه گذاری ، بازار یابی ، حمل و نقل ، فرمولاسیون محصول ، زمان بندی چند دوره ای و ... را مدل سازی کرده با استفاده از نرم افزارهای مربوطه به حل آن بپردازیم.

در این مقاله ضمن آموزش نرم افزار لینگو در قالب فلش، به حل نمونه ای از مسئله برنامه ریزی خطی پرداخته میشود.



 فرم عمومی برنامه ریزی خطی

1- تابع هدف Objective Function

سیاست و هدف از طرح مسئله است که در اغلب مسائل به صورت ماکسیمم (حداکثر سود ، بازدهی و ...) و در برخی موارد (مانند حداقل هزینه ) این تابع مینیمم در نظر گرفته می شود.


2- متغیر های تصمیم Decision Variable 

متغیر هایی هستند که تاثیر مستقیم بر تابع هدف دارند و محدودیتها بر اساس آنها لحاظ می گردد. انتخاب متغیرهای تصمیم برای حل مدل برنامه ریزی خطی بسیار حائز اهمیت می باشد.
متغیر های تصمیم غالبا به صورت غیر منفی در نظر گرفته می شوند و در برخی موارد نیز می توانند آزاد در علامت ( غیر مثبت ) باشند.

ادامه مطلب ...

نرم افزار آموزشی TORA

 

 خانم عبداللهی درخواست منبع برای چند نرم افزار تحقیق در عملیات را داشتند که از ایشان به خاطر ارسال این درخواست و توجه و دقت به وبلاگ کمال تشکر را دارم. امیدوارم این مطلب مورد توجه ایشان واقع شود.


نرم افزار آموزشی TORA :


نرم افزار TORA  موارد زیر را شامل می شود :
حل معادلات خطی چند مجهولی

برنامه ریزی خطی

مدل حمل ونقل

برنامه ریزی عدد صحیح 

مدل شبکه

تحلیل پروزه ها توسط  PERT/CPM

مدل های صف بندی پواسون

بازی های با جمع صفر

  

 

ادامه مطلب ...

چند کتاب مهم و کاربردی در زمینه تحقیق در عملیات

چند کتاب مهم و کاربردی در زمینه تحقیق در عملیات . 

لطفا جهت دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.


ادامه مطلب ...

تهیه و طراحی سیستم اطلاعات منابع انسانی

از نیروی انسانی به عنوان مهمترین منبع در سازمان و درکسب درآمد آن یاد می‌شود. شناسایی و کاربرد نیروی انسانی به‌عنوان مهمترین منبع - نه در قالب شعار- در وهله اول مستلزم آگاهی از ابعاد معرفتی ، مهارتی و نگرشی آن و در وهله دوم مستلزم اعتقاد و کاربرد اطلاعات و رفتار با برابر آن اطلاعات است. براساس آمارهای منتشره ، نقش اول ثروت آفرینی در کشورهای توسعه یافته را سرمایه های انسانی با 67 درصد به خود اختصاص می دهند و این در حالی است که مجموع سهم منابع طبیعی و منابع فیزیکی در این کشور ها تنها 33 درصد است. در چنین فضایی که رقابت رمز بقا و ماندگاری سازمانهاست ، سیستم کارآمد اطلاعات منابع انسانی و عملکرد مناسب آن به‌عنوان سلاحی رقابتی در پدیدآوردن فرصتها و غلبه بر تهدیدات برای سازمانهاست و در عین حال یک مزیت نسبی و چراغ راه مدیران به حساب می آید. این مقاله به برخی مهمترین ملاحظات کاربردی در تهیه و تدوین سیستم اطلاعات منابع انسانی ، ویژگیهای نرم افزاری و سخت افزاری آن و همچنین به برخی از مهم‌ترین مزایای ناشی از آن اشاره می کند.


مقدمه

گسترش فعالیتها و وظایف مدیران در قلمرو مدیریت منابع انسانی و تعامل مستمر بین این فعالیتها و لزوم طرح ریزیهای هماهنگ در جذب ، بهسازی ، نگهداری و کاربرد موثر منابع انسانی به عنوان مهمترین منبع استراتژیک هر سازمان ، ایجاد سیستم اطلاعات منابع انسانی و به روز نگه داشتن اطلاعات این سیستم را در سازمانهای بزرگ ضروری ساخته است.

ادامه مطلب ...

پربیننده ترین مطالب وبلاگ مشاوری فناوری اطلاعات - بخش ۲

  

حتما این لینک ها را مشاهده نمایید.. لینکهای زیر جذابترین و پربیننده ترین مطالب در وبلاگ بوده است.  این مطالب در حوزه های مختلف میباشد.و فرصت مناسبی است برای دسترسی آسانتر شما عزیزان به موضوعات مورد بحث جذاب و کاربردی!!!!!!!!! 

 

کاربردهای داده کاوی در محیطهای واقعی  (سیستم های  نرم افزاری)
http://allameh.blogsky.com/1389/03/11/post-126/


http://allameh.blogsky.com/1389/03/03/post-113/
مدل ها و الگوریتم های داده کاوی-۲  (آموزش و مشاوره)


http://allameh.blogsky.com/1389/02/07/post-52/
برنامه ریزی استراتژیک بازاریابی و در شرکتها و سازمانها 


http://allameh.blogsky.com/1389/02/03/post-47/
استفاده از تکنولوژی SharePoint جهت پیاده سازی Business Intellige


معرفی نرم افزار SPSS
http://allameh.blogsky.com/1389/02/16/post-65/


فناوری اطلاعات در مدیریت: دگرگونی سازمان ها در اقتصاد دیجیتالی
http://allameh.blogsky.com/1389/02/10/post-56/

مقاله هوش تجاری و تصمیمات کلان سازمانی
http://allameh.blogsky.com/1389/01/18/post-36/


ویژگی های اساسی یک معماری خوب برای سیستم BI چیست؟
http://allameh.blogsky.com/1388/12/21/post-15/


ISMS چیست؟ 
http://allameh.blogsky.com/1388/12/17/post-13/


http://allameh.blogsky.com/1388/12/07/post-2/
CRM چیست؟  (سیستم های  نرم افزاری)

پربیننده ترین مطالب وبلاگ مشاوری فناوری اطلاعات - بخش ۱

حتما این لینک ها را مشاهده نمایید.. لینکهای زیر جذابترین و پربیننده ترین مطالب در وبلاگ بوده است.  این مطالب در حوزه های مختلف میباشد.و فرصت مناسبی است برای دسترسی آسانتر شما عزیزان به موضوعات مورد بحث جذاب و کاربردی!!!!!!!!! 

 

 

 http://allameh.blogsky.com/1390/01/23/post-276/
ساختار شکست کار چیست (WBS)


http://allameh.blogsky.com/1389/10/21/post-238/
چارچوب معماری سازمانی فدرال - FEAF 


http://allameh.blogsky.com/1389/08/22/post-224/
سنجش هوش سازمانی کارکنان کتابخانه های دانشگاه فردوسی مشهد


http://allameh.blogsky.com/1389/07/14/post-212/
پاورپوینت سیستمهای اطلاعات مدیریت (MIS) 


http://allameh.blogsky.com/1389/07/29/post-218/
اتوماسیون اداری چیست 


پاورپوینت سیستمهای اطلاعات مدیریت (MIS)
http://allameh.blogsky.com/1389/07/14/post-212/


http://allameh.blogsky.com/1389/05/11/post-184/
انباره داده چیست؟ بانک داده تجمیعی چیست؟


http://allameh.blogsky.com/1389/03/16/post-132/
ضریب همبستگی اسپیرمن (Spearman rank correlation)