فناوری اطلاعات و نرم افزار

فناوری اطلاعات , نرم افزار - هوش تجاری - داده کاوی - سیستم های اطلاعاتی مدیریت - مشاوره و اجرای پروژه

فناوری اطلاعات و نرم افزار

فناوری اطلاعات , نرم افزار - هوش تجاری - داده کاوی - سیستم های اطلاعاتی مدیریت - مشاوره و اجرای پروژه

Weka: معرفی نرم افزار و قابلیت های آن

وکا (Weka) یک نرم افزار داده کاوی متن‌باز می‌باشد که بسیاری از الگوریتم‌های یادگیری ماشین را پشتیبانی می‌کند. تمام قسمت‌های این نرم‌افزار به زبان جاوا نوشته شده است و در نتیجه می‌تواند بر روی هر پلتفرمی اجرا گردد. در ادامه توضیحاتی در خصوص قسمت های مختلف این نرم افزار ذکر شده است و همچنین قابلیت های اصلی آن به صورت جزئی بررسی شده است که با مراجعه به آن ها می توانید بررسی کنید که آیا این نرم افزار به منظور اجرای پروزه شما مناسب می باشد یا خیر . همچنین لینک دانلود نرم افزار و کتاب آموززشی آن نیز در انتهای متن موجود است.

 این پکیج شامل چهار واسط کاربری متفاوت می‌باشد:

  •  Explorer: در این حالت شما می‌توانید روش‌های مختلف آماده‌سازی، تبدیل و الگوریتم‌های مدلسازی بر روی داده‌ها را اجرا کنید.
  • Experimenter: در این حالت فقط امکان اجرای الگوریتم‌های مختلف رده‌بندی به صورت هم‌زمان و مقایسه نتایج آن‌ها وجود دارد. تمامی شاخص‌های مورد نیاز به منظور بررسی مدل‌های رده بندی در این قسمت تعریف شده و قرار دارند و گزارشات مفصلی را از جمله آزمون T می توان در این قسمت پس از مدلسازی استخراج نمود.
  • Knowledge Flow: در این قسمت یک واسط گرافیکی طراحی شده است که مانند نرم افزارهای IBM Modeler و رپیدماینر در آن می توان جریان های داده ای مختلف تولید نمود.
  •  (command line interface (CLI: در این حالت امکان مدلسازی توسط کدنویسی خط به خط قرار دارد.
  • در وکا داده ها می توانند به فرمت های مختلف از جمله Excel، CSV و Arff باشند. اما به طور کلی این نرم افزار با داده‌ها به فرمت Arff میانه بهتری دارد.

حال شاید بخواهید با قابلیت های نرم افزار بیشتر آشنا شوید. در ادامه عملگرهای مختلف موجود در این نرم افزار تشریح شده اند.

مشاهده رزومه و معرفی 

ادامه مطلب ...