فناوری اطلاعات و نرم افزار

فناوری اطلاعات , نرم افزار - هوش تجاری - داده کاوی - سیستم های اطلاعاتی مدیریت - مشاوره و اجرای پروژه

فناوری اطلاعات و نرم افزار

فناوری اطلاعات , نرم افزار - هوش تجاری - داده کاوی - سیستم های اطلاعاتی مدیریت - مشاوره و اجرای پروژه

نقش رایانش ابری در آینده تجارت الکترونیک

رایانش ابری نوعی مدل رایانشی است که قابلیت‌های مقیاس‌پذیر و ارتجاعی فناوری اطلاعات را به عنوان سرویس به مشتری و از طریق اینترنت ارائه می‌دهد
مدلی از رایانش است که دسترسی آسان و فراگیر شبکه به منابع مشترک و قابل پیکربندی (مانند شبکه، کارگزار، منابع ذخیره‌سازی، برنامه‌ها و سرویس‌ها) را فراهم می‌نماید. این منابع به سرعت و با کمترین تلاش مدیریتی و یا فعل و انفعال با تهیه‌کننده‌ی ابر، می‌تواند اختصاص یافته و یا آزاد گردند
قابلیت تغییر پویای منابع با توجه به منابعی که مورد نیاز سیستم است، خاصیت ارتجاعی نامیده می‌شود. (استفاده از منابع اشتراگی و مجازی سازی)
خودکار‌سازی توسط شرکت فراهم کننده‌ی ابر از طریق API‌ ها در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. با استفاده از این API‌ها می‌توان نمونه‌های جدیدی از ماشین را تهیه و تدارک دید و یا حتی از بین برد. برنامه‌های کاربردی گسترش ابر به صورت خودکار می‌توانند در مواقع لزوم منابع جدیدی را در عرض چند دقیقه اختصاص دهند و هنگامی که بار‌کاری از میزان مشخصی پایین‌تر رفت منابع را آزاد نماید.

تعریف و ویژگی‌های رایانش ابری
مدل‌های گسترش ابر و تحویل سرویس
روند رشد رایانش ابری در دنیا
اهمیت رایانش ابری و تجارت الکترونیک از منظر اسناد بالادستی
جنبه‌های اقتصادی رایانش ابری
مزایا و اثر رایانش ابری در تجارت الکترونیک

ادامه مطلب ...

هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ

نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی، بزرگ‌ترین رویداد سالانه صنعت فناوری اطلاعات است که در ایران با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

هجدهمین دوره این نمایشگاه در 19 الی 21 آذر ماه سال 1391 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد گردید.

اقبال شرکت‌ها به SaaS ادامه دارد

موسسه تحقیقاتی معتبر گارتنر در بررسی‌های اخیر خود، از اشتیاق شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف در نقاط گوناگون جهان برای استفاده از خدمات پردازش ابری و به ویژه SaaS خبر داده است.

به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از تایمز آو ایندیا، گارتنر برای بررسی روند استفاده از SaaS به جای نرم‌افزارهای سنتی و مجوزدار، و نیز تحلیل نحوه تامین بودجه این کار، از ۵۵۶ سازمان در ۱۰ کشور مختلف جهان در چهار منطقه جغرافیایی شامل اروپا، شمال و جنوب آمریکا و منطقه آسیا - اقیانوسیه نظرسنجی به عمل آورده است.

در این بررسی که در ژوئن و ژوئیه سال ۲۰۱۲ صورت گرفته، مشخص شد که شرکت‌ها به استفاده از این گونه نرم‌افزارهای ابری علاقه و تمایل فراوانی دارند.

حداقل در سه سال اخیر ۷۱ درصد سازمان‌ها، سرویس های SaaS را به کار گرفته‌اند.

ادامه مطلب ...

نابودی پایگاه داده مالی و نیروی انسانی، هدف بدافزار ناریلام

شرکت سیمانتک در باره بدافزاری جدید که بیشتر در خاورمیانه دیده شده است هشدار داد. 


این بدافزار که پایگاه‌های داده را هدف می‌گیرد جدای از خاورمیانه در دیگر کشورها نیز گزارش شده است. 


به گزارش ایتنا از روابط عمومی شرکت پاد، W32.Narilam نخستین بار در پانزدهم نوامبر گزارش شد. 


این بدافزار از روش‌های شناخته شده دیگر بدافزارها مانند کپی کردن خود در کامپیوتر آلوده، افزودن کلیدهای رجیستری، سوءاستفاده از دستگاه‌های ذخیره‌سازی جانبی و منابع قابل دسترسی شبکه‌ای بهره جویی می‌کند. 


ولی به گفته ایمانو شونیچی کارشناس و جست‌وجوگر شرکت سیمانتک، رفتار آسیب رسان اصلی این بدافزار این است که تلاش می‌کند که با سوءاستفاده از OLEDB، به پایگاه داده SQL دسترسی پیدا کند. 


پس از اینکه Narilam به پایگاه داده SQL دست پیدا کرد، واژه هایی مالی مانند "BankCheck"، "A_seller"، "buyername" و نیز واژه‌های پارسی "Pasandaz" و "Vamghest" را جست‌وجو می‌کند.
این بدافزار همچنین جدول‌هایی با نام‌های "A_Sellers"، "person" و "Kalamast" را پاک کرده و از بین می‌برد.

ادامه مطلب ...