فناوری اطلاعات و نرم افزار

فناوری اطلاعات , نرم افزار - هوش تجاری - داده کاوی - سیستم های اطلاعاتی مدیریت - مشاوره و اجرای پروژه

فناوری اطلاعات و نرم افزار

فناوری اطلاعات , نرم افزار - هوش تجاری - داده کاوی - سیستم های اطلاعاتی مدیریت - مشاوره و اجرای پروژه

آنتولوژی و استفاده از OWL

یکی از عزیزان بازدیدکننده سرکار خانم اکبری درباره زبان OWL , سوالاتی داشتند که خدمتتان این مطلب را پست میکنم. 

 

 سال 1980، مجمع هوش مصنوعی از لغت آنتولوژی برای دو منظور استفاده کرد: نظریه‌ای در مورد جهان مدل شده و مؤلفه‌ای از سیستم‌های دانش. این مجمع از این وسیله برای اثبات خودکار بهره گرفت. آنتولوژی در هوش مصنوعی و همچنین علوم کامپیوتر به مجموعه‌ای از لغات و فرضیات (عموماً در منطق مرتبه‌ی اول) گفته می‌شود که با توجه به معنی آن لغات ایجاد شده‌اند و به منظور توصیف یک واقعیت خاص طراحی شده‌اند. استفاده از این مفهوم در سال‌های اخیر بسیار رواج یافته است و دلیل این امر را می‌توان افزایش ارتباطات و اطلاعات دانست.  
تولید اتوماتیک شبه-آنتولوژی به روش استخراج مفاهیم از وب توسعه و رشد وب معنایی مشوق اصلی تولید آنتولوژی در دامنه های متفاوت میباشد. تولید آنتولوژی معمولا وقت گیر، خسته کننده، خطادار و وابسته به دانش مهندس دامنه است . یکی از مشکلات اصلی در این زمینه ،دسترسی به مجموعه واژگان معتبر و کامل برای تولید آنتولوژی است . در این تحقیق با استفاد ه از یک روش نمونه برداری صفحات اولیه در مقیاس بزر گ و استفاده از الگوریتمهای پردازش زبان طبیعی، تحلیلهای آماری و تکنیک های بازیابی اطلاعات، یک روش اتوماتیک برای تولید شبه-آنتولوژی برای دامنه پژوهش در علوم کامپیوتر پیشنهاد شده است. هدف اصلی ما تهیه اتوماتیک مجموعه بزرگی از واژگان و مفاهیم اصلی دامنه است که کار تولید آنتولوژی را سریعتر و راحتتر کند. بدین منظور صفحا ت مرتبط در این دامنه با استفاده از یک خزشگر تاکید ی مبتنی بر واژگان مورد استفاده قرار گرفته و با استفاده از تکنیکهای مذکور لیست کاملی از واژگان دامنه
استخراج شده است. برای استفاده مجدد این روش در دامنه های دیگر، فرآیند ساخت آنتولوژی نیز تا حد ودی مستقل از دامنه پیاده سازی شده است.

ادامه مطلب ...

الگوریتم درخت تصمیم در داده کاوی

یکی از بازدید کنندگان عزیز در حال تهیه پایان نامه با موضوعیت داده کاوی و استفاده از الگوریتم درخت تصمیم هستند.  

جهت اشنایی ایشان و دیگر دوستان مقاله ای در این باره با ترجمه لفظی برای شما قرارداده ام. 

 

فایل به صورت پاور پوینت است . 

 

حجم فایل : ۴۱۸ کیلو بایت  

  

دانلود

گوگل فناوری تشخیص دستخط را به جست‌وجوگر خود افزود

به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از وب سایت digitaltrends به نقل از وبلاگ رسمی گوگل نوشته است این شرکت قابلیت جدیدی را به جست‌وجوگر خود افزوده است که بیشتر به حال کاربران دارای فناوری‌های صفحه لمسی مفید است.

این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد برای جست‌وجوی واژه یا عبارت مورد نظر خود، آن را با انگشت بر روی نوار جست‌وجوی گوگل بنویسند و دیگر نیازی به استفاده از صفحه کلیدهای مجازی ندارند.

ویژگی جالب دیگر این قابلیت این است که هم می‌تواند نوشته‌های دست‌نویس را تشخیص دهد و هم نوشته‌های چاپی را.

البته کاربری که می‌خواهد از این قابلیت استفاده کند باید دستخط خوبی داشته باشد، در غیر اینصورت گوگل در تشخیص نوشته او دچار مشکل خواهد شد.

ادامه مطلب ...