فناوری اطلاعات و نرم افزار

فناوری اطلاعات , نرم افزار - هوش تجاری - داده کاوی - سیستم های اطلاعاتی مدیریت - مشاوره و اجرای پروژه

فناوری اطلاعات و نرم افزار

فناوری اطلاعات , نرم افزار - هوش تجاری - داده کاوی - سیستم های اطلاعاتی مدیریت - مشاوره و اجرای پروژه

مدیریت شطرنجی

سالیان دراز است که از بازی شطرنج به عنوان بهترین بازی فکری یاد می شود. باتوجه به قوانین و حرکت مهره های آن می توان به پیچیدگیهای تازه ای درباره این بازی پی برد.

در این مقاله با نگاهی متفاوت سعی شده است درسهایی از علم مدیریت را در آن یافت؛ درسهایی که در این بازی شیرین درارتباط با علم مدیریت می توان آموخت و آنها را به کار گرفت، عبارتند از:

1 - هدفمند بودن حرکت: یک شطرنج باز، هدف از بازی خود را مات کردن حریف مقابل در کنار یک نرمش فکری می داند. برای هر حرکت خود نیز هدفی دارد. حرکاتی به منظور گستــرش بازی، تأمین امنیت شاه وآرایش مهره ها برای حمله یا دفاع از این قبیل حرکات است. در بازیهای حرفه ای به منظور شناخت هر چه بیشتر سبک بازی حریفان ، نیاز است که بازی حریفان، چند بار بررسی شده و مورد تجزیه تحلیل قرار گیرد. یک مدیر سازمان تولیدی ویا خدماتی نیز می بایست اهداف بلند و کوتاه مدت خود را با توجه به وضعیت پیرامونی(شرایط بازار، تهدیدها و فرصتها، نقاط ضعف و قــوت و ...) ترسیم کرده و برنامه های عملیاتی برای دستیابی به آن را مشخص و به صورت مداوم آن را کنترل کند. نکته مهم در تعیین اهداف سازمانی، انتخاب صحیح اهداف با توجه به تحلیل بازار و رقبار، مشخص کردن زمان، مجری، منابع، هزینه انجام پروژه و همچنین تعیین شاخصی به منظور اندازه گیری میزان دستیابی به هدف است.

2 - سازماندهی: بازیکن با توجه به قانون شطرنج می تواندشاه را محصور، تهدید و به هدف خود ( مات کردن شاه) برسد. مسلماً در این بازی برنده کسی خواهد بود که از حرکت مهره ها به نحوه مطلوبتری استفاده کند.

در این بازی برای اینکه بتوان شاه را محصور و آن را مات کـرد، نیاز به این است که از تمام مهره ها بهره گرفت و شاه را از جهات مختلف تهدید و جلو حرکت آن را مسدود کرد. مدیران نیز برای رسیدن به اهداف خود می بایست تمامی امکـانات و منابع لازم را مهیا کرده و زمینه های لازم جهت استفاده بهینه از آن را فراهم سازند. در غیر این صورت با کاهش کارایی و افزایش قیمت تمام شده محصولات خـود و در نتیجه از دست دادن تدریجی بازار رو به رو خواهند شد.

در این زمینه طراحی واقعی و اجرایی نمودار سازمانی، تعیین و ابلاغ مسئولیتها و شرح وظائف افراد، تعیین و تأمین منابع اجرای فرایند های سازمانی، مشخص ساختن روشها و دستورالعملهای اجرای هر فرایند و تعریف و پایش شاخصهای اندازه گیری اثر بخشی وکارایی فرایند ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

3- هدایت مهره ها: به منظور مات کردن حریف کافی است تمامی مهره ها را بگونه ای کنار هم قرار دهید که ضمن پشتیبانی آنها از یکدیگر، خانه های حرکت شاه حریف مسدود گردد. مسلماً اگر هر یک از آنها بدون تعامل با دیگر مهره ها، در گوشه ای از صفحه شطرنج به کار گرفته شوند، شما پیروز میدان نخواهید بود. در یک سازمان نیز اگر پرسنل واحد های مختلف از جمله کیفیت، مهندسی، تو لید، اداری و غیره هر یک سرگرم فعالیتهای خویش باشند ودر یک راستا هدایت نشوند، آن سازمان به اهداف خویش نایل نخواهد شد.

4ـ برنامه ریزی: برای مات کردن حریف نیاز به برنامه ریزی است. مسلماً بدون برنامه و تنها جواب بازی حریف را دادن، شما را به مقصود نمی رساند.

برنامه ریزی در علم مدیریت نیز از اهمیت ویــــژه ای برخودار است. مدیران به خوبی می دانند، بدون برنامه ریزی به هیچ هدفی نخواهند رسید.

ادامه مطلب ...

مدیریت زنجیره تامین SCM چیست ؟

مدیریت منابعی که جهت برآوردن نیاز مشتری برای محصول و یا سرویس شما استفاده میشوند . نیاز به برنامه ریزی استراتژیک میباشد . بخش عمده برنامه ریزی , پیاده سازی مجموعه مقیاسهایی است برای نظارت بر زنجیره تامین بطوریکه , بهینه و مقرون بصرفه بوده , کیفیت و ارزش مورد نظر مشتری را تامین کند .


2 – منابع – تامین کنندگانی را که محصولات و خدمات مورد مصرف برای ساخت محصولات و خدمات شما را در اختیارتان قرار میدهند انتخاب کنید . روندهای قیمت گذاری , تحویل و پرداخت به این تامین کنندگان را مشخص کرده , مجموعه ای از مقیاسهای نظارت و بهینه سازی ارتباط با آنان را فراهم آورید . سپس روندهای مدیریت انبار شامل دریافت مرسولات , بازبینی وانتقال محصولات و خدمات را به خط تولید خود به علاوه نحوه اختیار دادن پرداخت به تامین کننده را مشخص کنید .


3 – تولید – فعالیتهای لازم جهت تولید کنترل کیفی , بسته بندی و آماده سازی جهت ارسال مرسوله را برنامه ریزی کنید . سطح کیفیت , خروجی تولید و بهره برداری کارگران و کارمندان را اندازه گیری کنید .


4 – ارسال – این بخش اکثرا" تدارکات نامیده میشود در این بخش شما باید دریافت سفارشات مشتریان را هماهنگ کنید , شبکه ای از انبارهای کالا آماده کنید و روشهای حمل کالا به مشتری و پرداخت را انتخاب کنید .


5 – ارجاع – بخش اشکالات زنجیره تامین شبکه ای را برای مرجوع ساختن کالاهای معیوب و تولید از طرف مشتریان فراهم آورید .


نرم افزار مدیریت زنجیره تامین چه وظیفه ای دارد ؟ نرم افزارهای مدیریت زنجیره تامین از جمله متنوع ترین نرم افزارها در دنیا هستند . هر یک از پنج مرحله اصلی مدیریت زنجیره تامین که در قسمت قبل ذکر شده است , شامل دهها عملکرد مختلف میباشد که هر کدام میتواند نرم افزار خاص خود را داشته باشد .


بعضی سازندگان نرم افزارهای بزرگ سعی کرده اند که این نرم افزارها را در کنار یکدیگر مونتاژ کنند ولی هیچ تولید کنند ه ای یک مجموعه کامل از این نرم افزارها نداشته و ندارد . اتصال این نرم افزار با یکدیگر میتواند یک کابوس بزرگ باشد.


شاید بهترین روش برای ترسیم نرم افزار مدیریت زنجیره تامین بدین ترتیب باشد که آنرا به نرم افزاری که در جهت برنامه ریزی زنجیره تامین باشد تقسیم کنید . نرم افزاری که در جهت اجرای مراحل زنجیره تامین بکار گرفته میشوند .

ادامه مطلب ...

۱۰ مزیت اصلی SharePoint چیست


فهرست:
۱.توانمند سازی تیمهای کاری با بکارگیری ابزارهای ارتباطی قدرتمند
۲.مدیریت ساده مستندات با اطمینان کامل از یکپارچگی موجود بین انواع مستندات
۳.رابط کاربری ساده و بالا بردن سرعت در راهبری و کاربری سیستم های مبتنی بر آن
۴.امکان پیاده سازی فرایندهای کوچک و بزرگ کاری
۵.امکان ایجاد ساده و سریع محیطهای مشترک کاری
۶.کاهش ریسک و پیچیدگی در تامین امنیت داده های تجاری
۷.کنترل حرفه ای سطوح دسترسی کاربران در دسترسی به منابع اطلاعاتی سازمان
۸.بهره گیری از سیستم اشتراک مستندات با امکانات پیشرفته ای چون: تحویل گرفتن و دادن فایلها، کنترل نسخه یندی، گردش کاری تائید محتوا، افزودن متا دیتا و نماهای سفارشی ،ویژگی پیشرفته سطل بازیافت امکان بازیافت سریع اطلاعات را نیز فراهم می آورد
۹.توسعه ساده سیستم ها و راه حلهای مبتنی بر آن با استفاده از ابزارهای رسمی و کمکی جهت برآورده سازی نیازهای تجاری شما
۱۰.فراهم سازی یک زیرساخت پیشرفته و سودمند تحت وب برای پیاده سازی سایر سیستمهای اطلاعاتی درون و برون سازمانی
 

 

جهت شرح کامل توضیحات به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

ادامه مطلب ...

شهرداری تهران مقام اول، دومین جشنواره ارزیابی وب گاه های دولتی

شهرداری تهران مقام اول، دومین جشنواره ارزیابی وب گاه های دولتی را کسب کرد 
 
به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا در دومین جشنواره ارزیابی وب گاههای دولتی ،وب گاههای شهرداری تهران، شرکت پست جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه علم و صنعت ایران به ترتیب به عنوان رتبه های اول تا سوم بخش "خدمات تعاملی سازمانی" جشنواره اعلام شد؛ همچنین از نظر کمیته جشنواره دراین بخش، وب گاه دانشگاه صنعتی امیرکبیر قابل تقدیر شناخته شد. کمیته علمی و داوران، پس از مطالعه و تدوین شاخصهای ارزیابی دومین دوره جشنواره و بر اساس نتایج و تحلیلهای به دست آمده ازخوداظهاری مشخصات فنی و ساختاری هر یک از وب گاههای شرکت کننده در جشنواره، بررسی میدانی وبگاهها از سوی دو تیم «ارزیابی مقدماتی» و «ارزیابی پیشرفته» وبگاهها،ابزارهای اختصاصی برخط و برون خط طراحی شده برای جشنواره و ابزارهای عمومی برخط و برون خط ارزیابی وب و تأیید نهایی کمیته ناظران و ریاست جشنواره، اسامی برندگان هر یک از بخشهای اصلی و ویژه این دوره از جشنواره را اعلام کرد. کمیته علمی، وب گاههای بانک ملی ایران، شرکت ارتباطات سیار و بانک صنعت و معدن را به ترتیب به عنوان رتبه های اول تا سوم بخش "خدمات تراکنش مالی" جشنواره اعلام کرد.
ادامه مطلب ...

نخستین نمایشگاه بین‌المللی مدیریت الکترونیک شهری

به گزارش ستاد برگزاری، این نمایشگاه از روز دوشنبه 28 الی 31 تیرماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا خواهد بود.

‌این نمایشگاه با حضور گسترده بانک‌ها، ‌شهرداری ها و شرکت های خصوصی فعال در عرصه الکترونیک برگزار می‌شود.

به گفته مدیر اجرایی نمایشگاه مدیریت الکترونیک شهری،‌ این رویداد بین المللی باحمایت دفتر همکاری‌های فناوری و‌ ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.

علی ابراهیم زاده،‌ با اشاره به حمایت شهرداری‌ها، بانک سرمایه،‌ شرکت مخابرات ایران و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران،‌ تصریح کرد: این نخستین باری است که نمایشگاهی با این سطح از حمایت در این حوزه برگزار می‌شود.

ادامه مطلب ...

ارسال اس ام اس تبلیغاتی

سلام دوستان این نرم افزار دارای ۲ نسخه میباشد: 

 

نسخه رایگان - دارایی محدودیت

نسخه اصلی- بدون محدودیت 

 

نسخه رایگان را میتوانید از وبلاگ زیر دانلود کنید  

و نسخه اصلی را میتوانید با پرداخت ۸۰ هزار تومان دریافت کنید . 

 

لینک دانلود:

 

http://asre01.javanblog.com

طریقه ساخت فایل xml مخصوص google sitemap


موتورهای جستجوگر از جمله گوگل از نرم افزاری به نام روبوت(robot) یا عنکبوت (spider) برای جمع آوری اطلاعات موجود در وب استفاده می کنند. آنها به محض اینکه سایتی را پیدا کردند، متن صفحات را می خوانند و لینکها را دنبال می کنند. همه مدیران سایتها تلاش می کنند تا میزان مراجعه عنکبوت به سایت و زمان حضور آن در سایت خود را افزایش دهند. هر چه به سایت بیشتر مراجعه کنند بهتر است زیرا همواره از آخرین تغییرات اعمال شده در محتوای سایت با خبر می شوند.
با به کارگیری تکنیکی که در زیر معرفی شده است شما می توانید با عنکبوت گوگل مهربان تر باشید تا شانس حضور موثرتر سایتتان در نتایج جستجوی گوگل افزایش یابد. برای این کار شما فایلی با نام sitemap.xml می سازید و در روت سایت خود قرار می دهید.شروع کار:

جهت ایجاد فایل xml اگر خودتان وارد هستید اقدام کنید وگرنه ساده ترین راه این است که ابتدا به این آدرس بروید:http://www.sitemapspal.com آن گاه مراحل زیر را طی کنید:

۱- آدرس سایت خود را در قسمت نوار آدرس این سایت وارد کنید.

*نکته :این آدرس را حتما با http و یا اگر سایتتان با https شروع می شود با این آدرس شروع کنید.

ادامه مطلب ...

اعضای MSDN دانلود کنند : SharePoint 2010 Beta , SharePoint Found

 sp2010betaonmsdn

برای دانلود این دو نسخه جدید شرپوینت می توانید به آدرسهای زیر مراجعه کنید :

TechNet

MSDN

و یا می توانید حهت دانلود به این آدرس مستقیم مراجعه کنید.

* توجه داشته باشید، برای دانلود لینکهای فوق نیاز به عضویت در سایت TechNet یا MSDN مایکروسافت دارید.

موفق باشید.

داده‌کاوی در مدیریت ارتباط با مشتری

داده‌کاوی
امروزه با حجم عظیمی از داده‌ها روبه‌رو هستیم. برای استفاده از آنها به ابزار کشف دانش نیاز داریم. داده‌کاوی به عنوان توانایی پیشرفته‌ای در تحلیل داده و کشف دانش استفاده می‌شود. داده‌کاوی در علوم (ستاره‌شناسی،...) ، در تجارت (تبلیغات، مدیریت ارتباط با مشتری،...) ، در وب (موتورهای جست‌وجو،...) و در مسائل دولتی (فعالیت‌های ضد تروریستی،...) کاربرد دارد. فعالیت داده‌کاوی، شبیه استخراج زغال سنگ و طلا می باشد. داده‌کاوی، اطلاعاتی را که در انبارهای داده مدفون شده است، استخراج می‌کند.
در واقع هدف از داده کاوی، ایجاد مدل‌هایی برای تصمیم‌گیری است. این مدل‌ها رفتارهای آینده را براساس تحلیل‌های گذشته، پیش‌بینی می‌کنند. استفاده از داده‌کاوی به عنوان اهرمی برای آماده‌سازی داده‌ها و تکمیل قابلیت‌های انباره داده، بهترین موقعیت را برای کسب مزیت‌های رقابتی ایجاد می‌کند.
سیستم‌های BASE DATA نقشی مهم در سیستم‌های مدیریت و انبار داده، ایفا می‌کنند. سیستم بانک داده، شامل فایل‌های بانک داده و سیستم‌های مدیریت بانک داده است.
اغلب تجارت‌ها به تصمیم‌گیری‌های راهبردی و یا اتخاذ خط‌مشی‌های جدید برای خدمت‌رسانی بهتر به مشتریان نیاز دارند. برای مثال، فروشگاه‌ها نحوه آرایش مغازه خود را برای افزایش انگیزه خریدمشتریان، مجدداً طراحی می‌کنند و یا خطوط هواپیمایی، تسهیلات خاصی را برای پروازهای مکرر مشتریان در نظر می گیرند. ابزار داده‌کاوی، داده را می‌گیرند و تصویری از واقعیت به شکل مدل ارائه می دهند. فعالیت‌های داده‌کاوی به لحاظ فرایند به 3 طبقه‌بندی عمومی تقسیم می‌شوند:
1. اکتشاف: فرایند جست‌وجو در بانک داده برای یافتن الگوهای پنهان، بدون داشتن فرضیه‌ای از پیش تعیین شده درباره اینکه الگو چیست. نظیر تحلیل‌هایی که برحسب کالاهای خریداری شده انجام می‌شود. این‌گونه تحلیل‌های سبدی، مواردی را نشان می دهد که مشتری تمایل به خرید آنها دارد. این اطلاعات می‌تواند به بهبود موجودی، راهبرد طراحی، آرایش فروشگاه و تبلیغات منجر شود.
2. مدل پیش‌بینی: فرایندی که الگوهای کشف شده از بانک داده را می‌گیرد و آنها را برای پیش‌بینی آینده به‌کار می‌برد. مانند پیش‌بینی فروش در خرده فروشی . الگوهای کشف شده برای فروش به آنها کمک می‌کند تا تصمیماتی را در رابطه با موجودی اتخاذ کنند.
3. تحلیل‌های دادگاهی: فرایند به کارگیری الگوهای استخراج شده برای یافتن عوامل داده‌ای نامعقول و متناقض را در بر می گیرد. نظیر شناسایی و تشخیص کلاهبرداری در مؤسسات مالی. از آنجا که کلاهبرداری ، پرهزینه و زیان‌آور است، بانک‌ها می‌توانند با تحلیل دادوستدهای جعلی گذشته، الگوهایی را برای تشخیص و کشف کلاهبرداری به دست آورند.

ادامه مطلب ...

اصول بازاریابی تلفنی

یکی از تاکتیک های مهم متقاعد کردن مشتریان آگاه امروزی که حق انتخاب آنان به علت گسترش رقابت، پیوسته روبه افزایش است، ترویج (PROMOTION) است که خود از پنج ابزار تبلیغات، پیشبرد فروش، روابط عمومی، فروش شخصی و بازاریابی مستقیم تشکیل می شود. ازطرفی، باتوجه به بالارفتن ارزش وقت و لزوم مدیریت زمان برای نیل به اهداف بنگاههای اقتصادی و همچنین اثربخشی بیشتر شیوه های ارتباطی دوطرفه (نظیر فروش شخصی و بازاریابی مستقیم) در این مقاله، به یکی از کانال های بازاریابی مستقیم یعنی بازاریابی تلفنی پرداخته شده است.
بازاریابی تلفنی
اگر بدون وقت قبلی به محل استقرار مشتری مراجعه کنید، زمان زیادی را در راه صرف می کنید و امکان دارد طرف در محل حاضر نباشد و یا اینکه ممکن است مدتی را در انتظار باشید ولی بازهم شما را نپذیرد. پس بهتر است ملاقاتهای حضوری حتی الامکان با وقت قبلی باشد. تلفن را دست کم نگیرید. از تلفن استفاده کنید. این وسیله سرعت کار شما را افزایش می دهد و اگر هم مشتری نبود زمان اندکی را از دست داده اید. بدانید که تلفن برای شروع ارتباط بسیار مناسب است (مگر برای مشتریان قدیمی که با تلفن سفارش می دهند).
برای برقراری ارتباط با افراد مهم یکی از بهترین زمانهای تماس تلفنی، صبح زود است و یکی آخر وقت که منشی ها رفته اند. منشی ها بسیار خوب هستند اما باید پذیرفت که بعضی از مواقع مانع برقراری تماس می شوند. باید تکنیک های بازاریابی تلفنی را یاد بگیرید و از آنها استفاده کنید.
به موارد زیر توجه کنید و آنها را به کار ببرید:
- کار با تلفن باید هدفمند باشد؛
- قبل از گرفتن شماره، خود را کاملاً آماده کنید. این آمادگی شامل سرحال بودن، به کاربردن عبارات کلیــــــدی مثبت نظیر اینکه: الان می خواهم یک بازاریابی تلفنی موفق داشته باشم آراسته بودن، لبخند زدن، فراهم بودن ابزار کار نظیــــر قلم، اطلاعات موردنیاز و... می شود. معطل گذاشتن مشتری برای پیدا کردن خودکار، آمار و... پسندیده نیست. اطمینان داشته باشید تمام ارقام و مدارک به روز است؛

ادامه مطلب ...