فناوری اطلاعات و نرم افزار

فناوری اطلاعات , نرم افزار - هوش تجاری - داده کاوی - سیستم های اطلاعاتی مدیریت - مشاوره و اجرای پروژه

فناوری اطلاعات و نرم افزار

فناوری اطلاعات , نرم افزار - هوش تجاری - داده کاوی - سیستم های اطلاعاتی مدیریت - مشاوره و اجرای پروژه

شاخص های راهبری اطلاعات در سازمان

امروزه کامپیوتر از یک وسیله لوکس و تخصصی به یک ابزار عمومی تبدیل شده و با نفوذ به تمام سطوح زندگی جوامع انسانی عامل ایجاد پیوند های جهانی بین آنها شده است. کامپیوترو کلیه ابزارهایی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم فرآیندهای ارتباطی را شکل می دهند هر روز دچار تحولات جدید تر می شوند و ما شاهد هستیم که در عرصه رقابت بین شرکت های نرم افزاری و سخت افزاری ضمن گسترش کمی در ابزارهای ارتباطی سطح کیفی این ابزارها نیز دچار تحول و رشدی باور نکردنی شده اند. ملموس ترین نمونه را می توان از کمپانیMicrosoft با مدیریت ابر قدرت رایانه جهان بیل گیتس مثال زد که تنها در فاصله ای قریب به 10 سال با طراحی چندین سیستم عامل و نرم افزارهای جانبی آن سیطره ای غیر قابل باور بر بازار پیدا کرد و حوزه فعالیت رقیب بزرگی چون مکینتاش و لینوکس را بسیار محدود کرد. در این بین از روند رشد و توسعه اطلاعات در عصر حاضر نباید غافل ماند. رشد و گسترش علوم مختلف زمینه ساز پیشرفت های امروز بشر در فرایند ارتباطات بوده است. به بیان دیگر اطلاعات و تکنولوژی های ارتباطی ضمن رشد درونی با توجه به ظرفیتها و قابلیتهای موجود در هر یک از این عناصر پدیدهICT با ایجاد اثر متقابل موجبات رشد و ارتقا یکدیگر را نیز فراهم می اورند و هر یک به رشد دیگری کمک می کند. نقش عنصر اطلاعات در پدیدهICT با استفاده از سیستم های اطلاعاتی قابل تفسیر و تبیین و بهره برداری می باشد.

ادامه مطلب ...

بهره گیری از گزارش ها و تحلیل های آماری در مدیریت وب سایت ها

هر سایت اینترنتی بر اساس حجم فعالیت خود برای نگهداری به افراد مختلفی که آشنا به امور فنی و اجرایی باشند نیاز دارد. مدیر سایت به عنوان شخصی که تنظیم کننده و هماهنگ کننده تمام این افراد است باید برای هر کدام از بخش های سایت از قبیل گرافیک، محتوا، امور فنی، بازاریابی و... برنامه های مختلفی را تهیه و برای اجرا در اختیار همکاران خود قرار دهد. این برنامه ها می توانند شامل برنامه های روزانه، هفتگی و ماهانه باشند. تمامی این برنامه ها در راستای یک هدف کلی و نهایی به انجام می رسند و آن هم بالا رفتن کارایی اقتصادی سایت است.

سایت ها زمانی می توانند خود را در سطح اقتصادی اطمینان بخشی قرار دهند که از بازدیدکنندگان و کاربران و قابل توجهی برخوردار باشند. برای این کار مدیر سایت سعی می کند مطالعه و تحقیق گسترده ای بر روی عوامل و ابزارهای افزایش دهنده تعداد کاربران سایت انجام دهد و از این طریق در واقع به مطالعه شرایط و موقعیت خود در بازار مجازی اینترنت می پردازد. به عنوان مثال وی در مورد رنگ های به کار رفته در سایت، لوگو و سایر قطعات گرافیکی سایت، متن های به کار رفته و بسیاری دیگر از مسائل مرتبط با سایت به بررسی و مطالعه می پردازد.

ادامه مطلب ...

RFP چیست؟


درآمد:

فناوری اطلاعات یک صنعت رو به رشد، پویا و فرا رشته ای است از این رو کاربری رو به رشد آن در رشته ها و شاخه های مختلف علمی و اجرایی غیرقابل اغماض است. با توجه به تغییرات مداوم و حرکت رو به جلو دانش فناوری اطلاعات و ظهور پدیده ها و امکانات جدید قابل استفاده در بخش های مختلف سازمان ها، مدیران باید از توانمندی لازم برای شناسایی تحولات جدید و نحوه استفاده از آنها در جهت افزایش راندمان کاری سازمان آگاه باشند. همانطور که اشاره شد فناوری اطلاعات یک دانش فرارشته ای است و به همین خاطر مدیران با هر تخصصی و در هر سازمانی به هنگام پیاده سازی و بهینه سازی فناوری اطلاعات نیازمند آگاهی پایه ای و دانش تخصصی نسبت به تحولات روز دنیای IT  هستند.

جنبه ترکیبی فناوری اطلاعات با سایر علوم همچون تبلیغات، بازاریابی، مدیریت و... باعث می شود تا برای انطباق و پیاده سازی هر چه بهتر فناوری اطلاعات در یک بخش تخصصی مثل واحد بازاریابی یا آموزش یک سازمان نیازمند مطالعه، برنامه ریزی، و اجرای پروژه های کوتاه مدت و بلند مدت باشیم.

بنابراین مدیران علاوه بر توانایی سطح بالای علمی و اجرایی در زمینه دانش تخصصی مرتبط با بخش یا سازمان خود و اطلاعات مناسب در زمینه فناوری اطلاعات باید از قدرت و توانایی مناسبی برای برنامه ریزی و مدیریت فرایند پیاده سازی و توسعه فناوری اطلاعات برخوردار باشند. با این دیدگاه مدیران دقیقا می دانند که چه چیزی را در چه مکانی، در چه زمانی و با چه کاربردی می خواهند و از این طریق در سرمایه و وقت سازمان صرفه جویی خواهند کرد. برای دستیابی به دیدی کلی، روشن و با منطق آینده نگر لازم است تا تعریف درستی از نیازهای سازمان و برنامه های آتی آن صورت بگیرد و سپس با مکتوب کردن آنها به سازمان ها و شرکت های مختلف ارائه دهنده سرویس ها امکان دهیم تا پیشنهاد های خود را بر اساس نیازهای سازمان تهیه و در اختیار ما قرار دهند.

در واقع این فرایند راهی است برای سفارشی سازی پیشنهاد های ارائه شده برای یک پروژه خاص که از سوی افراد حقیقی و حقوقی مختلف صورت می گیرد. با این کار از تشتت فکری خدمات دهندگان و برداشت های اشتباه از امکانات و نیازهای سازمان جلوگیری می شود. در این مقاله با اصول تهیه یک درخواست طرح پیشنهادی یا همان RFP آشنا خواهیم شد.

ادامه مطلب ...

آماده سازی داده ها برای داده کاوی

آماده سازی داده ها برای داده کار

از داده کاوی؛ به عنوان مرحله ای از فرایند کشف دانش که الگوها و یا مدل ها را در میان انبوهی از داده ها پیدا می کند؛ یاد می شود. خروجی فرایند داده کاوی معمولاً غیر بدیهی و البته درک است. علاوه بر این، داده کاوی علمی است که از تلفیق علوم متفاوت همچون؛ آمار، یادگیری ماشینی، پایگاه های اطلاعاتی و مانند آن شکل می گیرد و ماده اولیه به کار رفته در آن، داده (اطلاعات) است. از این رو سنگ بنای عملیات داده کاوی خوب، به کارگیری و دسترسی به داده های اولیه خوب ومناسب است؛ که از آن به آماده سازی یا پیش پردازش 6 داده ها یاد می شود. در واقع برای کشف دانش به کمک داده کاوی بایستی مقدماتی صورت گیرد؛ که مجموعه این اقدامات را آماده سازی داده ها گویند.

ادامه مطلب ...

ارائه طرح دوفوریتی برای حذف وزارت ارتباطات از فهرست ادغام

مردم تهران در مجلس از ارائه طرحی دوفوریتی برای حذف وزارت ارتباطات از پروسه ادغام خبر داد و گفت: در جلسه‌ روز سه‌شنبه مجلس اگر مصوبات امروز کمیسیون برای تأمین نظر شورای نگهبان مطرح شود، قطعاً این پیشنهاد را مطرح و پیگیری می‌کنیم.

به گزارش ایتنا علی اصغر زارعی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به جلسه کمیسیون اجتماعی مجلس در مورد ایرادات شورای نگهبان به ایجاد وزارت امور زیربنایی اظهار داشت: در جلسه امروز ایرادات شورا در مورد این وزارتخانه بررسی شد.

ادامه مطلب ...

شاخص های اقتصادی از دیدگاه شاه عباس !

شاه عباس از وزیر خود پرسید: "امسال اوضاع اقتصادی کشور چگونه است؟"

وزیر گفت: "شکر خدا، اوضاع به گونه ای است که تمام پینه دوزان توانستند به زیارت کعبه روند!"

شاه عباس گفت: "نادان! اگر اوضاع مالی مردم خوب بود می بایست کفاشان به مکه می رفتند نه پینه‌دوزان، چون مردم نمی توانند کفش بخرند ناچار به تعمیرش می پردازند، بررسی کن و علت آن را پیدا نما تا کار را اصلاح کنیم."

تحلیل حکایت :
1) یک شاخص مناسب می تواند در عین سادگی بیانگر وضعیت کل سازمان باشد.
2) در تحلیل شاخص باید جنبه های مختلف را بررسی نمود. گاهی بهبود ناگهانی یک شاخص بیانگر رشدهای سرطانی و ناموزون سیستم است.

دانلود دیکشنری لغات مدیریت

فرمت فایل : pdf
حجم فایل : 340 کیلوبایت

دیکشنری
فارسی به انگلیسی
و انگلیسی به فارسی

برای دانلود می توانید روی لینک زیر کلیک کنید :



مدیریت فروش چیست و چگونه انجام می شود؟

هدف تمام شرکتهای انتفاعی، افزایش فروش سودآور از طریق ارضای نیازها و خواسته های بازار و مصرف کنندگان در بلندمدت است. مدیریت فروش در رسیدن به این هدف نقش مهمی را در مجموعه فعالیتهای بازاریابی ایفا می کند.

فروشندگان امروز بیش از گذشته قدرتی پویا در دنیای تجارت محسوب می شوند و تلاشهای آنها اثر مستقیم بر فعالیتهای متنوع و مختلف شرکت دارد.آنها محصولات شرکت را به مشتریان معرفی می کنند، سفارشات فروش را که منجر به ارسال محصولات برای مشتریان می شود دریافت می کنند. موقعیت محصولات شرکت را در بازار حفظ می کنند، وضعیت رقبا را ارزیابی می کنند و نهایتاً زمینه های موفقیت و پیشرفت شرکت را فراهم می آورند. شرکتها برای فروش محصولات خود شیوه مناسبی را اتخاذ می کنند. آنها یا از فروشندگان مستقیم خود برای فروش استفاده می کنند و یا برای این منظور از فروشندگان قراردادی استفاده می کنند. در هر دو شیوه، مدیران فروش بایستی مدیریت بر فروش و نیروی فروش را جدی بگیرند...

مدیریت فروش (Sale Management)

مقدمه

هدف تمام شرکتهای انتفاعی، افزایش فروش سودآور از طریق ارضای نیازها و خواسته های بازار و مصرف کنندگان در بلندمدت است. مدیریت فروش در رسیدن به این هدف نقش مهمی را در مجموعه فعالیتهای بازاریابی ایفا می کند.

ادامه مطلب ...

مدیریت منابع انسانی(Human Resource Management) چیست ؟

مدیریت امور کارکنان حوزه‌ای است که به اندازه کل حوزه مدیریت قدمت دارد اما به طور طبیعی دستخوش تغییر و تکامل شده است . نقطه عطف این تغییر و تکامل جایی است که به جای مدیریت کارکنان ، مدیریت منابع انسانی مطرح می‌شود . مدیریت منابع انسانی علاوه بر دارا بودن مبانی و مفاهیم مدیریت کارکنان ، رویکردهای کلی‌تر و جدید‌تری را در مدیریت نیروی انسانی در نظر می‌گیرد.

تعاریف گوناگونی از مدیریت منابع انسانی ارائه گردیده که در ذیل به پاره‌ای از آنها اشاره می نماییم :

مدیریت منابع انسانی معطوف به سیاست‌ها ، اقدامات و سیستم‌هایی است که رفتار ، طرز فکر و عملکرد کارکنان را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

مدیریت منابع انسانی عبارتست از رویکردی استراتژیک به جذب ، توسعه ، مدیریت ، ایجاد انگیزش و دست‌یابی به تعهد منابع کلیدی سازمان ؛ یعنی افرادی که در آن یا برای آن کار می‌کنند.

ادامه مطلب ...

ماجرای هک بزرگترین سایت پایان نامه‌ها

ایران داک» که بر اساس گزارش‌های رسمی دارای مقام اول از نظر حجم محتوا در میان پایگاه‌های ‌وب دولتی است به گفته رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات، برای ساعاتی هک شده اما این حمله ناکام مانده است.


به گزارش ایتنا به نقل از مهر، وجود حفره‌های امنیتی در پایگاه اینترنتی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران درحالی‌ست که این پژوهشگاه مدیریت مدارک علمی را بر عهده دارد و پایگاهی برای ثبت پایان نامه‌های دانشجویی است در اساسنامه‌اش از مدیریت دانش و جامعه اطلاعاتی به عنوان یکی از اهداف آن نام برده شده و با ابلاغیه دبیر شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان متولی و اداره‌کننده سامانه ملی اطلاعات علم و فناوری و سامانه وزارتی اطلاعات علم و فناوری انتخاب شده است.

ادامه مطلب ...