وره های آموزشی که به طور مقطعی یا دوره ای و یا منظم در شرکت های مختلف برگزار میشود موید همین مطلب است.آموزش هایی نظیر:استفاده از ماشین پرس،دوره های ICDL،فروشندگی حرفه ای،چگونگی تدوین برنامه های عملیاتی،تهیه برنامه کسب وکار، مدیریت استراتژیک و....همگی با توجه به نیاز سازمان ها و امکانات و منابع مورد نیاز برای سطوح مختلف با نیاز های متفاوت افراد قابل تعریف است. اهداف اصلی این سیستم عبارتند از: تسریع فرایند مدیریت آموزش،کاهش هزینه مستندات،امکان تهیه گزارش های متعدد ومتنوع و...نرم افزار TMSبر اساس مفاهیم راهنمای استاندارد ISO 10015:1999 طراحی شده است.
یک سیستم مدیریت آموزش شمل فعالیت های زیر می باشد:
مدیریت پروژه چیست؟
مدیریت پروژه بکارگیری دانش، مهارت ها، ابزارها،و تکنیک ها در اداره فعالیت ها، بمنظور رفع نیازها و انتظارات متولیان پروژه می باشد.
مفهوم پروژه از دیدگاه PMBOK
پروژه تلاشی موقتی برای ایجاد یک محصول یا ارائه خدمات معین می باشد. منظور از موقتی آنست که هر پروژه شروع و پایان معینی دارد.
چه کسانی در پروژه سهم دارند؟
شریکان در پروژه افراد و سازمانهایی می باشند که فعالانه در پروژه درگیرند، و یا اجرا و اتمام پروژه بر آنها تاثیر مثبت یا منفی داشته باشد.تیم مدیریت پروژه باید تشخیص دهد که چه کسانی شریک در پروژه می باشند، و نیازها و انتظارات آنها را بشناسد.البته تشخیص این افراد تاحدودی مشکل است.شریکان اصلی پروژه عبارتند از:
مدیر پروژه
مشتری و تحویل گیرنده پروژه
سازمان اجراکننده پروژه
حامیان مالی پروژه
علاوه بر این عناوین، عناوین و نام های دیگری نیز وجود دارند، مانند:مالکان و موسسان پروژه، اعضای تیم پروژه، سازمانهای دولتی، سهامداران.اصولا این نامگذاریها و گروه بندی ها در تشخیص اینکه چه افراد و سازمانهایی خودشان را شریک پروژه می دانند بسیار موثر می باشد.
فرآیندهای مدیریت پروژه
موضوع: کار آفرینی و مدیریت کسب و کار
فایل ضمیمه را دانلود نمایید.
بازاریابی زنجیره ای
یکی از روشهای قدرتمند بازاریابی الکترونیکی، می باشد. این روش بازاریابی با ایجاد لینکهای متعدد از صدها وب سایت به وب سایت شما در حقیقت به شما این امکان را می دهد که مردم را از نقاط مختلف دنیای مجازی بر اساس نیازهایشان و خدماتی که شما بر روی وب سایت خود ارائه می نمایید، به وب سایت شما راهنمایی کند
مهمترین نکته در بازاریابی زنجیره ای این است که بر خلاف دیگر روشهای بازاریابی الکترونیک، شما فقط زمانی پول پرداخت می کنید که به نتیجه مورد نظرتان ( که همانا جلب بازدید کننده می باشد) دست پیدا کنید. این دقیقا به این معنی است که شما هیچ چیزی را از دست نمی دهید و کاملا به این معنی است که شما صدها بازاریاب دارید بدون آنکه پولی بعنوان پیش پرداخت به آنها بپردازید. موفقیت در این روش، نیازمند طراحی هوشمندانه پوسته بیرونی و مدیریت صحیح در هسته داخلی می باشد .
پست الکترونیکی
استفاده از پست الکترونیکی، یکی از موثرترین روشهای بازاریابی الکترونیک می باشد. این روش بسیار مقرون به صرفه، انعطاف پذیر، هدفمند و کاملا قابل بررسی و پیگیری بوده و مهمتر اینکه در صورت اجرای صحیح بسیار منفعت آور می باشد.
مهمترین قابلیت Email، استفاده از آن برای بازاریابی یک به یک است. زیرا بازاریابی یک به یک، نیاز به قابلیت آدرسدهی فردی دارد.با استفاده از Email یک به یک میتوان رابطهای پایدار با مشتری برقرار کرد و تعداد ملاقاتهای او از سایت و همچنین خرید محصولات را افزایش داد. Email های شخصیسازی شده، میتوان با هر نفر، متناسب با خصوصیات، علایق و نیازهای او گفتگو و رابطه با مشتری را محکم کرد. بازاریاب هر چه بیشتر راجع به مشتری اطلاعات کسب کند، به همان نسبت راحتتر میتواند مطابق با شرایط و نیازهای وی حرکت کند.
علاوهبر ایجاد ارتباط با مشتری، بازاریابی با Email این امکان را به ما میدهد تا بتوانیم مؤثرتر رقابت کنیم. از آنجا که همه ما همواره دچار کمبود وقت هستیم، فقط آنقدر ظرفیت داریم که وقت خود را برای بهبود وبسایت در جهت فراهم آوردن ارزش افزوده صرف کنیم.
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه از تحولات چشمگیر حوزه قضایی کشور ظرف سه سال آینده با استفاده از فناوریهای نوین خبر داد.
حمید شهریاری در گفتوگو با مهر در مورد چشمانداز استفاده از فناوریهای نوین در قوه قضائیه گفت: ریاست قوه قضائیه فردی آشنا با حوزه الکترونیک و فناوری اطلاعات و شخصا بهرهبردار از نظامهای نوین هستند. به همین دلیل به نظر میرسد فرصتی برای قوه قضائیه در این بخش پیش آمده که قبلا این فرصت وجود نداشته است. وی با بیان اینکه حمایتهایی که ریاست قوه قضاییه از حوزه فناوری دارند چشمانداز بسیار روشنی را پیش روی ما گذاشته است گفت: از این رو بسیار امیدواریم که در دو تا سه سال آینده تحولات چشمگیری در حوزه فناوری اطلاعات قوه قضائیه شکل گیرد. شهریاری با تاکید بر اینکه هدف اصلی در مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه رفع نیاز مردم است گفت: ما معتقدیم که توجیه یک حکومت این است که به مردم خوب خدمت کند. هر چه این خدمت بهتر در اختیار مردم قرار گیرد آن حکومت موجهتر است و هر چه حکومت در این زمینه کوتاهی کند یا ناتوانی بروز دهد از توجیه کمتری برخوردار است. وی شعار اصلی در مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه را ارائه خدمت با کیفیت، سریع، در دسترس و دقیق به مردم دانست و گفت: البته این هدف بسیار کلی جلوه میکند و باید به اجزا و اهداف ریزتری توزیع و تقسیم شود که در تلاش هستیم طی فرایندهای بعدی این کار انجام شود. ما به دنبال این اولویت هستیم که گرهای از کار مردم در مراکز قضایی باز شود.
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با اشاره به پیشبرد اهداف مورد نظر این مرکز گفت: مجموعهای از افراد و سازمانها باید دست به دست هم بدهند تا ارائه خدمت مناسب به مردم تحقق یابد. مجموعهای از تحولات باید در درون و بیرون قوه قضائیه در ناحیههای دسترسی، منابع انسانی، فرهنگ، اجتماعی، امور اقتصادی و نیز ناحیه سیاستگذاری شکل بگیرد. به گفته وی در این پنج ناحیه باید تحولات جدی شکل گیرد تا هدف مورد نظر محقق شود که این مهم نیازمند یک عزم همگانی و شکل گیری یک نظام ملی همکاری در سطح قوه قضائیه است.
چکیده: برای ایجاد و توسعه مفاهیم فرهنگ سازمانی و سپس به کارگیری آنها در مسائل بازاریابی با دو چالش روبرو میشویم. اول اینکه باید درباره ادبیات به سرعت در حال توسعه فرهنگ سازمانی کاوش و مسائل متعدد متدولوژیک و مفهومی را درک کنیم و برای معتبر ساختن بررسی خود، باید گزینههایی را روشن سازیم که برای مطرح کردن این مسائل اتخاذ کردهایم و از آنها دفاع کنیم، گزینههای ما باید دربرگیرنده رویکردهای تئوریک متدولوژیک باشند. دوم اینکه، باید ساختارهایی تئوریک، ایجاد و توسعه دهیم که متغیرهای فرهنگی تعریف و مشخص شده را به پدیده بازاریابی که ما در صدد درک آن هستیم به دقت ارتباط دهند. اهمیت درک مسائل فرهنگ سازمانی در زمینه بافت مدیریت بازاریابی غیرقابل انکار است. اکنون زمان آن است که از تفاسیر ساختاری مدیریت بازاریابی فراتر رویم و از مرحله «چه چیزی حول و حوش ما اتفاق میافتد» به«چرا امور به این طریق اتفاق میافتند» تغییر مسیر دهیم.
رسیدن به این نقطه این امکان بسیار بالقوه را ایجاد میکند که هم به تدوین نظریه های غنیتری در مورد مدیریت بازاریابی بپردازیم، هم مسائل مهم و قابل توجه مربوط به بازاریابی را مطرح کنیم.
اگر موضوع مطالعه شما سیستمهای اطلاعات است، سیستمهای اطلاعات را تحلیل و طراحی میکنید یا قصد دارید سیستم اطلاعات مناسبی برای سازمان خود خریداری کنید یا سفارش تهیه آن را بدهید، داشتن یک دید سیستماتیک از انواع مختلف سیستمهای اطلاعات، برای درک بهتر حوزه نیازمند سیستم اطلاعات و انتخاب سیستم اطلاعات مناسب خیلی مفید خواهد بود. متأسفانه، هیچ نوعشناسی جامع و در عین حال ساده و قابل فهم از سیستمهای اطلاعات وجود ندارد. هدف این مقاله ارائه یک نوعشناسی از سیستمهای اطلاعات است.
بسیاری از شماها هنگام روشن کردن کامپیوتر قبل از آنکه سیستم عامل خاصی بالا بیاید به سد محکمی با نام رمز عبور BIOS برخورد کردهاید.
رمز عبوری که بر خلاف سایر رمز عبورها به هیچ وجه در هارد دیسک کامپیوتر ذخیره نمیشود. یا همین مشکل موقعی که میخواهید مشخصات Setup کامپیوتر را عوض کنید پیش میآید. این مقاله به معرفی چند روش برای حل این مشکل میپردازد.
فرض ما بر این است که شما رمز عبور کامپیوتر خود را فراموش کردهاید و دنبال راه حل هستید و قصد اذیت کردن و دست بردن در کامپیوتر دیگران را ندارید.
روش اول: ابتدا برای مارکها و مدلهای مختلف BIOS رمزهای عبوری معرفی میکنیم که امیدواریم مشکل شما را حل کند.
AWARD BIOS
AWARD SW, AWARD_SW, Award SW, AWARD PW, _award, awkward, J64, j256, j262, j332, j322, 01322222, 589589, 589721, 595595, 598598, HLT, SER, SKY_FOX, aLLy, aLLY, Condo, CONCAT, TTPTHA, aPAf, HLT, KDD, ZBAAACA, ZAAADA, ZJAAADC, djonet
AMI BIOS
AMI, A.M.I., AMI SW, AMI_SW, BIOS, PASSWORD, HEWITT RAND, Oder
رمزهای عبور زیر را بر هر نوع Bios میتوانید امتحان کنید (هنگام وارد کردن رمزهای عبور حروف بزرگ را بصورت بزرگ و حروف کوچک را بصورت کوچک وارد کنید)
LKWPETER, lkwpeter, BIOSTAR, biostar, BIOSSTAR, biosstar, ALFAROME, Syxz, Wodj
روش دوم : یک روش نرم افزاری برای پاک کردن رمز عبور است. اگر هنگامی که کامپیوتر روشن است، بدان دسترسی دارید، میتوانید از برخی نرمافزارهای موجود برای پاک کردن رمز عبور استفاده کنید؛ ولی از آنجا که ممکن است شما به این نرمافزارها دسترسی نداشته باشید روش زیر را به شما معرفی میکنیم.
کامپیوتر را به حالت MS DOS برگردانید و دستور DEBUG را اجرا کنید.
برای مدلهای مختلف BIOS این عبارات را وارد کنید (توجه کنید که حرف اول برابر حرف "O " است نه عدد صفر)
AMI/AWARD BIOS
O 70 17
O 71 17
Q
PHOENIX BIOS
O 70 FF
O 71 17
Q
GENERIC
Invalidates CMOS RAM.
O 70 2E
O 71 FF
Q
روش سوم : روش سختافزاری
اگر هنگامی که کامپیوتر روشن است، به آن دسترسی ندارید یا رمز عبورهای قبلی کارساز نبود؛ میتوانید از روشهای سختافزاری زیر استفاده کنید.
● استفاده از Jumper ها
بر روی تمام مادربردها یک Jumper است که از آن برای پاک کردن CMOS میتوانید استفاده کنید.کنار این jumper معمولا این عبارت دیده میشود Clr CMOS.
تنها کاری که شما میکنید این است که jumper را از پایه 1و2 درآورده و به پایه 3و4 نصب کنید و دوباره به حالت اول برگردانید. شما به همین سادگی میتوانید رمز عبور را پاک کنید.
● در آوردن باتری
میتوانید باتری دستگاهتان را که روی مادربرد است درآورده و دوباره جا بیاندازید در این حالت تمام اطلاعات CMOS به حالت پیش فرض برمیگردد. ولی توجه داشته باشید که جا انداختن باتری کمی مشکل است.
● عوض کردن آی سی ( Cheap CMOS )
اگر هیچ یک از روشهای بالا جواب نداد میتوانید آی سی CMOS را با یک آی سی از همان نوع عوض کنید یا از نوع برنامه ریزی کنید اینکار ابزار مخصوصی دارد و شرکتهای تعمیر کامپیوتر برای شما اینکار را خواهند کرد .
NN توضیحات تکمیلی :
توجه: برای پیدا کردن آی سی CMOS میتوانید به دفترچه مادربرد خود مراجعه کنید.
در این روشها علاوه بر اینکه رمز عبور را پاک میکنید سایر اطلاعات نیز به حالت اولیه برمیگرد ولی نگران نباشید مشکلی نیست و شما میتوانید دوباره مشخصات کامپیوتر خود را در Setup وارد کنید.
بخشی از اطلاعات موجود در DWH در Data Mart نگهداری می شود. این اطلاعات بر حسب نیاز گروههایی که در بخش IT سازمان فعالیت می کنند انتخاب و استخراج می شوند. در حالت کلی، اطلاعات مذکور از منابع اطلاعاتی مختلف موجود در سطح سازمان قابل تهیه هستند. معمولا اطلاعات موجود درData Mart از یک DWH استخراج می شود. در مجموع میتوان گفت در یک Data Mart ایجاد شده برای یک گروه knowledge worker، اطلاعاتی وجود دارد که گروه مذکور، از لحاظ تحلیلی و محتوایی به آن نیاز دارند و این اطلاعات را میتوان به فرمت مناسب برای گروه مذکور نمایش داد. Data mart ها به سه صورت وابسته، منطقی و Operational Data Store (ODS) وجود دارند.
لازم به ذکر است از Data Mart ها به صورت جداول ایندکس هم استفاده میشود به این صورت که به جای آنکه اطلاعات سیستم در یک پایگاه اطلاعاتی مرکزی تکرار شود، اطلاعات سازمان تنها در منابع اطلاعاتی اولیه ذخیره می شوند و ایندکس هایی از اطلاعات ایجاد می شوند. در این ایندکس ها (که همان Data Martها هستند)، مشخص شده است که هر منبع اطلاعاتی شامل چه اطلاعاتی است و چگونه می توان اطلاعات مورد نظر را از آن استخراج کرد. به این روش، روش quick and dirty گفته می شود. زیرا در این روش Data Mart ها را میتوان به سرعت ایجاد کرد و از طرفی اطلاعات مانند روش قبل پاکسازی نمی شوند.
یک Data warehouse برای جمع آوری تمامی اطلاعات در مورد موضوعات (subjects) مختلف مانند مشتری ها، محصولات، فروش، منابع، پرسونل و... ایجاد می شود. این اطلاعات در حوزه کل سازمان قرار دارد. ولی Data Martها اطلاعات زیر مجموعه های سازمانی را که روی یک موضوع خاص متمرکز است، در بر دارند.
برای ایجاد بستر داده ای برای BI به دو روش می توان عمل کرد:
1- بالا به پایین (top-down): گه در این روش یک DWH یکپارچه و یا یک ODS برای کل یک سازمان ایجاد می شود. این پایگاه داده بزرگ تمامی اطلاعات و داده های عملیاتی سازمان را در بر دارد. ایجاد، پیاده سازی و استفاده از این نوع پایگاه داده بسیار گران، هزینه بر و سخت است.
2- پایین به بالا (down-top): در این روش داده های مرتبط با هم در یک data mart قرار می گیرند و چندین data mart در نقاط مختلف سازمان ایجاد شده و در راستای همدیگر یک DWH برای سازمان ایجاد می کنند.
برای ایجاد بستر داده ای یک سازمان روش اول بسیار سخت و هزینه بر است و در بسیاری از کاربرد ها غیر ممکن به نظر می رسد.
با توجه به اینکه بسیاری از سازمان ها از قبل دارای منابع داده ای جدا هستند، استفاده از Data mart ها بسیار به صرفه به نظرمی آید و عملا نیز بسیاری از سازمان ها از این روش در BI استفاده می کنند. یکی از نقاط ضعف این روش این است که داده ها و اطلاعات مربوط به یک فعالیت در سازمان ممکن است در چندین data mart نگه داری شود که باعث ایجاد افزونگی در اطلاعات سازمان می شود.
Data mart ها بنا به کاربرد و انتظاراتی که از لحاظ کارآیی از آنها دارند، طراحی و پیاه سازی می شوند. در کاربردهایی که نیاز است آخرین تغییرات داده های سازمان در Data mart وجود داشته باشد نمی توان از Data mart های وابسته استفاده کرد و بهتر است در صورت کوچک بودن حجم پردازش مربوط به query از Data mart منطقی استفاده شود. در صورتی که حجم پردازش بالا باشد و نتوان آن را در زمان مناسبی از DWH استخراج کرد بهتر است بنا به مقدار هزینه ای که برای استقرار در نظر گرفته شده است، از Data mart های وابسته و یا ODS ها استفاده شود.
با توجه به تقسیم بندی application های هوش تجاری در سطوح مختلف سازمانی (استراتژیک، تاکتیکی و عملیاتی) میتوان گفت data mart هایی که خاص منظور هستند، بیشتر ما بین سطوح عملیاتی و تاکتیکی کاربرد دارند. این data mart های اطلاعات ورودی خود را از سیستم های عملیاتی گرفته و با استفاده از ابزارهای هوشمند در سطوح میانی مدیریت که مربوط به مدیریت تاکتیکی می شود کاربرد دارند.
برای استفاده در سطوح استراتژیک که در سطوح بالای مدیریتی انجام می شود و در دفعات کم معمولا با انبوه اطلاعات enterprise wide سر و کار دارد، می توان از خود DWH و یا data mart های خاص استفاده کرد.
همچنین می توان از ترکیبی از روش های فوق برای پیاده سازی data mart های خاص استفاده کرد. برای مثال می توان از قسمتی از داده های یک Data mart وابسته را با استفاده از تکنیک data mart منطقی از بخش دیگری از یک Data mart دیگر تهیه کرد.
منبع نامشخص .از اینترنت برداشت شده است
در صورتی که شما نویسنده این مطلب هستید لطفا نام خودرا پیام گذاشته تا مطلب فوق با نام شما مشاهده گردد..