فناوری اطلاعات و نرم افزار

فناوری اطلاعات , نرم افزار - هوش تجاری - داده کاوی - سیستم های اطلاعاتی مدیریت - مشاوره و اجرای پروژه

فناوری اطلاعات و نرم افزار

فناوری اطلاعات , نرم افزار - هوش تجاری - داده کاوی - سیستم های اطلاعاتی مدیریت - مشاوره و اجرای پروژه

اسلایدی جالب از تشخیص پلاک خودرو از طریق پردازش تصویر

 این پروژه اتوماسیون پارکینگ با کمک پردازش تصویر و شبکه عصبی محقق شده است. تصویر گرفته شده از پلاک ماشین پردازش شده و ارقام و حروف آن استخراج می شود و با توجه به شماره پلاک سامانه اجازه ورود ماشین به پراکینگ را خواهد داد!
 

جهت دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

ادامه مطلب ...

65 درصد قربانیان استاکس‌نت از ایران بوده‌اند-مراقب باشید

بر اساس آمار و تحلیل‌های انجام شده به نظر می‌رسد اکثر صنایع به این دسته از آسیب‌پذیری‌ها آلوده شده‌اند هرچند آلودگی در بخش‌های غیرصنعتی مانند بخش‌های دولتی، خصوصی و کاربران خانگی به طور یقین محتمل است.


 این موضوع با توجه به اینکه 65 درصد از قربانیان این بدافزار از ایران بوده‌اند یک تهدید جدی برای مسئله امنیت اطلاعات کشور به شمار می‌آید.
وی با تاکید بر اینکه بخش فناوری اطلاعات کشور خسارات‌ دیگری در صورت انجام نگرفتن اقدامات مقتضی در رابطه با شیوع Stuxnet محتمل خواهد شد، اظهار داشت: گزارش‌های منتشر شده از این آسیب‌پذیری نشان‌دهنده آلودگی بخش‌های صنعتی کشور است.

ادامه مطلب ...

سوالات کنکور کارشناسی ارشد مدیریت سال 89 (بهمن 88)

سوالات مجموعه مدیریت کنکور کارشناسی ارشد بهمن 88 را می تونید از لینک زیر دانلود کنید:

 

برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

ادامه مطلب ...

موفقیت در کسب و کار اتفاقی نیست




شما در هیچ کسب و کاری موفق نمی شوید مگر اینکه اعتقاد داشته باشید آن کسب و کار، بهترین کسب و کار دنیاست.
شما باید قلبتان را در کسب و کار خود بگذارید و کسب و کار را در قلبتان.

ایران خودش را از نمایشگاه جیتکس تحریم کرد

همشهری - حمید ضیایی‌پرور - با نزدیک شدن تاریخ بسته‌شدن پرونده ذخیره، اخذ و جانمایی غرفه‌های بزرگ‌ترین نمایشگاه فناوری اطلاعات خاورمیانه، خبرهای منتشره حاکی از آن است که ایران در یک تحریم خود خواسته قرار گرفته و عملا در نمایشگاه جیتکس 2010 خبری از پاویون یا سالن ایران نخواهد بود.

ادامه مطلب ...

سومین دوره آموزشی مدیریت حرفه ای پروژه ها

زمان : ۱۷ مهرماه الی ۳ بهمن ماه ۸۹
مکان : تهران – مرکز همایش های صداوسیما
توضیحات :در این دوره آموزشی ۱۴ عنوان سمینار و کارگاه تخصصی در حوزه مدیریت حرفه ای پروژه ها توسط اساتید ایرانی و بین المللی ارایه خواهد شد.
وب سایت :www.iciiran.com
اطلاعات تماس : ۲۲۹۱۱۵۵۹

فرصت ها و چالش های داده کاوی در شهر الکترونیکی

فناوری اطلاعات و ارتباطات خصوصا اینترنت، به صورت فعال حکومت ها را در قرن بیست و یکم به شدت تغییر داده است. داده کاوی یکی از دستاورد های فناوری اطلاعات و ارتباطات برای بهبود تحلیل ها و تصمیمات سازمانی و استراتژی های مدیریتی می باشد. ادبیات بسیار وسیعی روی داده کاوی و تکنولوژی های بکارگیری موثر آن وجود دارد. در سال های اخیر، شهر الکترونیک توجه بسیاری از محققان را به خود جلب کرده است. در واقع شهر الکترونیک از استفاده موثر دولت از تکنولوژی های پیشرفته اطلاعات و ارتباطات و از طریق کانل های اطلاعاتی مختلف همچون تلفن، اینترنت و ایستگاه های عمومی کامپیوتری، ناشی می شود. هر روزه حجم عظیمی از داده های دسترسی کاربران در سیستم های شهر الکترونیک تولید می شوند. کاوش این داده ها در تجزیه و تحلیل های دولت، پیشگویی ها، استراتژی ها، کنترل و برنامه ریزی های عملیاتی و تاکتیکی تاثیر گذار هستند. داده کاوی در شهر الکترونیک نقش مهمی در تنظیم اهداف دولتی، کشف رفتار شهروندان و تخمین زمینه های فعالیت آینده آنها دارد. البته در نقش این داده ها در موفقیت حکومت نباید گزافه-گویی کرد. زیرا اتوماتیزه کردن عوامل داده کاوی در خدمات شهر الکترونیک، هنوز نیازمند حل کردن بعضی مشکلات است. در اینجا برای فهم بهتر از اهمیت و جایگاه داده کاوی در شهر الکترونیک، مطالعه ای شامل کاربرد های داده کاوی و چالش های پیاده سازی موفق آن در شهر الکترونیک، توسعه داده شده است. این مطالعه می تواند منافعی را در اختیار سهام داران مختلف و صاحبان اختیار که نیاز به دستگیری دانش مخفی و ضمنی از شهروندان، سازمان ها و یا کسب و کار ها دارند، قرار دهد. 

  

 داده­کاوی می­تواند روی داده­های کمی، متنی، یا چند­رسانه­ای انجام­گیرد. کاربرد­های آن شامل موارد زیر می­باشد :

     - قوانین وابستگی[1]: الگو­هایی که در آن وجود یک آیتم دلالت بر وجود آیتم دیگر دارد،

     - کلاس­بندی: انتساب الگو­ها به یک مجموعه کوچک از کلاس­های از قبل تعریف شده

      - خوشه­بندی[2]: گروه­بندی مشتریان یا مجموعه الگو­هایی که ویژگی­های مشابهی دارند،

      - پیش­گویی[3]: کشف الگو­ها برای پیش­گویی منطقی درباره آینده،

      - تحلیل مسیر[4] یا الگو­های ترتیبی: الگو­هایی که در آن یک رخداد منجر به وقوع رخداد دیگر می­شود.  

داده­کاوی یک تکنولوژی جدید نیست ولی کاربرد آن به­طور معناداری در بخش­های مختلف خصوصی و عمومی رو­به­رشد بوده و عموما صنایعی چون بانک، بیمه، پزشکی و خرده­فروشی از داده­کاوی به هدف کاهش هزینه­ها، افزایش تحقیقات و افزایش فروش استفاده می­کنند. 

جهت دانلود مقاله به صورت فایل Word به ادامه مطلب مراجعه نمایید. 


ادامه مطلب ...

سایتهای مفید در زمینه مدیریت

  این پس سایتهای مفید در زمینه مدیریت در این قسمت معرفی می شود و همیشه بروز می شود. شما هم اگر سایتی در این زمینه می شناسید معرفی کنید تا آدرس آن در اختیار علاقمندان قرار گیرد.


 ماهنامه علمی-آموزشی تدبیر در زمینه مدیریت http://www.imi.ir/tadbir 

 راهکارهای مدیریت http://www.mgtsolution.com

 مدیریت حلقه مفقود شده http://www.rasoulbegdeli.blogfa.com

مرجع شما در زمینه مدیریت http://modir.ir 


ارائه شاخص رضایت مشتری ایرانی

شرکتها برای راضی نگه داشتن مشتریان بایستی عملکردشان را بهبود دهند تا بتوانند در محیط کسب و کار به شدت رقابتی به مزیت رقابتی پایدار دست یابند. زیرا نتیجه اصلی رضایت مشتری وفاداری مشتری است و شرکتها با سهم زیادی از مشتریان وفادار به دلایل افزایش نرخ خرید مجدد، خریداران بالقوه زیاد، تمایل به قیمتهای بالاتر، رفتار توصیه ای مثبت و هزینه های جایگزینی کم، سود می برند. به علت نقش حیاتی رضایت مشتری و وفاداری، تجزیه و تحلیل ارتباط این متغیرها  به طور کلی پذیرفته شده است و بایستی در بین شرکتها، صنایع، بخشها و ملل مقایسه گردند. هدف این مقاله بررسی شاخصهای ملی رضایت مشتری و ارائه شاخص رضایت مشتری ایرانی است. تحقیق از لحاظ روش گردآوری داده ها توصیفی است؛ زیرا بر اساس نظرسنجی از خبرگان به گردآوری داده ها، و تجزیه و تحلیل فرضیه ها پرداخته می شود. پرسشنامه تحقیق بین 12 نفر از خبرگان توزیع گردید. نتایج حاصل از پژوهش نشان داد که در سطح معنی دار sig=0/000 محرکهای رضایت مشتری (کیفیت درک شده، قیمت درک شده، و رسیدگی به شکایات) به طور مثبت با رضایت مشتری در ارتباط می باشند. نتایج نشان داد که رضایت مشتری به طور مثبت با هزینه های جایگزینی، اعتماد، و تصویر شرکت در ارتباط می باشد. همچنین نتایج پژوهش نشان داد که اعتماد به طور مثبت با هزینه های جایگزینی، تعهد عاطفی، تعهد هنجاری در ارتباط است بعلاوه رابطه منفی بین اعتماد و تعهد محاسبه ای تایید نشد. روابط  مثبت بین تعهد عاطفی و وفاداری مشتری و تعهد هنجاری و وفاداری مشتری تایید شدند در حالیکه رابطه منفی بین تعهد محاسبه ای و وفاداری مشتری تایید نشد. روابط مثبت بین تصویر شرکت با وفاداری مشتری و هزینه های جایگزینی با وفاداری مشتری تایید گردیدند. بالاخره رابطه مثبت بین تصویر شرکت با هزینه های جایگزینی هم تایید گردید. بعد از بررسی فرضیه ها مدل شاخص رضایت مشتری ایرانی ارائه گردیده است.

ادامه مطلب ...

محاسبه تاخیر واقعی پروژه

همواره برای تعیین میزان تاخیر یک پروژه، تفاوت درصد پیشرفت کار پیش بینی شده (تاکنون) با درصد کار انجام شده (تاکنون) ملاک قضاوت قرار می گیرد. به عنوان مثال اگر پروژه الف در ابتدای سال شروع شده و مدت اجرای آن هم 10 ماه باشد بایست پیش بینی کرد که پروژه در دهمین ماه سال پایان خواهد یافت. حال اگر در ماه پنجم میزان کار پیش بینی شده را 40% فرض کنیم و میزان کار واقعی انجام شده پروژه را 25% در نظر بگیریم می توان گفت که پیشرفت فیزیکی پروژه با 15% تاخیر همراه است. نکته مهم اینجاست که محاسبه تاخیر پروژه بدین روش، تا پایان مدت در نظر گرفته شده برای پروژه (مدت قرارداد) درست خواهد بود ولی بعد از پایان مدت قرارداد باید در محاسبه تاخیر پروژه دقت بیشتری به خرج داد.

حال فرض کنید زمان پروژه الف پایان یافته و تاخیر پروژه در پایان زمان پیش بینی آن (پایان مدت قرارداد یعنی ماه دهم) 30% بوده است. به عبارت دیگر در پایان مدت پروژه تنها 70% کار فیزیکی آن انجام شده است. حال اجازه دهید مدت تاخیر در ماه های پس از پایان زمان قرارداد را محاسبه نماییم. لازم به ذکر است چون درصد پیش بینی پروژه در پایان مدت قرارداد به 100% رسیده است بنابراین دیگر نمی‏توان میزان تاخیر پروژه در اولین ماه پس از پایان مدت قرارداد را با تفاضل درصد پیشرفت کرده پروژخ منهای درصد پیش بینی که قبلا 100% شده است، محاسبه کرد (البته اکثر قریب به اتفاق مدیران پروژه این گونه تاخیر را محاسبه می کنند و با حساب آنها پروژه پس از پایان واقعی دارای تاخیر صفر درصد می شود).  

بلکه میزان تاخیر پروژه الف پس از پایان مدت قرارداد آن باید از طریق محاسبه، به صورت تجمعی و با استفاده از رابطه زیر بدست آید:

 

 

ادامه مطلب ...