فناوری اطلاعات و نرم افزار

فناوری اطلاعات , نرم افزار - هوش تجاری - داده کاوی - سیستم های اطلاعاتی مدیریت - مشاوره و اجرای پروژه

فناوری اطلاعات و نرم افزار

فناوری اطلاعات , نرم افزار - هوش تجاری - داده کاوی - سیستم های اطلاعاتی مدیریت - مشاوره و اجرای پروژه

فارکس کلاهبرداری یا واقعیت

فارکس کلاهبرداری یا واقعیت فارکس چیست؟

فارکس واقعی یعنی معامله ارزها که فرم سنتیش همان صرافیه و با پیشرفت اینترنت میشه از منزل یا هر جای دیگه که به اینترنت دسترسی دارید این تجارت را انجام داد.
فارکس بزرگترین کلاهبرداری ده سال گذشته در دنیاست و در کشور ما هم در حال حاضر بزرگترین.
اما اول باید توضیح بدیم که فارکس واقعی خودش کلاهبرداری نیست بلکه این چیزی که در ایران به اسم فارکس جا انداخته اند کلاهبرداریه.

فارکس واقعی یعنی معامله ارزها که فرم سنتیش همان صرافیه و با پیشرفت اینترنت میشه از منزل یا هر جای دیگه که به اینترنت دسترسی دارید این تجارت را انجام داد.

ولی این کلاهبرداری که در ایران الان بزرگترینه و بزرگترین ضرر مالی را به ایرانی ها می زنه نسخه قلابی فارکس واقعیه.

این کلاهبرداری بزرگ در خیلی از کشورهای دنیا فعاله ولی ایران یکی از اهداف اصلیشه.

تعداد افرادی که همه دارائیشون رو به این کلاهبرداری باخته اند به هزاران میرسه و خانواده هائی که به خاطر اون متلاشی شدن بسیار زیاد اند.

در اینجا مطلب را براتون باز می کنیم. چون این کلاهبرداری 10 ساله که در ایران خودش رو جا انداخته وقت زیادی داشته که تکامل پیدا کنه و روشها و تکنیکهای مختلفی رو مورد استفده قرار میده و برای توضیح اون میشه یک کتاب نوشت! ما این کلاهبرداری بزرگ رو از جهات مختلف و در متنهای مجزا براتون توضیح میدیم تا مطلب واضح تر بشه.


حدود 10-15 سال پیش که اینترنت به تدریج برای عموم قابل دسترسی شد بازارهای مالی تصمیم گرفتند از طریق اینترنت خودشون رو برای عموم قابل دسترسی کنند.

این باعث شد که حجم معاملات این بازارها به شکل چشمگیری افزایش پیدا کنه و معاملات در این بازارها برای همه آسونتر و سریعتر بشه.

بانکها و موسسات مالی هم توسط اینترنت و روی رایانه های مرکزی چند شرکت مختلف به هم وصل شدند و تعدادی صرافی هایاینترنتی بوجود اومدند که میشه ارزها رو روی اون ها معامله کرد و به این تجارت میگن فارکس.

بعد از فروپاشی اتحاد شوروی (حدود بیست سال پیش) چند تا یهودی از اونجا مهاجرت کردند و رفتند به فلسطین اشغالی.

دوتاشون روس بودند و یکی گویا از آلمانی تبارهائی که زمان پایان جنگ جهانی دوم پدر یا مادرشان در آن مناطق ساکن شدند. سیستم اتحاد شوروی یک نظام بسیار خشن بود که مخالفینش رو به اردوگاه کار اجباری در سیبری تبعید می کرد تا در 50 درجه زیر صفر تلف بشن. میشه فهمید چرا افرادی که از چنین جائی مهاجرت می کنن خشن و احیانا بی رحم میشن.

نمی دونم اینها از اول تخصصشون برنامه نویسی کامپیوتر و شبکه بود (بعیده چون یکی از دلائل شکست اتحاد شوروی عقب افتادن در علم رایانه بود) یا اینکه این آموزش رو در اسرائیل دیدن.


اون مهاجرینی که صحبتشون رو کردیم یک فکر جالبی به ذهنشون رسید. نوشتن برنامه ای که بازار مالی و سیستم های بین بانکی معاملات ارز ها رو شبیه ساری کنه و کنترل تمام مشتری ها رو هم به مدیرای سیستم بده!

باید اعتراف کرد که این واقعا نبوغ می خواست. ولی نبوغ هم مثل یک کارد می تونه هم برای کارهای خوب و هم برای کارهای بد استفاده بشه. حالا اینکه این مورد کدومشه قضاوتش با شما خوانندگان عزیز.


اینطوری بود که نرم افزاری به نام متاتریدر متولد شد. پیشوند "متا" در لاتین به معنای "مافوق" است که این مطلب انتخاب نام متاتریدر رو برای این نرم افزار بسیار با معنا کرده.

کسی که از این نرم افزار استفاده می کنه مافوق همه معامله گران (تریدرهائیه) که باهاش حساب باز می کنند! اونه که تصمیم می گیره کی سود کنه و کی ضرر. کی میخوره و کیو می خورن!


البته بعد از اونا (و شاید هم همزمان) چند گروه دیگه هم دست به کار نوشتن چنین نرم افزارهائی شدند و در حال حاضر چندین شرکت با نرم افزارهائی که ظاهرشون با هم فرق داره ولی طرز کارشون همونه به این کار بسیار سود آور مشغولند.


در ایران صدها نفر از متاتریدر و سیستم های مشابه درامدهای عظیمی دارند که البته به قیمت ضررهای سنگین به ده ها هزار نفر از هموطنانشونه.


منبع - سایت افشای کلاهبر داری ها

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد