فناوری اطلاعات و نرم افزار

فناوری اطلاعات , نرم افزار - هوش تجاری - داده کاوی - سیستم های اطلاعاتی مدیریت - مشاوره و اجرای پروژه

فناوری اطلاعات و نرم افزار

فناوری اطلاعات , نرم افزار - هوش تجاری - داده کاوی - سیستم های اطلاعاتی مدیریت - مشاوره و اجرای پروژه

طریقه ساخت فایل xml مخصوص google sitemap


موتورهای جستجوگر از جمله گوگل از نرم افزاری به نام روبوت(robot) یا عنکبوت (spider) برای جمع آوری اطلاعات موجود در وب استفاده می کنند. آنها به محض اینکه سایتی را پیدا کردند، متن صفحات را می خوانند و لینکها را دنبال می کنند. همه مدیران سایتها تلاش می کنند تا میزان مراجعه عنکبوت به سایت و زمان حضور آن در سایت خود را افزایش دهند. هر چه به سایت بیشتر مراجعه کنند بهتر است زیرا همواره از آخرین تغییرات اعمال شده در محتوای سایت با خبر می شوند.
با به کارگیری تکنیکی که در زیر معرفی شده است شما می توانید با عنکبوت گوگل مهربان تر باشید تا شانس حضور موثرتر سایتتان در نتایج جستجوی گوگل افزایش یابد. برای این کار شما فایلی با نام sitemap.xml می سازید و در روت سایت خود قرار می دهید.شروع کار:

جهت ایجاد فایل xml اگر خودتان وارد هستید اقدام کنید وگرنه ساده ترین راه این است که ابتدا به این آدرس بروید:http://www.sitemapspal.com آن گاه مراحل زیر را طی کنید:

۱- آدرس سایت خود را در قسمت نوار آدرس این سایت وارد کنید.

*نکته :این آدرس را حتما با http و یا اگر سایتتان با https شروع می شود با این آدرس شروع کنید.


۲-در صورتی که می خواهید فایل ساخته شده را دریافت کنید کافی است بر روی دکمه submit کلیک نمائید در زیر این دکمه دو دکمه چک با نام های download و edit وجود دارد که به ترتیب توسط اولی می توانید فایل مورد نظر را دانلود کنید و توسط دومی می توانید فایل ساخته شده را به صورت آنلاین در خود سایت ویرایش کنید گزینه Advanced هم مربوط به تنظیمات پیشرفته فایل می شود.

۳-بعد از دریافت فایل xml ساخته شده در این سایت, فایل را با نام دلخواه خود مثلا:sitemaps.xml ذخیره کنید و داخل روت سرور خودتان قرار دهید.

*در صورتی که میخواهید کلیه صفحات و تمام پوشه ها در هاست شما توسط عنکبوت گوگل ایندکس شود باید فایل xml را به مسیر روت به طور پیش فرض پوشه public_html انتقال دهید.

*در صورتی که به پوشه های درونی سرور ریشه خود مثلا:اگر در پوشه public_html یک فولدر به نام xyz داشته باشید و فایل xml را به داخل این پوشه انتقال دهید عنکبوت فقط محتویات این پوشه را ایندکس می کند نه کل پوشه ها را.

نحوه ثبت google sitemap:

برای اینکه گوگل را از نقشه سایت خود با خبر سازید نیاز است تا فایل xml ساخته شده را در سایت گوگل به ثبت برسانید برای این کار ابتدا با اکانت خود در گوگل لوگین کنید و به این آدرس مراجعه کنید:https://www.google.com/webmasters/sitemaps/login و آدرس سایت خودتان را داده و در صفحه جدید آدرس فایل xml کی داده اید را بدهید برای مثال:آدرس فایل xml سایت ما به این آدرس است http://www.dahanservice.com/sitemap.xml

معرفی برخی تگ های مهم در این فایل:

<loc> و
<changefreq> و
<priority> و
*سعی نکنید به همه عدد یک داده شود.

*در هر صورت به خاطر داشته باشید که اهمیت همه صفحات سایت شما یکسان نیست و برخی مهمترند!

*بهتر است به حالت فایل پیش فرض ساخته شده این تگ را ویرایش نکنید.

نکته:استفاده از تگهای <loc> و <urlset> و <url> اجباری است و بقیه تگها اختیاری می باشند.

مدت زمان:

چه مدت طول می کشد تا گوگل عملیات ثبت صفحات را انجام دهد؟

بسته به حجم صفحات و زمانبندی گوگل ممکن است بین ۱ تا دو هفته طول بکشد. در ضمن در صورتی که شما زود به زود عمل به روز رسانی سایتتان را انجام می دهید باید فایل xml ساخته شده را نیز هر چند روز یک بار به روز کنید.

آیا این تکنولوژی مخصوص گوگل است:

بله. google site map فقط برای گوگل طراحی شده.

سایت های دیگر چطور:

نظرات 1 + ارسال نظر
نیما سه‌شنبه 29 تیر 1389 ساعت 11:21 http://www.parsdvdshop1.com

سایت خیلی خوبی داری، همین جور ادامه بده. می خوای واسه بیشتر شدن بازدید با هم تبادل لینک کنیم. من روزی 1000 تا بازدید دارم اگه مایل هستی منو با عنوان و آدرس زیر لینک کن بعد تو نظرات سایتم بگو با چه نامی لینکت کنم.

عنوان: .::هر فیلم 1000 تومان::.

آدرس: www.parsdvdshop1.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد