فناوری اطلاعات و نرم افزار

فناوری اطلاعات , نرم افزار - هوش تجاری - داده کاوی - سیستم های اطلاعاتی مدیریت - مشاوره و اجرای پروژه

فناوری اطلاعات و نرم افزار

فناوری اطلاعات , نرم افزار - هوش تجاری - داده کاوی - سیستم های اطلاعاتی مدیریت - مشاوره و اجرای پروژه

مدیران دولتی به جای جیمیل و یاهو باید از ایمیل ملی استفاده کنندو

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد الزام مدیران دستگاه‌های دولتی برای استفاده از ایمیل ملی «ایران دات آی آر» به جای یاهو و جی‌میل و نیز تکلیف دستگاه‌های دولتی برای انتقال میزبانی سایت‌هایشان به داخل کشور توضیحاتی ارائه کرد.

رضا تقی پور در گفت‌وگو با مهر در مورد بحث استفاده از ایمیل «ایران دات آی آر» از سوی مدیران دستگاه‌های دولتی به جای جی‌میل و یاهو گفت: از آنجا که میزبانی ایمیل ملی ایران دات آی آر(IRAN.IR) در داخل کشور است و طبیعتا نگهداری اطلاعات در آن با تدابیر امنیتی صورت می‌گیرد به مدیران دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های دولتی توصیه شده است که از این پست الکترونیکی به جای ایمیل‌های یاهو و جی‌میل استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه در استفاده از پست الکترونیک ایران دسترسی سایت‌های غیرمجاز خارجی به این اطلاعات محدود و ممنوع خواهد بود گفت: ما می‌توانیم این اطمینان را به مسئولان و مردم بدهیم که امروز ایمیل «ایران دات آی آر» و فضایی که در آنجا به کاربران اختصاص داده می‌شود کاملا امن و بدور از دسترسی خارجی‌ها است.

زیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توضیح اینکه قرار بود میزبانی سایت‌های دولتی که هم اکنون در خارج از کشور قرار دارد به داخل سپرده شود و سایت‌هایی که این اقدام را انجام ندهند ممکن است فیلتر شوند به مهر گفت: بارها به اثبات رسیده که هاستینگ‌های خارجی تعهدی در حفظ اطلاعات سایت‌ها ندارند و براحتی اطلاعات سایت‌ها را در اختیار جاهای مختلف قرار می‌دهند براین اساس تکلیف دولتی است که همه میزبانی سایت‌های دولتی و دستگاه‌های اجرایی به داخل کشور منتقل شود.

تقی‌پور در مورد تاریخ این الزام نیز گفت: اطلاعات انتقال میزبانی دستگاه‌ها به طور مرتب در اختیار ما قرار می‌گیرد و این تکلیف به عهده همه دستگاه‌ها است که در صورت عدم اجرای آن طبیعتا تخلف کرده‌اند. اما اینکه آیا برخورد با این تخلف الزاما مسدود کردن آدرس‌ها باشد یا هر نوع برخورد دیگر می‌تواند مورد تجدیدنظر قرار گیرد.
وی اضافه کرد: انتقال میزبانی سایت‌ها به داخل یک تکلیف است که باید انجام شود و بیشتر هم برای بحث امنیت خود دستگاه‌ها به آن تاکید شده است.

به گزارش مهر، طبق آخرین آمار ارائه شده از وزارت ارتباطات میزبانی بیش از 260 سایت دولتی ایرانی در آمریکا و میزبانی بیش از 210 سایت دولتی ایرانی در کشور کانادا انجام می‌شد که باید به داخل انتقال یابند.

پیش از این گفته شده بود که دستگاه‌های دولتی تا پایان شهریور ماه مهلت دارند تا میزبانی سایت‌های خود را به داخل کشور منتقل کنند.

بالغ بر 70 درصد وب‌سایت‌های دولتی در داخل کشور میزبانی(هاست) می‌شوند اما میزبانی مابقی وب‌سایت‌های دستگاه‌های دولتی به ترتیب در کشورهای آمریکا، کانادا، انگلیس و آلمان است که برای افزایش امنیت اطلاعات این سازمان‌ها الزام شده که هاستینگ این سایت‌ها نیز در داخل کشور و با دیتاسنترهای داخلی انجام پذیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد