فناوری اطلاعات و نرم افزار

فناوری اطلاعات , نرم افزار - هوش تجاری - داده کاوی - سیستم های اطلاعاتی مدیریت - مشاوره و اجرای پروژه

فناوری اطلاعات و نرم افزار

فناوری اطلاعات , نرم افزار - هوش تجاری - داده کاوی - سیستم های اطلاعاتی مدیریت - مشاوره و اجرای پروژه

جدیدترین آمار ضریب‌ نفوذ حوزه‌های ارتباطی در کشور

ضریب نفوذ یکی از شاخص‌های مهم در حوزه فناوری اطلاعات کشورها و در زمره شاخص‌های اهداف توسعه هزاره است که منظور از آن نسبت جمعیت استفاده‌کننده از اینترنت در کشور به کل جمعیت کشور ضرب در ۱۰۰ است؛ شاخص‌های توسعه‌ای که در حال حاضر و در اکثر کشورهای جهان در حوزهٔ مباحث اقتصادی مورد بررسی قرار می‌گیرد، شامل توسعه و نفوذ اینترنت در میان اقشار یک جامعه می‌شود 

گزارش ایتنا به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ضریب نفوذ تلفن ثابت در ایران حدود ۳۶ درصد و ضریب نفوذ تلفن همراه نیز حدود ۷۳ درصد اعلام شده است و می‌توان گفت تمامی افراد فعال جامعه بیش از یک سیم‌کارت در اختیار دارند؛ هم‌چنین در سال ۸۹ دو برابر شدن ظرفیت آی.پی را در کشور داشتیم که البته این آمار برای اردیبهشت‌ماه سال جاری است که توسط وزیر ارتباطات عنوان شد که طبیعتاً تا امروز افزایشی نیز داشته است.

مجمع جهانی اقتصاد، ایران را از نظر شاخص ضریب نفوذ تلفن ثابت در میان ۱۴۲ کشور جهان در رده ۳۱ قرار داد، در این رده‌بندی تایوان در صدر قرار گرفته و ایسلند و هنگ‌کنگ نیز دوم و سوم شدند.

همچنین کشورهای مالت، کره جنوبی، سوئیس، فرانسه، آلمان، بریتانیا و لوکزامبورگ نیز به ترتیب رده‌های چهارم تا دهم را به خود اختصاص دادند.

اما پایین جدول نیز به کشورهایی مانند تیمور شرقی، روآندا، موزامبیک، بوروندی، تانزانیا، چاد، هائیتی، بنگلادش، نیجریه و زامبیا اختصاص یافت؛ در این رده‌بندی کشورها بر اساس داشتن خطوط ثابت تلفن فعال به ازای هر ۱۰۰ نفر دسته‌بندی شده‌اند.

ضریب نفوذ خطوط تلفن ثابت در ایران نیز ۳/۳۶ اعلام شده است. ایران در رده بندی سال قبل با ضریب نفوذ ۸/۳۴ در رده ۳۶ جهان قرار گرفته بود. همچنین ایران در این رده‌بندی در بین کشورهای منطقه خاورمیانه در رده دوم قرار گرفته است. در بین کشورهای آسیایی نیز هفتم شده است.

همچنین ضریب نفوذ اینترنت در حال حاضر عددی بین ۳۰ تا ۳۵ درصد است، این ضریب در سال ۸۷، ۸/۲۱ درصد بوده است که تنها با ۸/۱۰ درصد رشد، طی دو سال متمادی در سال ۸۹ به ۶/۳۲ درصد تبدیل شده و چون این ضریب در سال ۸۸ بر روی عدد ۴/۲۶ درصد متوقف بوده می‌توان گفت از سال ۸۷، هر سال حدود ۵/۴ تا ۶ درصد رشد در ضریب نفوذ اینترنت داشتیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد