شش سیگما در سال 1986 توسط شرکت موتورولا به منظور ارتقای فرآیندهای تولید با هدف 99.99966% بدون انحراف بودن محصولات (بعنوان مثال 3.4 خطا در هر میلیون محصول) توسعه یافت. امروزه این روش شناسی در بسیاری از سازمان های بزرگ و کوچک برای تمام انواع فرآیندها و خدمات بکار گرفته می شود برای:
استاندارد جدید ایزو 13053 ویرایش 2011 با عنوان روش های مقداری در بهبود فرآیند - شش سیگما که منحصرا با کاربرد روش شناسی شش سیگما به منظور بهتر کردن فرایندهای موجود سروکار دارند توسط سازمان ایزو در دو بخش منتشر شده است.
این ترجمه بخشی از خبر جدید سازمان ایزو است که متن کامل آن ار در اینجا می توانید مطالعه نمایید.