فناوری اطلاعات و نرم افزار

فناوری اطلاعات , نرم افزار - هوش تجاری - داده کاوی - سیستم های اطلاعاتی مدیریت - مشاوره و اجرای پروژه

فناوری اطلاعات و نرم افزار

فناوری اطلاعات , نرم افزار - هوش تجاری - داده کاوی - سیستم های اطلاعاتی مدیریت - مشاوره و اجرای پروژه

هفت راه برای فرونشاندن خشم مشتریان ناراضی

هفت راه برای فرونشاندن خشم مشتریان ناراضی  


مواجه شدن و برخورد با یک مشتری ناراضی و عصبانی، کابوسی است که تمامی صاحبان کسب و کارها آن را تجربه می‌کنند. زمانی که اشتباه یا مشکلی در ارایه‌ی خدمات یا محصولی رخ دهد، مشتریان شکایت‌های خود را آغاز می‌کنند. سپس خشم آن‌ها اوج گرفته و تبدیل به فریاد می‌شود.
اگرچه لازم است که تمامی افرادی که در کسب و کارهای کوچک هستند، به این گونه خشم و نارضایتی از سوی مشتریان خود پایان داده و به آن‌ها برای برطرف کردن مشکلات موجود اطمینان خاطر دهند، اما یافتن نقطه‌ی پایان این گونه نارضایتی‌ها کار ساده‌ای نیست. در زیر به بیان هفت روش و گفتار گوناگون برای پاسخ‌گویی به ناخوشایندترین موقعیت‌ها می‌پردازیم: 
1) اجازه بدهید به همراه یکدیگر مشکل به وجود آمده را بررسی کنیم. این عبارت ساده، از اهمیت و قدرت تاثیرگذاری بالایی بر روی مشتری شما برخوردار است. با درخواست از مشتری ناراضی خود برای بررسی و بحث درباره‌ی مشکل به وجود آمده، وی را بیش‌تر به تفکر در مورد این مسئله وا دارید تا ابراز خشم و نارضایتی! بدین روش، کارها با آرامش بیش‌تری پیش خواهند رفت. علاوه بر این، شما با این عمل در حقیقت به طرف مقابل نشان می‌دهید که برای مشکل وی اهمیت قایل‌اید و درصدد برطرف کردن آن هستید. این بحث و بررسی به شما فرصت می‌دهد تا با دقت به مشکلات گوش فرا داده و راهکاری برای برطرف کردن آن ارایه دهید.
2) بیایید درباره‌ی این مشکل به صورت حضوری با هم گفت‌وگو کنیم. اگر یک مشتری از طریق ارتباط تلفنی به ابراز شکایت پرداخت، به وی پیشنهاد کنید تا برای بررسی و برطرف کردن مشکل موجود، به صورت حضوری با یکدیگر ملاقاتی داشته باشید. بدین صورت، مکالمه‌ی شما جنبه‌ای کنترل شده و موثر خواهد داشت.
3) بهتر است شخص سومی نیز از وجود مشکل پیش آمده اطلاع یابد. شما می‌توانید با کمک گرفتن از یک طرف سوم (می‌تواند یکی از شرکای شما و یا هر فرد دیگری باشد که با شما همکاری می‌کند) به برخوردهایی که بین مشتریان و دارندگان کسب و کار پیش می‌آید، خاتمه دهید. بدین صورت که از آن‌ها بخواهید به مشکل پیش آمده گوش فرا دهند. با این کار می‌توانید وضعیت دشوار به وجود آمده را تغییر دهید. از وی بخواهید تا به عنوان یک فرد بی‌طرف، وضعیت را تا آن جا که امکان دارد به صورت منطقی بررسی کند تا بدین ترتیب هم شما و هم طرف ناراضی را قانع و راهنمایی کند.

 

ادامه مطلب ...

دومین کنفرانس ملی کاربرد فناوری اطلاعات و ریاضیات در علوم سیاسی

بنا به گزارش رسیده از دبیرخانه این کنفرانس، با گسترش روز افزون دامنه علوم، علم به سوی یکپارچگی رفته و مرزگذاری بین شاخه های آن مشکل گردیده است.
از وجوهی که تا حدی به آن پرداخته شده ولی ظهور آن در مجامع علمی کمتر ولی کاربرد آن در دولت‌های جهان بسیار گسترده بوده، استفاده از الگوریتم‌های ریاضی و کامپیوتری برای استخراج نظم‌های موجود در مسائل سیاسی و روابط بین‌الملل، تحلیل، مدل سازی، شبیه سازی پیش‌بینی و هشدار نسبت به مسائل مرتبط با علوم سیاسی و روابط بین الملل می باشد.

در صورت توسعه این الگوریتم ها و پیاده سازی آنها ابزار بسیار قدرتمندی در اختیار محققین، سیاستمداران و تصمیم گیران کشور در حوزه سیاسی خارجی و روابط بین‌الملل قرار خواهد گرفت.
مسلما با پرورش ایده‌های مطرح در این زمینه می توان زمینه را برای یک شاخه علم میان‌رشته‌ای در این حوزه فراهم نمود.

با توجه به اهمیت موضوع در این کنفرانس فرصتی ایجاد شده است تا با گردهمایی اندیشمندان و صاحبنظران عرصه‌های کامپیوتر، ریاضیات و علوم سیاسی و روابط بین‌الملل شاهد تحول اساسی و چشمگیر در این شاخه باشیم.

اهداف کنفرانس:
- کشف، شناسایی و بهره‌وری استعدادها و توانمندی‌ها در این زمینه
- شناخت پروژه‌ها و کارهای صورت پذیرفته در سطح کشور
- ایجاد فضای موثر در شناساندن اهمیت و نقش تعامل تکنولوژی و علوم انسانی به مقامات تصمیم‌گیرنده در عرصه سیاست و متخصصین فناوری اطلاعات
- ایجاد فضای تبادل و تعامل علمی موثر بین رشته‌های علوم انسانی و فنی
- بحث و گفت‌وگو در باب جدیدترین تحولات جهانی مربوط به بهره‌گیری از ابزارهای پیشرفته فناوری اطلاعات در عرصه سیاست خارجی
- تحریک جوامع دانشگاهی در فراهم نمودن بستر مناسب جهت تحقیق و پژوهش استادان، دانشجویان، کارشناسان و خبرگان علمی و اجرایی

محورهای کنفرانس:
- مدل‌های ریاضی مطالعه علوم سیاسی و روابط بین‌الملل
- مدل‌سازی و شبیه‌سازی رایانه‌ای مسائل سیاسی و بین‌المللی
- کاربردهای هوش مصنوعی در علوم سیاسی و روابط بین‌الملل
- کاربردهای داده‌کاوی در علوم سیاسی و روابط بین‌الملل
- نظریه بازی و کاربرد آن در علوم سیاسی و روابط بین‌الملل
- کاربرد آمار در علوم سیاسی و روابط بین‌الملل
- تعمیم سیستم‌های پشتیبان تصمیم(DSS) به علوم سیاسی و روابط بین‌الملل
- معرفی ابزارهای موجود
- کاربرد GIS در تجزیه و تحلیل سیاسی
- فناوری اطلاعات و سیاست و روابط بین‌الملل

گفتنی است این کنفرانس در روز یکشنبه 29 اردیبهشت برگزار خواهد شد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت این کنفرانس به نشانی http://www.mfaitgroup.ir مراجعه کنید.

مهندسی مجدد منابع انسانی از طریق فناوری اطلاعات


مولف/مترجم: آزاده شاهی‌بیک- لیلا هاشمی
موضوع: مهندسی مجدد / مدیریت منابع انسانی
سال انتشار(میلادی) : 2006
وضعیت: تمام متن
منبع: ماهنامه تدبیر-سال شانزدهم-شماره 164
تهیه و تنظیم: پایگاه مقالات مدیریت
 

 

یکی از ویژگیهای محیط امروزی افزایش سطوح رقابت است .موسساتی که خواهان افزایش سهم بازار خود و کسب سود و منافع هستند باید خود را با تغییرات محیط موجود وفق دهند . از این رو تغییرات بسیاری در روشهای کسب و کار در حال شکل گیری است . یکی از آنها فرایند مهندسی مجدد کسب و کار است که به عنوان بازاندیشی اساسی و طراحی دوباره و بنیادی فرایندهای کسب و کار به منظور بهبود چشمگیر معیارهای عملکرد امروزی تعریف شده است . یکی از زمینه سازان بالقوه فرایند مهندسی مجدد کسب و کار فناوری اطلاعات است . اگر چه فناوری اطلاعات امکان دستیابی به پیشرفتهایی را در زمینه فرایند مهندسی مجدد فراهم می سازد اما به تنهایی کافی نیست . این مقاله با نگرشی جامع به فرایند مهندسی مجدد منابع انسانی و مفهوم فناوری اطلاعات، کاربرد فناوری اطلاعات در مهندسی مجدد دپارتمان منابع انسانی و مزایا و معایب آن را شرح خواهد داد.

مقدمه
در حال حاضر ما در عصری به سر می بریم که تغییرات آن به مراتب بنیادی‌تر از تغییر و تحولات انقلاب صنعتی است و از همین رو سازمانها برای حفظ بقا و حضور خود در عرصه رقابت ناگزیر به دگرگونی و استفاده از تازه‌ترین دستاوردهای فناوری برای دستیابی به بالاترین سطح بهبود تواناییهای خود و کارکنان خود هستند.
مهندسی مجدد سازمانها را می توان از جهات مختلف محصول تکامل طبیعی و عملی استراتژی های کاربردی برخی از رویکردهای مدیریتی اخیر دانست که تاثیر عمده ای بر نحوه نگرش مدیریت و دگرگونی سازمانها داشته است .
این رویکردهای جدید شامل «مدیریت کیفیت جامع (TQM)» ، «تمرکز بر روی مشتریان» و جدیدترین آنها «مهندسی مجدد فرایندها (BPR)» هستند. مهندسی مجدد سازمانها یک رویکرد کل نگر است که طی فرایندی، استراتژی رقابت سازمان را با پردازشهای درونی و کارکنان آن مرتبط می کند. این ارتباط از طریق به کارگیری جدیدترین ابزارهای ارتباطی برقرار می شود.
در هر سازمانی این باور وجود دارد که تحقق اهداف عالی سازمان در گرو برخورداری از منابع انسانی کارآمد و بهره‌ور است. تمام سازمانها برای سازگاری با تغییرات محیطی لازم است به طور مداوم نسبت به توسعه و بهسازی نیروی انسانی ، تجهیزات، فناوری، قوانین و مقررات و فرهنگ سازمان اقدام کنند.
مفهوم مهندسی مجدد
«همر» و «چمپی» مهندسی مجدد فرایند کسب و کار را اینگونه تعریف می کنند : «بازاندیشی بنیادین ، طراحی نو و ریشه ای فرایندها برای دستیابی به پیشرفتی شگفت انگیز در عملکرد براساس معیارهایی نظیر هزینه ، کیفیت ، خدمات و سرعت.»
واژگان کلیدی در این تعریف عبارتند از :

ادامه مطلب ...

معرفی کتابهای مدیریتی


      مدیر در نقش مربی

      نوشته: کن بلانچارد ، دان شولا
      ترجمه: عبدالرضا رضایی نژاد
      ناشر: سازمان فرهنگی فرا
      عنوان اصلی: The Little Book of Coaching Motivating People to Be Winners
      ناشر کتاب اصلی: Harper Business تعداد صفحات: 144
      ویرایش اول
      چاپ اول: 1380
      شابک: 1-09-7092-964
      شمارگان چاپ: 5000
      قطع کتاب: رقعی

      درباره کتاب:
      کتاب " مدیر در نقش مربی " حاصل همکاری دو شخصیت بزرگ در صحنه علم و عمل است.
      پروفسور بلانچارد، نویسنده صاحب نام مدیریت و دان شولا، سرمربی افسانه ای
      فوتبال آمریکایی به کمک دانش و تجربیات یکدیگر، اثری را خلق کرده اند که یکی
      از پرفروش ترین کتابهای مدیریت می باشد که در سال 2001 به بازار آمده است.
      کتاب مدیر در نقش مربی، مانند سایر کتابهای بلانچارد طراحی نو و جذاب دارد.
      پیامهای کتاب در قالبی ارائه شده که خواندن مکرر آن را دلپذیر می سازد.
      مطالب و راهنمایی های این کتاب تنها به حوزه مدیریت سازمانها محدود نمی شود.
      هریک از ما در نقشهای مختلفی که در زندگی خود ایفا می کنیم، می توانیم در نقش
      یک مربی ظاهر شده و زندگی افرادی را به طور کلی دگرگون سازیم.
 

 

ادامه مطلب ...

Bpr یا Erp کدامیک مقدمند ؟

عوامل امروزین تغییر یعنی : مشتری , رقابت و تغییر که موجبات تغییر و تداوم رشد , تکامل و خلاقیت در کسب و کارها به

آنها وابسته است و به بیانی دیگر برخورد با اصطلاحاتی از قبیل : سرعت , انعطاف پذیری , کیفیت , سرویس دهی (خدمت

رسانی) و هزینه و از این قبیل کلمات که هر یک موجب پیشبرد تغییر در دنیای کسب و کار می گردند و خط مشیء ای که

سازمان جهت پیشرفت خود اتخاذ می نماید می بایست با هر یک از این اجزا همخوانی داشته باشد و در صورت تخطی از

این بخش از نیروها امر پیشرفت محقق نمی گردد.
از راههای اولیه حل این مشکلات می توان به مهندسی مجدد فرآیندهای کسب و کار (BPR) و طرحریزی منابع بنگاه (ERP)

اشاره نمود که هر دو معتقدند می توان به بهبود بنیادین در طی مدت زمانی کوتاه دست یافت و این دو میسر نمی گردد

مگر با صرف توجهات و سرمایه گذاریهای لازم برای انجام آنها. هدف از انجام این پروژه ها به دست آوردن منافع شگرف و

البته به قیمت تحمل رنج و زحمت ناشی از انجام آنهاست که همراه با جدایی و تجزیه برخی از قسمتها و متحمل شدن

شکستهایی در این مسیر که سازمان با آن مواجه می گردد , میسر خواهد بود.
به عنوان قسمتی از برنامه تغییر, سازمان نیازبه نگاهی موشکافانه به هستة روشهای کاری (فرآیند های کاری) خود

خواهد داشت زیراکه این فرآیندها هستند که به عنوان قلب سازمان در دل بنگاه به انجام وظیفه مشغولند و آن فرآیندهایی

که بنگاه به واسطه آنها برای مشتریان خود خلق ارزش می نماید را شامل می شود. بنابراین فرآیندها در روش BPR و ERP

نقشی محوری را بازی می کنند. ?BPR or ERP – What Comes First
سؤال مهم :

سؤال مهمی که حال درپیش روی سازمانها قرار می گیرد این است که چه کاری را در ابتدا باید انجام داد؟ (ERP or BPR?

).آیا فرآیندهای سازمان در آغاز باید مورد مهندسی مجدد (بازمهندسی) قرارگرفته و در مرحله بعد به بهبود آنها مطابق با

لیست فرضی (پیشنهادی) ERP و مطابق با کلاس جهانی انجام فرآیندهای کاری پرداخت و به طورکل از انجام BPR صرفنظر

نمائیم ؟ یا اینکه به باز مهندسی فرآیندها بپردازیم و در مرحله بعدی پروژه ERP را به انجام دهیم؟

ادامه مطلب ...

مدیریت در نگاه امیرالمومنین

از خلقت بشریت تا به امروز عده‏ی زیادی بر مسند قدرت تکیه زده‏اند. از این میان حکمرانان بسیاری هستند که هنوز هم با شنیدن نامشان لرزه بر اندام انسان افتاده و تنها ظلمهای آنان به خاطر میاید. در مقابل، تاریخ حکمرانانی را به چشم خود دیده که به وجود آنها افتخار میکند. حکام صالحی که حق مظلوم را از ظالم گرفته و عدالت را به نحو احسن اجرا میکردند. اما گوهرانی هم بودند که مستقیما از جانب خداوند وظیفه تشکیل حکومت را داشته و حکم انتصابشان از سوی بالاترین وجود هستی بود. پیامبر خدا (ص) و سلاله‏ی پاکش به حق جانشینان خدا بر روی زمین بوده و هستند. بعد از رسول الله تنها امام علی (ع) بود که توانست چند سال بر مسند حکومت تکیه زده و عدالت را در جامعه اجرا نماید. ما باید آن چند سال مدیریت اسلامی را الگویی برای تمام زندگی خود قرار دهیم.

تا کنون مطالب زیادی از زندگی، حکومت و ولایت مولایمان علی (ع) شنیده‏ایم. مثل اینکه ایشان در وضعیتهای مختلف، رفتارهای [به ظاهر] متضادی از خود بروز میداند.

نقل کردند که امام (ع) آنقدر شوخ طبع بودند که حتی در روز انتخاب جانشین برای خلیفه دوم – که شورای شش نفره تشکیل شد – افرادی با دعوت ایشان مخالفت نمودند و گفتند: او شوخ طبع است؛ امکان ندارد چنین مسئله مهمی را جدی بگیرد! در مقابل وقتیکه پیرزنی از ظلم معاویه به او پناه آورده بود و بدلیل پایمال شدن حقش توسط والی به نزد امام (ع) شکایت می‏آورد، حضرت با چنان خشم و غضبی معاویه را مورد خطاب قرار میدهد که او کاملا مطیع حضرت شده و تمام اموال پیرزن را به وی باز میگرداند.

از نظر امام (ع) یکی از صفات مدیر اسلامی که در نامه نوزدهم نهج البلاغه هم آمده است، مضمون به همین مثال است. ایشان فرمودند: اگر برای تو از ظلم خبری آوردن در مرحله اول قبول نکن. همیشه با تحقیق عمل کن. اگر کسیکه اسلام نیاورده بود از ظلمی به تو مراجعه کرد، او را زیاد نزدیک خود نگردان. اما اگر مسلمانی به تو پناه آورد در انجام امورش سرعت به خرج بده و سریع وارد عمل شو. در انجام امور مردم درشتی و نرمی را به هم آمیز. با آنان گاه به شدت و گاه با نرمش رفتار کن و برای آنان نزدیکی را با دور داشتن در هم بیامیز.

از این قبیل رفتارهای را در زندگی مدیریتی حضرت بسیار میتوان مشاهده نمود. اما شاید این امر به ذهن متبادر شود که چگونه یک حاکم میتواند متناقض عمل کند در حالیکه باید یک راه را در پیش بگیرد، نه اینکه مدام تغییر کند.

ادامه مطلب ...

داستانها و جکهای مدیریتی ۲

حل مشکل چاله
در یکی از خیابان های اصلی شهری چاله ای بود که باعث بروز حوادث متعدد برای شهروندان می‌شد.
مدیران شهر طی جلسه های بر آن شدند که مشکل را حل کنند.
مدیر اول گفت: باید آمبولانسی همیشه در کنار چاله آماده باشد تا مصدومین را به بیمارستان برساند.
مدیر بالاتر گفت: نه، وقت تلف می‌شود. بهتر است بیمارستانی در کنار چاله احداث کنیم.
مدیر ارشد گفت: نه، بهترین کار آن است که این چاله را پر کنیم و چاله مشابهی در نزدیکی بیمارستان احداث کنیم. 
 
 
حذف کاغذ

سازمان دستخوش تحول اداری شده بود اما بالاترین مقام آن همچنان دیدگاه سنتی داشت. تصمیم گرفته شد با راه‌اندازی اتوماسیون اداری مصرف کاغذ به طور کل از مجموعه حذف شود. در پی این تصمیم، مقرر شد بخش اعظمی از اسناد غیرضرور مربوط به سال‌های گذشته امحا شود. در این رابطه، مکاتبات عدیده‌ای از سوی کارشناسان امر و رؤسای واحدها انجام گرفت و در آخر، لازم بود که بالاترین مقام سازمان مجوز امحا را صادر کند. او نوشت: "امحا اسناد پس از تهیه و نگهداری 2 نسخه از هر کدام بلا مانع است."

ادامه مطلب ...

مدیریت تکنولوژیک، بسوی دیدگاهی فراگیرتر

این مقاله به دنبال آن است که نشان دهد مدیریت تحقیق و توسعه (R&D) مدیریت فناوری(MANAGEMENT OF TECHNOLOGY) و مدیریت تکنولوژیکی (TECHNOLOGICAL (MANAGEMENT) با یکدیگر تفاوتهایی دارند. به همین منظور ابتدا جریان اصلی به وجودآمدن مدیریت فناوری مورد بررسی قرار می گیرد و سپس از لحاظ فلسفه وجودی ذینفعان و حوزه عملکرد تفاوتهای بین مدیریت تحقیق و توسعه مدیریت فناوری و مدیریت تکنولوژیکی تشریح می شود.

مدیریت فناوری در اواسط دهه ۱۹۸۰ توسعه یافت. بعد از طرح پیشنهادی شورای تحقیق ملی آمریکا (NRC) مدیریت فناوری را می توان به صورت فصل مشترک علوم مدیریتی و فنی (که قبلاً فاقد ارتباط با یکدیگر بودند) مشاهده کرد. در این دوره اعتقاد بر این بود که شیوه های مدیریت فعلی وارد مقوله مدیریت دارائیهای فناوری شود. شورای ویژه مدیریت فناوری. مدیریت فناوری را به صورت «علمی که علوم مهندسی پایه و رشته های مدیریتی را برای برنامه ریزی توسعه و به کارگیری توانائیهای تکنولوژیکی جهت شکل دهی و به نتیجه رساندن اهداف یک سازمان به یکدیگر متصل می کند» تعریف کرد.

«بایراکترا» (BAYRAKATRA) در دومین کنفرانس مدیریت فناوری در سال ۱۹۹۰ تعریف گسترده زیر را از مدیریت فناوری ارائه کرد: «مدیریت فناوری دیدگاه سیستماتیک و عقلایی پاسخگویی به فرصتها و نوآوریهای تکنولوژیکی و نتایج مرتبط با آنهاست». او برای تبیین اینکه چرا مدیریت فناوری به کانون توجهات جهانی (نظیر کنفرانسها کارگاههای علمی سمپوزیوم ها دوره های آموزشی خاص و...) تبدیل شده است. به ســـــرعت بی سابقه نوآوریهای تکنولوژیکی افزایش میزان منابع انسانی و مالی اختصاص داده شده به تحقیق و توسعه اشاره می کند. تعریف او حیطه عمل مدیریت فناوری را به «تصمیم گیری در خصوص مشکلات تکنولوژیکی مرتبط با خلق و بهره برداری از دارائیها و توانمندیهای تکنولوژیکی در تمامی سطوح سازمان>» کاهش داد. این تعریف در برگیرنده موارد زیر است:

▪خلق تکنوفناوریهای جدید و کاربرد موثر و کارآمد فناوریهای موجود؛

▪پاسخگویی و مواجهه با تاثیرات و تغییرات فناوری بر اشخاص سازمانها جامعه و طبیعت؛

▪توسعه روشها و تکنیک هایی جهت رسیدگی به مشکلات تکنولوژیکی.

▪بعدها وی مدیریت فناوری را «کلیه فعالیتهای مدیریتی مرتبط با تدارک فناوری شامل تحقیق و توسعه تطبیق و اصلاح فناوریهای یک شرکت و بهره برداری از این فناوریها برای تولید کالا و خدمات» تعریف کرد. او از واژه های مدیریت فناوری و مدیریت تغییرات تکنولوژیکی به عنوان اصطلاحات مشابه استفاده می کند.

● به سوی دیدگاهی فراگیر

برای تعریف آنچه که آن را دیدگاه فراگیر می نامیم باید تمایز واضحی بین سه حوزه یا زیر رشته مدیریت تحقیق و توسعه مدیریت فناوری و مدیریت تکنولوژیکی قائل شد. درواقع این رشته ها مکمل یکدیگر هستند و ارتباط نزدیکی با هم دارند.

● تکامل تدریجی

ادامه مطلب ...

داستانها و جکهای مدیریتی ۱

شکار فیل توسط حرفه های مختلف :


*ریاضیدان ها :

ریاضیدانها به آفریقا می روند، هر موجودی که فیل نیست کنار می گذارند و سپس یکی از آنها را که باقی مانده است می گیرند.

البته ریاضیدانهای با تجربه، ابتدا سعی می کنند تا ثابت کنند حداقل یک فیل در آفریقا وجود دارد. آنگاه به آنجا می روند.

استادان ریاضی با تجربه، ابتدا ثابت می کنند حداقل یک فیل در آفریقا وجود دارد و سپس پیدا کردن و شکار آن را به عنوان تمرین برای دانشجو باقی می گذارند.

________________________

*مهندسان نرم افزار کامپیوتر :

این دسته شکار فیل را بر اساس اجرای الگوریتم زیر انجام می دهند:

گام 1) برو به آفریقا.

گام 2) از دماغه رود نیل (جنوبی ترین نقطه آفریقا) شروع کن.

گام 3) به سمت شمال حرکت کن و هر منطقه را از غرب به شرق بپیما.

گام 4) در هر گذر،

الف – هر حیوانی را که می بینی شکار کن.

ب – آن را با فیل مقایسه کن.

ج – اگر با هم برابر بودند کار تمام است و گرنه برو به گام 3 .

برنامه نویسان با تجربه، ابتدا یک فیل را در قاهره (شمال آفریقا) قرار می دهند تا مطمئن شوند که الگوریتم فوق خاتمه می یابد.

________________________

*اقتصاددان ها :

اقتصاددان ها فیلی را شکار نمی کنند زیرا اعتقاد دارند که با ایجاد بازار آزاد و دادن پول به اندازه کافی به فیلها، خودشان، خودشان را شکار می کنند.

________________________

*معاونین بخش مهندسی و تحقیق و توسعه :

اینان خیلی سعی می کنند که فیلی را شکار کنند اما کارمندانشان به آنها اطمینان می دهند که تمام فیلهای موجود قبلا شکار شده اند.

________________________

*مامورین کنترل کیفیت :

اینها به فیلها کاری ندارند بلکه دنبال اشتباهات سایر شکارچیان می گردند !.

ادامه مطلب ...

www.srlst.com

با همکاری دانشگاهها و موسسات پژوهشی و پارکهای علم و فناوری وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری،  شبکه ملی کتابهای ایران به عنوان شبکه کتابشناختی کشور در دو بخش فارسی و لاتین توسط کتابخانه منطقه ای علوم و تکنولوژی طراحی شده است.لذا به منظور دستیابی به اطلاعات کتابهای موجود در کتابخانه سازمان مطالعه و تدوین ...(سمت) می توانید به وب سایت زیر مراجعه فرمایید.

www.srlst.com

مراحل:

۱. زبان فارسی را انتخاب کنید.

۲. یکی از پایگاههای فارسی و یا لاتین ( با توجه به نیاز شما برای جستجوی منابع فارسی و لاتین ) را انتخاب کنید.

۳. در صفحه بعد از میان پایگاههای عمومی ، شبکه ملی کتابهای ایران را انتخاب نمایید.

۴. در صفحه باز شده با توجه به نیاز ، شبکه ملی کتابهای لاتین و یا فارسی را انتخاب نمایید.

۵. بصورت مهمان وارد شبکه شوید.

۶. بخش جستجو در شبکه ملی را انتخاب کنید.

۷. از میان مراکز موجود ، کتابخانه سازمان مطالعه و تدوین و ... را انتخاب کنید.

۸. در قسمت نوع جستجو یکی از جستجوهای ساده ، سریع و پیشرفته را انتخاب و کتابهای مورد نظر خود را در کتابخانه سمت جستجو کنید.

توجه : در صورتیکه مستقیما از طریق آدرس http://62.60.154.20 وارد بخش شبکه ملی کتابهای ایران شدید فقط کافیست مراحل ۳ به بعد را اجرا نمایید.