-
هفتمین نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان یزد
جمعه 31 اردیبهشت 1389 01:20
هفتمین نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان یزد ( کامیتکس 2010) عصر دیروز با حضور استاندار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مقامات محلی آغاز به کار کرد. فناوران- در مراسم گشایش نمایشگاه کامیتکس یزد، حمیدرضا قمی، رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای استان با قدردانی از اعتمادی که در برگزاری نمایشگاه به بخش خصوصی شده است،...
-
اصول بازاریابی پارتیزانی
جمعه 31 اردیبهشت 1389 01:17
ازاریابی پارتیزانی(GUERRILLA MARKETING) همانطور که توسط جی کنراد لوینسون در کتابی با عنوان "بازاریابی پارتیزانی" در سال 1982 تشریح شد، روشی نامنظم و غیرمعمول در انجام فعالیت های ترفیعی بر مبنای یک بودجه بسیار کم است. چنین ترفیعات و پیشرفتهایی گاهی اوقات به گونه ای طراحی می شوند که مخاطب هدف، حتی از وجود آنها...
-
مدل ها و الگوریتم های داده کاوی-۱
جمعه 31 اردیبهشت 1389 00:59
در این بخش قصد داریم مهمترین الگوریتم ها و مدل های داده کاوی را بررسی کنیم. بسیاری از محصولات تجاری داده کاوی از مجموعه از این الگوریتم ها استفاده می کنند و معمولا هر کدام آنها در یک بخش خاص قدرت دارند وبرای استفاده از یکی از آنها باید بررسی های لازم در جهت انتخاب متناسب ترین محصول توسط گروه متخصص در نظر گرفته شود....
-
شرکتهای «بازاریابی شبکهای» با «شرکتهای هرمی» چه تفاوتی دارند؟
چهارشنبه 29 اردیبهشت 1389 15:55
«شرکتهای هرمی» و «شرکتهای بازاریابی شبکهای» دو واژهای هستند که به دلیل مشخص نبودن تعریف آنها، برخیها بین آنها فرقی قائل نمیشوند و این موضوعی است که در هفتههای اخیر مسوولان وزارت بازرگانی هرچند بر آن تاکید داشتهاند اما شاید تاکنون بهصورت شفاف کسی به تفاوت این دو اشارهای نکرده است که این بار رییس مرکز امور...
-
چگونه می توانیم از قرار گرفتن سایتمان در لیست سیاه موتورهای جستج
چهارشنبه 29 اردیبهشت 1389 01:41
چگونه می توانیم از قرار گرفتن سایتمان در لیست سیاه موتورهای جستجو جلوگیری کنیم؟ چرا سایت ما در موتورهای جستجو ثبت نمی شود؟ یا چگونه می توانیم از قرار گرفتن سایتمان در لیست سیاه موتورهای جستجو جلوگیری کنیم؟ اگر متوجه شده اید که هرکاری میکنیدنمی توانید سایت خودتان را در موتورهای جستحو ثبت کنید، این مطلب را حتما بخوانید....
-
مجموعه نکات کلیدی برای طراحان وب
چهارشنبه 29 اردیبهشت 1389 01:38
به نظر شما چه تعداد از وب سایتهای موجود، اصول طراحی حرفه ای را رعایت کرده اند؟ به جرات می توان گفت در بیش از ۷۰ درصد وب سایتها چنین اصولی مورد توجه قرار نگرفته است. در این مقاله به نکاتی اشاره می شود که توجه به آنها در بالا بردن کیفیت سایتهای اینترنتی نقش بسزایی دارند. ▪ سرعت بارگذاری (load) صفحات : از مهمترین نکات در...
-
تصویب تعرفه سراسری خدمات مهندسی شبکه در سال 89
چهارشنبه 29 اردیبهشت 1389 01:31
رییس کمیسیون شبکه سازمان نظام صنفی رایانهای استان تهران با اعلام این خبر توضیح داد: تعرفه خدمات مهندسی شبکه سال 89، بعد از تایید هیات مدیره، به مدت یک ماه روی سایت سازمان نظام صنفی رایانهای کشور قرار خواهد گرفت تا فعالان این حوزه نظرات خود را در این مورد به کمیسیون اعلام کنند تا تعرفه به تصویب نهایی برسد. وی از...
-
داستان های مدیریتی
چهارشنبه 29 اردیبهشت 1389 00:55
روزی ، روزگاری پادشاهی 4 همسر داشت . او عاشق و شیفته همسر چهارمش بود . با دقت و ظرافت خاصی با او رفتار میکرد و او را با جامه های گران قیمت و فاخر میآراست و به او از بهترینها هدیه میکرد. همسر سومش را نیز بسیار دوست میداشت و به خاطر داشتنش به پادشاه همسایه فخر فروشی میکرد. اما همیشه میترسید که مبادا او را ترک کند و نزد...
-
مدیریت تجارت الکترونیک(E-Commerce )در سازمان
سهشنبه 28 اردیبهشت 1389 01:54
فرنود حسنی Manager_ict@yahoo.com یکی از مهمترین آثار و تبعات رشد و توسعه فناوریهای ارتباطی و اطلاعاتی( ICTs ) در عصر حاضر ظهور پدیده تجارت الکترونیک( E-Commerce ) بوده است. تجارت الکترونیک که همگام و همپای توسعه اینترنت قوت و بسط بیشتری یافت زمینه لازم را در جهت رشد و توسعه اقتصادی فراهم می کند و راندمان کمی و کیفی...
-
فناورى اطلاعات: فرصتى براى جهش
سهشنبه 28 اردیبهشت 1389 01:46
خلاصه : جهانى نو، جهانى دیگر، تولد یافته است: جهانى که در آن «اطلاعات» برترین «قدرت» است، و قدرتها و توانمندیهاى دیگر در قلمرو اقتصاد، آموزش، فرهنگ، و .... از آن نشات مى یابند. از این است که سازمان آموزشى، علمى و فرهنگى ملل متحد (یونسکو) قصد دارد پیشنهاد کند که «دسترسى به سپهر اطلاعاتى» (Cyber Space) نیز یکى از حقوق...
-
هفت راه برای فرونشاندن خشم مشتریان ناراضی
دوشنبه 27 اردیبهشت 1389 16:19
هفت راه برای فرونشاندن خشم مشتریان ناراضی مواجه شدن و برخورد با یک مشتری ناراضی و عصبانی، کابوسی است که تمامی صاحبان کسب و کارها آن را تجربه میکنند. زمانی که اشتباه یا مشکلی در ارایهی خدمات یا محصولی رخ دهد، مشتریان شکایتهای خود را آغاز میکنند. سپس خشم آنها اوج گرفته و تبدیل به فریاد میشود. اگرچه لازم است که...
-
دومین کنفرانس ملی کاربرد فناوری اطلاعات و ریاضیات در علوم سیاسی
دوشنبه 27 اردیبهشت 1389 01:45
بنا به گزارش رسیده از دبیرخانه این کنفرانس، با گسترش روز افزون دامنه علوم، علم به سوی یکپارچگی رفته و مرزگذاری بین شاخه های آن مشکل گردیده است. از وجوهی که تا حدی به آن پرداخته شده ولی ظهور آن در مجامع علمی کمتر ولی کاربرد آن در دولتهای جهان بسیار گسترده بوده، استفاده از الگوریتمهای ریاضی و کامپیوتری برای استخراج...
-
مهندسی مجدد منابع انسانی از طریق فناوری اطلاعات
دوشنبه 27 اردیبهشت 1389 01:27
مولف/مترجم: آزاده شاهیبیک- لیلا هاشمی موضوع: مهندسی مجدد / مدیریت منابع انسانی سال انتشار(میلادی) : 2006 وضعیت: تمام متن منبع: ماهنامه تدبیر-سال شانزدهم-شماره 164 تهیه و تنظیم: پایگاه مقالات مدیریت یکی از ویژگیهای محیط امروزی افزایش سطوح رقابت است .موسساتی که خواهان افزایش سهم بازار خود و کسب سود و منافع هستند باید...
-
معرفی کتابهای مدیریتی
دوشنبه 27 اردیبهشت 1389 00:33
مدیر در نقش مربی نوشته: کن بلانچارد ، دان شولا ترجمه: عبدالرضا رضایی نژاد ناشر: سازمان فرهنگی فرا عنوان اصلی: The Little Book of Coaching Motivating People to Be Winners ناشر کتاب اصلی: Harper Business تعداد صفحات: 144 ویرایش اول چاپ اول: 1380 شابک: 1-09-7092-964 شمارگان چاپ: 5000 قطع کتاب: رقعی درباره کتاب: کتاب...
-
Bpr یا Erp کدامیک مقدمند ؟
یکشنبه 26 اردیبهشت 1389 15:56
عوامل امروزین تغییر یعنی : مشتری , رقابت و تغییر که موجبات تغییر و تداوم رشد , تکامل و خلاقیت در کسب و کارها به آنها وابسته است و به بیانی دیگر برخورد با اصطلاحاتی از قبیل : سرعت , انعطاف پذیری , کیفیت , سرویس دهی (خدمت رسانی) و هزینه و از این قبیل کلمات که هر یک موجب پیشبرد تغییر در دنیای کسب و کار می گردند و خط مشیء...
-
مدیریت در نگاه امیرالمومنین
یکشنبه 26 اردیبهشت 1389 15:54
از خلقت بشریت تا به امروز عدهی زیادی بر مسند قدرت تکیه زدهاند. از این میان حکمرانان بسیاری هستند که هنوز هم با شنیدن نامشان لرزه بر اندام انسان افتاده و تنها ظلمهای آنان به خاطر میاید. در مقابل، تاریخ حکمرانانی را به چشم خود دیده که به وجود آنها افتخار میکند. حکام صالحی که حق مظلوم را از ظالم گرفته و عدالت را به نحو...
-
داستانها و جکهای مدیریتی ۲
یکشنبه 26 اردیبهشت 1389 15:45
حل مشکل چاله در یکی از خیابان های اصلی شهری چاله ای بود که باعث بروز حوادث متعدد برای شهروندان میشد. مدیران شهر طی جلسه های بر آن شدند که مشکل را حل کنند. مدیر اول گفت: باید آمبولانسی همیشه در کنار چاله آماده باشد تا مصدومین را به بیمارستان برساند. مدیر بالاتر گفت: نه، وقت تلف میشود. بهتر است بیمارستانی در کنار چاله...
-
مدیریت تکنولوژیک، بسوی دیدگاهی فراگیرتر
یکشنبه 26 اردیبهشت 1389 00:49
این مقاله به دنبال آن است که نشان دهد مدیریت تحقیق و توسعه (R&D) مدیریت فناوری(MANAGEMENT OF TECHNOLOGY) و مدیریت تکنولوژیکی (TECHNOLOGICAL (MANAGEMENT) با یکدیگر تفاوتهایی دارند. به همین منظور ابتدا جریان اصلی به وجودآمدن مدیریت فناوری مورد بررسی قرار می گیرد و سپس از لحاظ فلسفه وجودی ذینفعان و حوزه عملکرد...
-
داستانها و جکهای مدیریتی ۱
یکشنبه 26 اردیبهشت 1389 00:44
شکار فیل توسط حرفه های مختلف : *ریاضیدان ها : ریاضیدانها به آفریقا می روند، هر موجودی که فیل نیست کنار می گذارند و سپس یکی از آنها را که باقی مانده است می گیرند. البته ریاضیدانهای با تجربه، ابتدا سعی می کنند تا ثابت کنند حداقل یک فیل در آفریقا وجود دارد. آنگاه به آنجا می روند. استادان ریاضی با تجربه، ابتدا ثابت می...
-
www.srlst.com
شنبه 25 اردیبهشت 1389 17:24
با همکاری دانشگاهها و موسسات پژوهشی و پارکهای علم و فناوری وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری، شبکه ملی کتابهای ایران به عنوان شبکه کتابشناختی کشور در دو بخش فارسی و لاتین توسط کتابخانه منطقه ای علوم و تکنولوژی طراحی شده است.لذا به منظور دستیابی به اطلاعات کتابهای موجود در کتابخانه سازمان مطالعه و تدوین ...(سمت) می توانید...
-
علت اصلی عدم گسترش پهنای باند در کشور، گزارشهای غلط مخابرات به
شنبه 25 اردیبهشت 1389 17:16
ایتنا - به گفته دبیر سابق شورای عالی اطلاعرسانی: «اگر Broadband Access را با رعایت همه ضوابط فرهنگی و ایمنی که لازم داریم در کشورمان توسعه دهیم، موجب حل مسائل بوروکراتیک دولت، روابط اقتصادی- اجتماعی مردم، بنگاهها، و توسعه اشتغال در ایران میشود، اما ما با ندانمکاری دور خودمان را بستهایم، و هر کسی با توهم گمان...
-
خبر خوش برای موبایل به دستان آماتور
شنبه 25 اردیبهشت 1389 01:29
خبرگزاری فارس- مدیران سایت yapper.com میگویند امکاناتی عرضه کردهاند که با استفاده از آن برنامهنویسی برای گوشیهای آیفون، رایانه لوحی آی پد و بلک بری صرفا با استفاده از مرورگر ممکن است و دیگر نیاز به هیچ وسیله اضافی نخواهد بود. امکانات این سایت تا بدان حد ساده طراحی شده که حتی افرادی که چندان از برنامهنویسی و طراحی...
-
فناوری ارتباطات و اطلاعات نیاز امروزِ مدیران
شنبه 25 اردیبهشت 1389 01:22
تنوع و پیچیدگی فعالیتهای مختلف علمی، اقتصادی، آموزشی و … در قالب سازمان های مختلف و گستردگی ارتباطات درون و برون سازمانی در نظام های مدیریتی امروزی و همچنین شاخصها و عوامل فراوان موثر در رشد و توسعه سازمان ها موجب می شود تا مدیران سازمان ها بیش از هر زمان دیگری نیازمند باشند به سلاح ها و ابزارهای اطلاعاتی و ارتباطی در...
-
هفتاد توصیه در بازاریابی الکترونیکی
شنبه 25 اردیبهشت 1389 01:19
بازاریابی الکترونیکی مهمترین بخش کسب و کارهای اینترنتی است و برای موفقیت در اینگونه کسب و کارها باید توجه زیادی به آن داشت. در این مقاله بصورت خلاصه ۷۰ نکته مهم برای موفقیت در بازاریابی الکترونیکی بیان شده است. پس از خواندن هر یک از این نکات کمی تأمل کنید! چه ایده هایی به ذهن شما می رسد؟ ۱- یک موقعیت منحصر به فرد و بی...
-
مقالات
چهارشنبه 22 اردیبهشت 1389 00:51
مشاوره و مدیریت مترجمان: سید محسن یارندی و علی اصغر بیشمار بررسی موانع ذهنی تفکر خلاق در سازمانها نویسنده: رویا ارجمند کرمانی و آرمین رجب زاده ERP( واقعیت سیستم های برنامه ریزی منابع سازمان) نویسنده: دکتر کامران اعتماد مقدم ارتقاء نوآوری مبتنی بر مدیریت دانش و استفاده از تکنیک حل ابتکاری مسأله در صنایع کاغذ سازی...
-
پویاییشناسی کسب و کار
چهارشنبه 22 اردیبهشت 1389 00:30
کتاب «پویاییشناسی کسب و کار» تألیف «جان. دی. استرمن» با موضوع موفقیت در شکلدهی تغییر و تحولات آینده از سوی سازمان مطالعه و تدوین کتابهای علوم اسلامی دانشگاهها (سمت) منتشر شد. به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این کتاب توسط کوروش برارپور، حسن فغانی، بنفشه بهزاد، لاله رضایی عدل، پریسا موسوی اهرنجانی و مرضیه...
-
مدیریت کیفیت
سهشنبه 21 اردیبهشت 1389 00:52
مشتریان روزبه روز تبدیل به خریدارانی آگاهتر در زمینه کیفیت می گردند. آنها می خواهند بدانند که آیا کسب و کار شما برآورنده نیازهای آنها خواهد بود. سیستم مدیریت کیفیت ثبت شده نشان دهنده تعهد شما به کیفیت و رضایت مشتری می باشد. پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت شما را در توسعه رضایت مشتری، دستیابی به یکپارچگی، و بهبود فرآیند...
-
•سیستم برنامهریزی منابع سازمان چیست؟
سهشنبه 21 اردیبهشت 1389 00:48
سیستمهای برنامهریزی منابع سازمانی را میتوان بهعنوان نرمافزار یکپارچهای تعریف کرد که دارای اجزا و یا ماژولهای مختلفی در حوزههای عملیاتی سازمانها مانند برنامهریزی، تولید، فروش، بازاریابی، توزیع، حسابداری، مدیریت منابع انسانی، مدیریت پروژه، مدیریت موجودی، مدیریت خدمات و نگهداری و تعمیرات، مدیریت حملونقل و...
-
امضای دیجیتال (Digital Signature)
سهشنبه 21 اردیبهشت 1389 00:31
نگاهی فنی امضای دیجیتالی به این معناست که طرف مصرف کننده و طرف تجاری بتوانند از امنیت ارتباط و برنامه ها با استفاده از PKL(Public Key Infrastructure) بهره برداری کنند. لزوم امنیت بر روی اینترنت ما اکنون در حال سپری کردن عصر اطلاعات هستیم. تعداد افراد و تجارتهایی که هر روز به اینترنت ملحق می شوند به طور بی سابقه ای در...
-
کاربردهای فن آوری اطلاعات در تجارت الکترونیکی-بخش دوم
سهشنبه 21 اردیبهشت 1389 00:16
جلوه IT در روابط میان دولت ها، تجارت الکترونیک است. امروزه میزان استفاده از فن آوری اطلاعات در روابط اقتصادی بین کشورها است که سهم حضور در اقتصاد بین الملل را تعیین می کند. از این رو کشور های مختلف و در حال توسعه در رقابت برای به کارگیری IT در فرایندهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی هستند. تحقیقات پیشرفته و کاربردهای...