-
کاربردهای فن آوری اطلاعات در تجارت الکترونیکی-بخش اول
سهشنبه 21 اردیبهشت 1389 00:14
امروزه فن آوری اطلاعات به عنوان یکی از فن آوریهای نوین بشری، نه تنها خود دستخوش تغییرات ژرفی شده، بلکه به سرعت در حال تاثیر گذاری بر الگوی زندگی، روش تحقیق، آموزش، مدیریت، تجارت، حمل و نقل، مقوله های ایمنی و امنیتی و دیگر زمینه های زندگی انسانی است. فن آوری اطلاعات هم چنین می تواند در شکوفایی تحقیقات بشری در عرصه های...
-
مدیریت الکترونیکی
دوشنبه 20 اردیبهشت 1389 01:09
بازار یابی برای محصولات وخدمات به وسیله جهان ارتباطات اینترنتی اساساً دگرگون شده است . بسیاری از عملکردهای اجرائی به تجربیات کسب وکار الکترونیکی برای رقابت یا ایجاد فضائی جدید روی آورده اندو بسیاری از شرکتها در صورت تغییر ندادن زیر ساختهایشان با مشکلات جدی روبه رو می شوند. در این رقابت شدید یکی از عوامل موفقیت بازنگری...
-
دومین سمینار آموزشی مقابله با نفوذ به سیستمهای رایانهای
دوشنبه 20 اردیبهشت 1389 00:46
ایتنا - دومین سمینار آموزشیِ «مقابله با نفوذ به سیستمهای رایانهای» 10 و11 خرداد ماه در تهران برگزار میشود. این سمینار در راستای تقویت پدافند غیرعامل در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات برپا شده و قرار است مدیران و کارشناسان فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور طی دو روز با روشهای عملی مقابله با نفوذ به سیستمهای رایانهای...
-
شاخص کیفی و کمی
یکشنبه 19 اردیبهشت 1389 01:10
شاخص ها : شاخص را می توان به طور خلاصه ، استفاده از ملاکها و اصولی که خصوصیات کیفی رادر قالب کمیت هابیان میکند و آنها را قابل بررسی و ارزشیابی می نماید تعریف کرد . بحث درباره انواع شاخصهای آموزش عالی از محدوده مقاله حاضرخار ج است . دراین مورد، تقسیم بندی های گوناگونی صورت پذیرفته و هرکدام از این تقسیم بندی ها نیز با...
-
«تجارت الکترونیکی» به آمارهای ملی افزوده شد
یکشنبه 19 اردیبهشت 1389 01:05
فناوران- دکتر جعفر محمودی، رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت بازرگانی با اعلام این خبر به فناوران گفت: با تصویب شورای عالی آمار، مرکز آمار ایران از این پس نزدیک به 20 عنوان آمار تجارت الکترونیکی مربوط به کشور را در آمارهای رسمی خود اعلام خواهد کرد. محمودی با بیان اینکه در اختیار نداشتن آمار دقیق از موانع توسعه...
-
نقش آموزش در مدیریت
یکشنبه 19 اردیبهشت 1389 01:03
مقدمه امروزه پیشرفت و توسعه کشور ها، سازمانهاو موسسات کوچک و بزرگ درگرو علم و دانش بشری است. افزایش علم و دانش و تغییرات پرشتاب سبب شده است که سازمانها، آموزش وپرورش را در راس برنامههای خود قرار دهند. زیرا آموزش و پرورش یکی از مهمترین عوامل توسعه کشورهاست. زیربنای توسعه کشورها و سازمانها باخلاقیت و نوآوری منابع...
-
فنون یازده گانه کارساز در بازاریابى
شنبه 18 اردیبهشت 1389 00:32
هر یک از فنون یازده گانهى کارساز در بازاریابى مبتنى بر یک استراتژى یا تاکتیک اثبات شدهى بازاریابى براى رسیدن به فروش بیشتر است. 1 - مشترى شما کالا یا خدمتتان را مىخرد تا پس از خرید احساسى خوشایند داشته باشد. (در اقتصاد خرد به این احساس خوشایند پس از خرید «مطلوبیت یا utility» گفته مىشود که...
-
مروری بر پروژه اندازهگیری دقیق آمار کاربران اینترنت
شنبه 18 اردیبهشت 1389 00:30
زهرا غلامی- مدتهاست تعیین آمار دقیق کاربران بین مراجع مختلف مورد مناقشه قرار گرفته و مسوولان با حساسیت در زمینه عدد دقیق کاربران اینترنتی سخن گفته و از وجود آشفتگی و اعداد مختلف با شاخصهای گوناگون در آن مینالند؟ در حالی که وجود آمار دقیق از کاربران دسترسی به شبکه دیتا، یکی از شاخصهای مهم در حوزه فناوری اطلاعات...
-
دولت الکترونیک
شنبه 18 اردیبهشت 1389 00:28
دولت الکترونیکی را می توان چنین تعریف کرد : به کارگیری فناوری اطلاعات در بخش های مختلف دولت به منظور افزایش بهره وری و ارتقا سطح خدمات رسانی . مهم ترین نتیجه این امر ، افزایش رضایت مردم خواهد بود به شرطی که پیاده سازی دولت الکترونیکی به طور صحیح و با موفقیت صورت گیرد . به عبارت دیگر ، دولت الکترونیکی با این که می...
-
پروسه طراحی وب
شنبه 18 اردیبهشت 1389 00:27
● مقدمه: طراحی وب فرآیندی مبتنی بر خلاقیت (Creativity) و مهارت فنی (Technical skills) است. توجه بیش از حد به این دو عامل طراحان را از برنامه ریزی برای پروسه طراحی غافل کرده است.بسیاری از مردم با شنیدن کلمه تهیه پروسه منظم برای انجام کاری به وحشت می افتند در حالی که اکثر ما بصورت خود آگاه یا نا خود آگاه در انجام کارها...
-
مقاله همپوشی بازاریابی رابطه مند و مدیریت ارتباط با مشتری
پنجشنبه 16 اردیبهشت 1389 01:12
مولف/مترجم: پیمان غفاری آشتیانی چکیده: امروزه معاملاتی که تنها بر اثر بخشی عناصر آمیخته بازاریابی تاکید داشت، به سوی بازاریابی مبتنی بر رابطه و برقراری مدیریت موثر ارتباط با مشتری تغییر جهت داده است. طی دو دهه گذشته سازمان های بسیاری به اهمیت رضایتمندی مشتریان خود واقف شده و دریافتهاند که حفظ مشتریان موجود به مراتب...
-
اصول و آداب سخنرانی
پنجشنبه 16 اردیبهشت 1389 01:02
هدف سخنران باید از سخن گفتن هدفی داشته باشد و بخواهد از آن منظوری حاصل کند. سخنرانی که در سخن پردازی خود هدف مشخصی را دنبال نمی کند مانند آدم کوری است که در چهار راهی سرگردان باشد. آغاز سخن آغاز یا شروع سخن باید جذاب باشد تا در همان لحظات اول روح شنونده تسخیر شود. هر سخنران باید سعی کند که شروع صحبتش خوب باشد ، اگر...
-
معرفی نرم افزار SPSS
پنجشنبه 16 اردیبهشت 1389 00:58
موضوع : نرم افزارهای کاربردی در مدیریت ارسال کننده مطلب : حسام بذرافکن درباره نرم افزار SPSS Spss یک نرم افزار کاربردی و شناخته شده در علوم انسانی است، از این نرم افزار ویرایش های مختلفی ارائه شده است. آخرین ورژن این نرم افزار Spss 17 می باشد که هم اکنون مورد استفاده دانشجویان و اساتید قرار می گیرد. نرم افزار Spss...
-
بهترین تکنولوژیها سال 88
سهشنبه 14 اردیبهشت 1389 02:38
بهترین تکنولوژیها سال 88 نوشین هژبرنژاد- دنیای کامپیوتر و ارتباطات در سال گذشته شاهد بودیم که اختراعات و ابداعات گوناگونی در زمینه کامپیوتر، ارتباطات و IT بوجود آمد بعضی از آنها با استقبال گستردهای روبرو شد که بدین قرار است. سیستمعامل Snow Leopard Mac OS شرکت اپل سیستم عامل جدید خود را با نام Snow Leopard یا پلنگ...
-
سنجش میزان موفقیت پروژه
سهشنبه 14 اردیبهشت 1389 02:37
موضوع : سنجش میزان موفقیت پروژه ارسال کننده مطلب : سید امیر رضا آقایان عنوان مقاله: سنجش میزان موفقیت پروژه نویسنده: احسان نجابت محقق و مدرس مرکز تحقیقات و توسعه مدیریت پروژه و دانشجوی کارشناسی ارشد MBA این نوشتار مدلی جهت سنجش میزان موفقیت پروژه ارائه می دهد . بدین منظور ابتدا موفقیت را معنا کرده و ابعاد اصلی آنرا...
-
تجارت الکترونیکی و کسب و کار الکترونیکی
سهشنبه 14 اردیبهشت 1389 02:35
موضوع : تجارت الکترونیک ارسال کننده مطلب : میلاد صفائی پیشرفت عمده در ارتباطات راه دور و فن آوری اطلاعاتی موانع و مشکلات زمانی و مکانی مربوط به امور تجارت را کاهش داده است. به طور کلی برای تجارت الکترونیک تعاریف مختلفی ارائه شده است که اغلب آنها مبتنی بر تجارت گذشته در استفاده از تجارت الکترونیکی بوده است. در ساده...
-
فناوری اطلاعات و ارتباطات راهحل عاقلانه مشکلات پایتخت
یکشنبه 12 اردیبهشت 1389 02:47
عیسی نجفی اگرچه پرداختن به مقولاتی نظیر انتقال دانشگاهها (دانشجویان و دانشگاهیان)، وزارتخانهها ( کارمندان و عوامل )، صنایع (صنعت و کارخانهها) در کوچکسازی کلانشهر پایتخت و تسهیل در امور مدیریت شهری، کاهش رفت و آمد و ترافیک لجام گسیخته تهران بیتاثیر نخواهد بود، ولی یک سوال اساسی مطرح است: در این میان آیا بیم آن...
-
همه مردان IT
یکشنبه 12 اردیبهشت 1389 02:33
همه مردان IT معرفی مهمترین و تأثیرگذارترین افراد حوزه IT جهان در دهه اخیر مترجم: فرزانه احسانی موید - دنیای کامپیوتر و ارتباطات همه محصولات، خدمات و تکنولوژیهای جدیدی که از سال 2000 به این طرف زندگی ما را تحت تأثیر قرار دادهاند و باعث تغییرات بسیاری در سبک زندگی مردم شده است، اهمیت ویژه صنعت IT در جهان را نشان...
-
روان شناسی مذاکرات بازاریابی
شنبه 11 اردیبهشت 1389 00:06
موضوع : بازاریابی و مدیریت بازار ارسال کننده مطلب : جواد صوفیابادی مسئولان یک بنگاه تولیدی یا تجاری ، در مقام خریدار یا در مقام فروشنده ، مذاکره کننده نیز هستند . هر فردی که در زمینه های تجاری فعالیت می کند . خواه نا خواه در شرایطی قرار می گیرد که باید برای متقاعد کردن طرف مقابل یا ترغیب او به خرید ، مذاکره کند . در...
-
مدیریت ارتباط با مشتری
شنبه 11 اردیبهشت 1389 00:00
یک منبع و سورس عالی که کوتاه و در عین حال جامع در مورد CRM توضیح میده پیشنهاد میکنم این مطلب را بخوانید مطمئن باشید چیزی از دست نمیدهید. Realizing a customer intimacy strategy, fostering customer-satisfying behaviors and implementing customer-centric processes. Explanation of Customer Relationship Management. What is...
-
CRM و تحول در شناخت و رفتار عرضه کنندگان
جمعه 10 اردیبهشت 1389 23:53
چرا مدیریت ارتباط با مشتری؟ مگر تاکنون مشتریان را نمی شناختیم؟ به چه علت باید موضوع ارتباطات با مشتری مطرح شود؟ مگر مشکلی در بازاریابی یا فروش ما به وجود آمده که باید ما هم خود را گرفتار چنین موضوعاتی کنیم؟ آنانی که به این مقوله پرداخته اند، در رقابت بازار جهانی فعالیت داشته اند، ما که در آن شرایط نیستیم؛ چرا باید بی...
-
فناوری اطلاعات در مدیریت: دگرگونی سازمان ها در اقتصاد دیجیتالی
جمعه 10 اردیبهشت 1389 19:54
کتاب بسیار مفیدی در زمینه فناوری اطلاعات قابل استفاده برای کلیه مدیران را برای دانلود قرار دادم . این کتاب در سه جلد و با کیفیت عالی ارئه شده است . ضمنا این کتاب از مفاد امتحانی کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات برای دانشپذیران دانشگاه پیام نور است که در حال حاضر در بازار کتاب نایاب است . این کتاب به سرپرستی آقای...
-
افزایش ترافیک سایت
جمعه 10 اردیبهشت 1389 19:43
ادامه
-
نقش لنگرکشتی و کوسهها در اینترنت ایران!
پنجشنبه 9 اردیبهشت 1389 01:30
ارتباطات اینترنت کشور حدود دو هفته است مختل شده و این اختلال که گفته میشود مربوط به قطعی کابل دریایی در ایتالیا است حدود 20 درصد ارتباطات اینترنت را تحت تاثیر قرار داده و با کندی مواجه کرده است. قطعی مسیر کابلهای دریایی و زمینی ارتباطات اینترنت کشور موضوع تازهای نیست و هر از چندگاهی به دلایلی همچون گیر کردن لنگر...
-
مدیریت استراتژیک و آنالیز PEST
سهشنبه 7 اردیبهشت 1389 00:54
Tecnological Social Economics Political فناوری اجتماعی اقتصادی سیاسی عوامل اجتماعی فرهنگی عوامل اقتصادی عوامل سیاسی ـ قانونی عوامل تکنولوژیکی PEST یک مدل راهنمای کلان سیستم است . I- عوامل اجتماعی:توسعه صنعت مورد نظر جهت رفاه اجتماعی چقدر ضرورت دارد. در حال حاضر چه موضوعی اجتماعی از اهمیت برخوردار است؟ گروههای ذینفع...
-
برنامه ریزی استراتژیک بازاریابی و در شرکتها و سازمانها
سهشنبه 7 اردیبهشت 1389 00:46
شرکتها برای نیل به موفقیت و تضمین آینده شرکت ناچار به اتخاذ یک خط و مشی جامع و کامل برای رشد و بقاء می باشند این مقوله برنامه استراتژیک شرکت یا سازمان نام دارد. اجرای این برنامه با همکاری تناتنگ سایر دوایر سازمان نیا به اهداف جامع استراتژیک سازمان را محقق خواهد نمود. برنامه ریزی استراتژیک هر شرکت یا سازمان پیش بینی...
-
مزیت رقابتی در تجارت الکترونیک
یکشنبه 5 اردیبهشت 1389 01:05
نوان مقاله: مزیت رقابتی در تجارت الکترونیک نویسنده: شهریار عزیزی - سارا کریمی منبع: تدبیر - شماره 143 - 1383 چکیده مزیت رقابتی یکی از مهمترین مباحث در تئوری های مدیریت استراتژیک تلقی می شود زیرا وجود مزیت رقابتی در یک سازمان به معنای عملکرد بهتر نسبت به رقباست و در کوتاه مدت سودآوری و در بلندمدت بقا و رشد سازمان را...
-
سرویس جدید گوگل
شنبه 4 اردیبهشت 1389 01:53
ایتنا - گوگل با توجه به اهمیت این موضوع و نیز دسترسی مناسبی که به محتوای شبکه اینترنت دارد، بتازگی سرویس جدیدی ارائه کرده که امکان جستوجو در میان وبلاگها را برای هر دو گروه تسهیل میکند. جستوجو در میان تعداد فراوان وبلاگهای موجود در اینترنت، همواره یکی از مسائل مورد توجه کاربران این شبکه است که یا به دنبال یافتن...
-
استراتژی و هوشمندی رقابتی
شنبه 4 اردیبهشت 1389 01:02
فراهم آوردن نیازها برای دستیابی به استراتژی رقابتی باعث شده است که تعدادی از بزرگترین شرکتهای دنیا، عملکردی در قالب هوشمندی رقابتی در کلاس جهانی برای زیرمجموعه های خود داشته باشند. علی رغم این حقیقت که مشخصه اصلی موفقیت رهبران تجاری نگاه به آینده و حرکت سریع آنها نسبت به رقیبانشان است، هنوز هم بیشتر شرکتها فاقد عملکرد...
-
مدیریت دانش و سازمانهای سومین هزاره
جمعه 3 اردیبهشت 1389 01:03
برای هر سازمانی مهمترین دارایی، نیروی انسانی و دانش هر یک از آنها میباشد. دانش فردی برای توسعهء دانش پایه سازمانی ضروری است؛ هر چند دانش سازمانی حاصل جمع سادهای از دانشهای فردی نیست. (بات، 2000)، بعبارت دیگر مجموع دانش هر یک از افراد ممکن است از دانش کلی آنها کمتر باشد و بنابراین روشهای دستیابی، بکارگیری، به...