فناوری اطلاعات و نرم افزار

فناوری اطلاعات , نرم افزار - هوش تجاری - داده کاوی - سیستم های اطلاعاتی مدیریت - مشاوره و اجرای پروژه

فناوری اطلاعات و نرم افزار

فناوری اطلاعات , نرم افزار - هوش تجاری - داده کاوی - سیستم های اطلاعاتی مدیریت - مشاوره و اجرای پروژه

بیمه الکترونیکی چیست؟

 تاریخچه رشد آن در ایران و دیگر نقاط جهان چگونه بوده است، مزایا، مشکلات، اثرات و موانع رشد بیمه الکترونیک چیست؟ این مجموعه سوالاتی که می خواهم بدان بپردازم بیمه الکترونیکی E Insurance به معنای عام به عنوان کاربرد اینترنت و فناوری اطلاعات در تولید و توزیع خدمات بیمه ای اطلاق می شود و در معنای خاص، آن را می توان به عنوان تامین یک پوشش بیمه ای از طریق بیمه نامه ای دانست که به صورت آنلاین درخواست، پیشنهاد، مذاکره و قرارداد آن منعقد می شود.
● فناوری اطلاعات و بیمه مجازی
استفاده از فناوری اطلاعات به عنوان یکی از کانال های توزیع نه تنها در صنعت بیمه بلکه در دیگر صنایع در جهان در دستور کار قرار دارد.
مزایای استفاده از فناوری اطلاعات باعث شده است بخش عظیمی از سرمایه گذاری های بیمه گران در این حوزه به کار گرفته شود . از دید بیمه گران دنیا باید فناوری اطلاعات جایگزین روش سنتی فروش بیمه شود و به عنوان یک کانال توزیع در کنار دیگر کانال های مرتبط قرار بگیرد.
از اثرات به کارگیر صنعت بیمه الکترونیک در شرکت ها و سازمان ها می توان به:
۱) کاهش هزینه تولید اسناد و مدارک
۲) حذف سریع اطلاعات تکرار و اشتباهات
۳) افزایش اطلاعات مستند و قابل اطمینان
و افزایش امکان دسترس و ارائه سریع تر خدمات به مشتریان اشاره کرد.
ظرفیت کاهش هزینه ها با به کار گرفتن سیستم ها خرید و فروش الکترونیک به ویژه برا شرکت ها بیمه ا، که به روند کار موثر و کارا و جریان پیوسته آن ارتباط دارد، فراهم آوردن امکان تولید و به کارگیر اسناد کاف و فرم ها الکترونیک مدت زمان انجام کار را از ماه ها به هفته کاهش م دهد.
به علاوه ارزش افزوده، کارای و بازده، امنیت، کاهش زمان درگیر با کار و ایجاد یک زمینه رقابت متفاوت، از بهترین نتایج استفاده از سیستم خرید و فروش اینترنت است. ادامه مطلب ...

همایش تخصصی مدیریت ارتباط با مشتری

عنوان کنفرانس: همایش تخصصی مدیریت ارتباط با مشتری
Customer Relationship Management



حوزه(های) تحت پوشش: بازاریابی
تاریخ برگزاری: 11 خرداد 1389
برگزار کننده:
محل برگزاری: تهران


همایش تخصصی مدریت ارتباط با مشتری

محورهای اصلی کنفرانس

  • مدیریت رفتار با مشتری و سایر تکنیکهای مدیریتی و سیستمی
  • مدیریت ارتباط با شهروندان ZRM در سازمانهای عمومی
  • شهروند الکترونیک ، دولت الکترونیک و مدیریت ارتباطات
  • بانکها و مؤسسات مالی و اقتصادی و مدیریت رفتار با مشتری
  • نظام مدیریت کیفیت ISO 9000 ،رضایت مشتریان و ارتباط با مشتریان
  • جایگاه مشتریان در برنامه ریزی تبلیغات و بازاریابی marketing plan
  • طراحی محصول بر مبنای نیاز مشتری ارتباط بین CRM و QFD
  • ساختار ، فرآیند و نرم افزارهای کاربردی در جهت استقرار مدل CRM در سازمان
  • سنجش رضایت مشتری CSM ، ارتباط با مشتریان ، افزایش فروش و ارتقای خدمات
  • نظام خدمات پس از فروش و مدیریت ارتباط با مشتریان
  • مدلهای اجرایی مدیریت ارتباط با مشتری ، ابزارها و روشها
  • کلوپ مشتریان و نقش آن در توسعه روابط با مشتریان



اطلاعات تماس با دبیرخانه:
تلفن دبیرخانه: 02177643480
فکس دبیرخانه: 02177511343
ایمیل: info@crmtehran.ir
وب‌سایت: http://www.crmtehran.com

چند نکته برای مدیران سایت جهت اضافه کردن سایت به موتورهای جستجو

- همیشه قبل از ارسال آدرس صفحات مطمئن شوید که صفحه شما در آن موتور جستجو وجود نداشته باشد. در صفحات شما نباید اتصالات شکسته وجود داشته باشد. صفحاتی که اتصالات شکسته دارند بخوبی در موتورهای جستجو ثبت نمی شوند.
2- اگر در سایتتان از فریم (Frame) استفاده می کنید، ثبت سایت شما در موتورهای جستجو می تواند با مشکل مواجه شود. بهترین کار این است که یک نسخه بدون فریم از سایت خود تهیه کنید و این نسخه را به موتور جستجو معرفی کنید. البته شما می توانید صفحه داخلی فریم را بصورت مستقل به موتور جستجو معرفی کنید.
3- روباتهای موتور جستجو نمی توانند سایتهائی که برای ورود نیاز به شناسه کاربر و کلمه عبور دارند را، ثبت کنند. این روباتها هیچیک از صفحاتی که نیاز به پر کردن فرم داشته باشند را نمی توانند ثبت کنند. علاوه بر این سایتهائی که داراری فرمهای جستجو هستند را هم به خوبی ثبت نمی کنند چرا برای دستیابی به اطلاعات نیاز به پر کردن فرمهای جستجو است. یک راه حل، ارائه صفحات ثابت برای این اطلاعات است. بعنوان مثال فروم ها (Forum) می توانند با ارائه مطالب فروم در صفحات ثابت ، آنرا به موتورهای جستجو معرفی کنند.
4- صفحات پویا روباتهای موتور جستجو را بلوکه می کنند. هر آدرسی که به همراه علامت سوال (؟) یا علامت & باشند توسط این روباتها در نظر گرفته نمی شوند.
5- بیشتر موتورهای جستجو نمی توانند متون موجود در تصاویر را در ثبت خود در نظر بگیرند. این اطلاعات بایستی بصورت دیگری در سایت ارائه شوند تا توسط موتورهای جستجو ثبت شوند.
6- اگر سایت شما سرعت پائینی دارد یا اینکه حجم صفحه سایت شما زیاد است، موتورهای جستجو در ثبت کردن سایت شما شکل دارند. سعی کنید اندازه صفحات سایت خود را طوری کوچک طراحی کنید ( از نظر حجم) که با سرعت مناسبی دیده شود. این نکته هم می تواند در در رضایت بازدیدکنندگان سایت شما موثر باشد و هم در ضریب اطمینان از ثبت شدن توسط موتورهای جستجو. بهترین اندازه برای هر صفحه با تمام تصاویر و اشیاء موجود در آن بین 50 تا 70 کیلو بایت است.
7- اگر فقط صفحه اول سایت خود را به موتور جستجو معرفی کنید، انتظار نداشته باشید که همه اتصالات موجود در سایت شما در موتور جستجو ثبت شود. هرچند بعضی از موتورهای جستجو تمام اتصالات را صبت می کنند اما شما به این مسئله اطمینان نداشته باشید و تک تک صفحات خود را در موتورهای جستجو معرفی کنید.
8- اگر زمانیکه روبات موتور جستجو به سایت شما مراجعه می کند سایت شما در دسترس نباشد، سایت شما ثبت نخواهد شد. حتی بدتر از این ،در شرایطی خاص سایت شما که قبلا در موتور جستجو ثبت شده بوده، در این حالت از لیست حذف خواهد شد. سعی کنید هاستینگ سایت خود را از شرکتهائی تهیه کنید که در 99.5 درصد موارد سایت شما در دسترس باشد.
9- اگر زمانیکه روبات موتور جستجو به سراغ سایت شما می آید، سایت شما در دسترس نباشد، نمی تواند آنرا ثبت کند. حتی بدتر از این ، اگر قبلا سایت شما ثبت شده باشد در این حالت سایت شما از لیست خارج خواهد شد. بنابراین تلاش کنید که سایت شما همیشه در دسترس باشد. همیشه وضعیت سایت خود را در موتور جستجو بررسی کنید . اگر این اتفاق برای سایت شما افتاد سعی کنید مجددا سایت خود را در آن موتور جستجو ثبت کنید.

ادامه مطلب ...

استفاده از تجربه در زمان بحران

جانی ساعت ۲ از محل کارش خارج شد و چون نیم ساعت وقت داشت تا به محل کار دوستش برود، تصمیم گرفت با همان یک دلاری که در جیب داشت ناهار ارزان قیمتی بخورد و راهی شرکت شود.چند رستوران گران قیمت را رد کرد تا به رستورانی رسید که روی در آن نوشته شده بود: ”ناهار همراه نوشیدنی فقط یک دلار”.

جانی معطل نکرد، داخل رستوران شد و یک پرس اسپاگتی و یک نوشابه برداشت و سر میز نشست.گارسون برایش دو نوع سوپ، سالاد، سیب زمینی سرخ کرده، نوشابه اضافه، بستنی و دو نوع دسر آورد و به اعتراض جانی توجهی نکرد که گفت: ”ولی من این غذاها رو سفارش ندادم.”گارسون که رفت جانی شانه ای بالا انداخت و گفت: ”خودشان می فهمند که من نخوردم!”اما جانی موقعی فهمید که این شیوه آن رستوران برای کلاهبرداری است که رفت جلو صندوق و متصدی رستوران پول همه غذاها رو حساب کرد و گفت ۱۵ دلار و ۱۰ سنت.

جانی معترض شد: ”ولی من هیچ کدوم رو نخوردم!” و مرد پاسخ داد ”ما آوردیم، می خواستین بخورین!”جانی که خودش ختم زرنگ های روزگار بود، سری تکان داد و یک سکه ۱۰ سنتی روی پیشخوان گذاشت و وقتی متصدی اعتراض کرد، گفت: ”من مشاوری هستم که بابت یک ساعت مشاوره ۱۵ دلار می گیرم.”متصدی گفت: ”ولی ما که مشاوره نخواستیم!” و جانی پاسخ داد: ”من که اینجا بودم! می خواستین مشاوره بگیرین!”و سپس به آرامی از آنجا خارج شد.

مدل ها و الگوریتم های داده کاوی-۲

درختهای تصمیم 

Decision trees

درختهای تصمیم روشی برای نمایش یک سری از قوانین هستند که منتهی به یک رده مقدار میشوند. برای مثال،میخواهیم متقاضیان وام را به دارندگان ریسک اعتبار خوب و بد تقسیم کنیم. شکل یک درخت تصمیم را که این مسئله را حل میکد نشان میدهد و همه مؤلفههای اساسی یک یک درخت تصمیم در آن نشان داده شده است : نودتصمیم، شاخه ها و برگها.
درختانی با تنها دو شاخه در CART ، براساس الگوریتم، ممکن است دو یا تعداد بیشتری شاخه داشته باشد. برای مثال هر نود ایجاد میکند. هر شاخه منجر به نود تصمیم دیگر یا یک نود برگ میشود. با پیمایش یک درخت تصمیم از ریشه به پایین به یک مورد یک رده یا مقدار نسبت میدهیم. هر نود از دادههای یک مورد برای تصمیمگیری درباره آن انشعاب استفاده میکند.
درختهای تصمیم از طریق جداسازی متوالی دادهها به گروههای مجزا ساخته میشوند و هدف در این فرآیند افزایش فاصله بین گروهها در هر جداسازی است.

ادامه مطلب ...

عامل های هوشمند در تجارت الکترونیک

عامل های هوشمند در تجارت الکترونیک

به دلیل ورود تجارت به بازارهای مجتمع و یکپارچه که از کانال*های ارتباطی بدون سیم و وسیله های ارتباطی قابل حمل از جمله تلفن*های موبایل استفاده می*کنند، محیط تجارت الکترونیک هر روز در حال پیچیدگی و پویایی بیشتر است. ایده*های نو و بدیع تجارت الکترونیک پویای امروز می*تواند روشها و مدلهای کارا و مفیدی در معاملات تجاری، مخصوصا در مرحله شناسایی نیاز، تبلیغات، شناسایی محصول و عرضه*کننده آن، انجام مذاکره و توافق، ارائه دهد. یکی از راه*حلهای تجارت الکترونیک، به کارگیری عاملهای نرم*افزاری با قابلیت یادگیری و تصمیم*گیری هوشمندانه است، که می*توانند در خرید و فروش، ارائه پیشنهاد در مناقصه*ها و حراجها، مذاکره و عقد قرارداد به کار گرفته شوند. عاملهای نرم*افزاری هوشمند، واسطه*هایی هستند که آرزوی بشر را برای انجام خودکار بسیاری از فعالیتها در تجارت محقق نموده*اند. عاملها برای انجام خودکار کارهای وقت*گیر و تکراری کاربران، جستجوها، توصیه*ها و همچنین بازیابی و مدیریت اطلاعات کسب*شده برای فرایند خرید و فروش به کار گرفته می شوند و همچنین در توسعه و گذار مراحل گوناگون فرایند رفتار خرید مشتری، از روش سنتی به روشهای سازگار با تجارت مدرن الکترونیک بسیار موثر بوده*اند. در این مقاله سعی بر تعریف عاملهای هوشمند و کیفیت فعالیت آنها در زمینه تجارت الکترونیک است. همچنین با تمرکز بر تجارت الکترونیک در انواع فروشگاههای اینترنتی، حراجهای برخط و تجارت b2b حضور عاملهای نرم*افزاری هوشمند در هر کدام از این فرایندها تشریح می شود*.

مقدمه

تجارت الکترونیک از جمله فرایندهای جامعه اطلاعاتی دنیای امروز است که در سالهای اخیر با حضور اینترنت بسیار توسعه یافته است. تجارت الکترونیک، شامل به اشتراک گذاشتن اطلاعات کسب*وکار، برقراری ارتباطات تجاری و هدایت معاملات تجاری به وسیله شبکه*های ارتباطی است. تجارت الکترونیک شامل طیف گسترده*ای از فعالیتها و تخصصها از جمله امنیت در معاملات، اعتماد و اعتبار در معاملات، قانون*گذاری، مکانیزم پرداخت، چگونگی تبلیغات، کاتالوگ*های الکترونیک، حضور واسطه*ها، عملکرد فروشگاههای چندرسانه*ای و ... است.

تجارت الکترونیک عبارت است از تعامل سیستم*های ارتباطی، سیستم های مدیریت داده*ها و امنیت که به واسطه آنها امکان مبادله اطلاعات تجاری در رابطه با فروش محصولات و یا خدمات میسر می*شود. البته در این تعاملات، حمایت و حفظ اسرار مصرف کنندگان و همچنین محافظت از داده ها و اطلاعات شخصی در تجارت الکترونیک، ایجاد قوانین روشن تجاری به منظور ایجاد یک بازار الکترونیک معتبر و در نهایت تدوین قوانین بسیار با اهمیت است.

ادامه مطلب ...

فارکس کلاهبرداری یا واقعیت

فارکس کلاهبرداری یا واقعیت فارکس چیست؟

فارکس واقعی یعنی معامله ارزها که فرم سنتیش همان صرافیه و با پیشرفت اینترنت میشه از منزل یا هر جای دیگه که به اینترنت دسترسی دارید این تجارت را انجام داد.
فارکس بزرگترین کلاهبرداری ده سال گذشته در دنیاست و در کشور ما هم در حال حاضر بزرگترین.
اما اول باید توضیح بدیم که فارکس واقعی خودش کلاهبرداری نیست بلکه این چیزی که در ایران به اسم فارکس جا انداخته اند کلاهبرداریه.

فارکس واقعی یعنی معامله ارزها که فرم سنتیش همان صرافیه و با پیشرفت اینترنت میشه از منزل یا هر جای دیگه که به اینترنت دسترسی دارید این تجارت را انجام داد.

ولی این کلاهبرداری که در ایران الان بزرگترینه و بزرگترین ضرر مالی را به ایرانی ها می زنه نسخه قلابی فارکس واقعیه.

این کلاهبرداری بزرگ در خیلی از کشورهای دنیا فعاله ولی ایران یکی از اهداف اصلیشه.

تعداد افرادی که همه دارائیشون رو به این کلاهبرداری باخته اند به هزاران میرسه و خانواده هائی که به خاطر اون متلاشی شدن بسیار زیاد اند.

در اینجا مطلب را براتون باز می کنیم. چون این کلاهبرداری 10 ساله که در ایران خودش رو جا انداخته وقت زیادی داشته که تکامل پیدا کنه و روشها و تکنیکهای مختلفی رو مورد استفده قرار میده و برای توضیح اون میشه یک کتاب نوشت! ما این کلاهبرداری بزرگ رو از جهات مختلف و در متنهای مجزا براتون توضیح میدیم تا مطلب واضح تر بشه.


حدود 10-15 سال پیش که اینترنت به تدریج برای عموم قابل دسترسی شد بازارهای مالی تصمیم گرفتند از طریق اینترنت خودشون رو برای عموم قابل دسترسی کنند.

این باعث شد که حجم معاملات این بازارها به شکل چشمگیری افزایش پیدا کنه و معاملات در این بازارها برای همه آسونتر و سریعتر بشه.

بانکها و موسسات مالی هم توسط اینترنت و روی رایانه های مرکزی چند شرکت مختلف به هم وصل شدند و تعدادی صرافی هایاینترنتی بوجود اومدند که میشه ارزها رو روی اون ها معامله کرد و به این تجارت میگن فارکس.

ادامه مطلب ...

مدیریت بازار : بازاریابی

 

 

نویسنده :رضایی نژاد عبدالرضا
ناشر :جعفری
تعداد صفحات: 241   
 فهرست مطالب کتاب
ادامه مطلب ...