-
مدل های تجارت الکترونیک
پنجشنبه 24 آذر 1390 11:44
سلام یکی از دوستان در صندوق پستی اینجانب درباره مدل های تجارت الکترونیک سوال داشتند که برای آشنایی ایشان مقاله زیر ارائه میگردد. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ**************************ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ مدل های زیادی برای تجارت الکترونیک معرفی شده و مدل های جدید...
-
استفاده از پرسشنامه های الکترونیکی در پژوهشهای پیمایشی
پنجشنبه 24 آذر 1390 10:31
است که با گسترش فناوری اطلاعات و بویژه اینترنت، بر دامنه کاربرد آن روز به روز افزوده می شود. این مقاله به مرور انواع پرسشنامه های الکترونیکی و ویژگیهای آنها می پردازد و مزایا و کاستیهای پیمایش از طریق پرسشنامه الکترونیکی را با روشهای سنتی مقایسه می کند. از جمله مزایای پرسشنامه های الکترونیکی که به دو صورت مبتنی بر وب...
-
اندازه گیری عملکرد، بایدها و نبایدها
دوشنبه 7 آذر 1390 14:59
دازه گیری عملکرد کاری بسیار سخت و پیچیـده است و بی توجهی به مضمون آن می تواند مشکلاتی را به وجود آورد. یکی از محورهای مهم در مبحث اندازه گیری عملکرد فراهم آوردن زمینه های فرهنگی لازم برای این مهم است. اندازه گیری عملکرد به هیچ وجه نباید امنیت شغلی افراد را به هم بزند که در آن صورت کل سیستم اندازه گیری را با مشکل مواجه...
-
مدلهای شاخص رضایتمندی مشتری
چهارشنبه 2 آذر 1390 07:54
چکیده در دنیای امروز اندازه گیری رضایتمندی مشتریان اهمیت زیادی پیدا کرده است.رضایتمندی مشتری یک احساس است و برای بهبود آن باید آنرا به یک شاخص کمی تبدیل نمود.مدلهای شاخص رضایتمندی مشتری راهکاری برای این فرایند تبدیل است.جمع آوری داده ها برای این فرایند نیز توسط پرسشنامه و با تکنیکهای مختلفی انجام می شود. برای اندازه...
-
سوالهای عجیب گوگل در مصاحبههای کاری
چهارشنبه 2 آذر 1390 07:43
شرکت گوگل همانطور که در خیلی از زمینهها منحصر به فرد است در انجام مصاحبههای قبل از استخدام نیز بسیار متفاوت عمل میکند. تمامی درخواست کنندگان میدانند که بعد از تقاضای کار خود در طی چند مکالمه تلفنی و حضوری بررسی و تایید خواهند شد در ضمن کار آسانی نیز نخواهند داشت. در همین راستا یکی از خوانندگان Business Insider که...
-
بروز مشکل در سیستمهای کامپیوتری در سازمان های IT محور
پنجشنبه 26 آبان 1390 13:19
بروز مشکل در سیستمهای کامپیوتری یکی از آزاردهنده ترین مشکلاتی است که صاحبان مشاغل و کسب و کار از آن صدمه میبینند. کم نیستند افرادی که به امید آوردن آسایش و نظم به محیط کار، بالابردن توان شرکت یا سازمان خود و پیش رفتن با مدلهای روز تجارت و سرویس دهی، به سیستمها و شبکه های کامپیوتری روی آورده اند ولی ورود این سیستم...
-
کارت ویزیتهای دیجیتال و شبکههای ارتباطات حرفهای
یکشنبه 22 آبان 1390 10:11
داشتن یک کارت ویزیت از ابزارهای ضروری هر فرد حرفهای بوده و وسیلهای ساده و نسبتاً کارآمد برای معرفی شما در ابتدای یک ملاقات کاری محسوب میشود؛ اگرچه ایرادهای مهمی بر آن وارد است: - هر فرد در طول سالهای کاری، صدها یا هزاران کارت ویزیت دریافت میکند که یا گم میشوند، یا دور ریخته شده و یا در آلبومی قطور، رولودکس یا یک...
-
پیمایش و آمار الکترونیکی
یکشنبه 22 آبان 1390 09:39
چکیده پیمایش از روشهای پر کاربرد پژوهش و گردآوری داده ها در علوم مختلف و از جمله در کتابداری و اطلاع رسانی است که با گسترش فناوری اطلاعات و بویژه اینترنت، بر دامنه کاربرد آن روز به روز افزوده می شود. این مقاله به مرور انواع پرسشنامه های الکترونیکی و ویژگیهای آنها می پردازد و مزایا و کاستیهای پیمایش از طریق پرسشنامه...
-
پاسخ به سوالات شما
سهشنبه 10 آبان 1390 13:59
برخی دوستان در صندوق پستی بنده مواردی را ذکر کرده اند از قبیل داده کاوی و الگوی داده---داده های اماری -متدلوژی های زبان برنامه نویسی ---sharepoint --- انواع مبادلات b2b c2c b2c شش سیگما که در اولین فرصت بدلیل مشغله کاری در طراحی و پیاده سازی یک پروژه حتما پاسخ خواهم داد. با تشکر از همه دوستان
-
هشتمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک
یکشنبه 24 مهر 1390 07:45
زمان برگزاری : در ۱۹و۲۰ مهرماه ۱۳۹۰ مکان برگزاری : تهران پس از برگزاری موفقیت آمیز ۷ دوره از این کنفرانس ،هشتمین دوره از این رویداد علمی با مجوز معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور در تهران سالن همایش های بین المللی رازی برگزار نماید. از جمله مزیتهای این کنفرانس سخنرانی پروفسور کای الکساندر مشاور شرکت مکنزی...
-
دومین کنفرانس بین المللی بازاریابی اینترنتی ایران
سهشنبه 19 مهر 1390 11:59
دومین کنفرانس بین المللی بازاریابی اینترنتی ایران، در تاریخ ۱۳و۱۴ بهمن ماه سال جاری، در مرکز همایش های صدا و سیما با حضور صاحبنظران و کارشناسان بین المللی برگزار می شود. به گزارش «تابناک» در این کنفرانس اساتید برتر بازاریابی اینترنتی جهان آخرین دستاوردهای خود را در این زمینه با شرکت کنندگان در این کنفرانس در بین...
-
پاسخ به صندوق پستی
سهشنبه 19 مهر 1390 11:55
سلام خدمت تمام دوستان و بازدیدکنندگان یک عذر خواهی بدهکارم چرا که بدلیل مشغله کاری فرصت نکرده ام پاسخ درخواست اخیر دوستان که در صندوق پستی درج کرده اند را تا کنون بدهم . لذا سعی بر آن دارم تا چند روز آینده انجام وظیفه نمایم. پیشاپیش مرا عفو نمایید و تاخیر بعمل آمده را حمل بر بی توجهی و جسارت مگذارید.
-
بررسی راهکارهای ایجاد بیمارستان الکترونیکی
شنبه 9 مهر 1390 14:24
دبیر علمی دومین سمپوزیم بیمارستان الکترونیکی و تله مدیسین با بیان اینکه با برگزاری این سمپوزیوم دیدگاههای مشترک در زمینه بیمارستان الکترونیکی فراهم میشود و راهکارها برای شرایط موجود مورد بحث و بررسی قرار میگیرد، گفت: قصد داریم به یک برنامه مشترک و جامع در زمینه توسعه برنامههای مجازی در بیمارستانها و استفاده از آن...
-
دوام خرید آنلاین پس از تطبیق در اینترنت
شنبه 9 مهر 1390 14:10
نتایج طرح “آمارگیری از کاربران اینترنت” که برای اولین بار در دی ماه سال ۸۸ توسط مرکز آمار ایران به اجرا گذاشته شد، نشان میدهد ضریب نفوذ اینترنت در کشور دراین سال به ۱/۱۱ درصد رسیده است. هدف اصلی از اجرای این طرح که به درخواست شرکت فناوری اطلاعات و با همکاری پژوهشکده آمار به اجرا درآمده است، برآورد ضریب نفوذ...
-
نکته های خواندنی
پنجشنبه 31 شهریور 1390 10:31
تبلیغ اثر بخش افزون بر وجه اساسی، باید با نشان دادن وجوه تمایز و برتری محصول نسبت به محصول رقبا، مخاطب را مایل به خرید و مصرف کند(برگرفته از کتاب : مباحث و موضوعات مدیریت بازاریابی با نگرش بازار ایران) دلیل شکست کسب و کارها نداشتن ایده های خوب نیست بلکه، آنها به این علت شکست می خورند که به خاطر نداشتن اطلاعات، تصمیمات...
-
ایزو و روش شناسی بهبود عملکرد شش سیگما
دوشنبه 28 شهریور 1390 13:15
شش سیگما یک روش گردش داده ها برای بهبود کسب و کار و عملکرد کیفیت است در یک استاندارد دو قمستی ایزو منتشر شده است. شش سیگما در سال 1986 توسط شرکت موتورولا به منظور ارتقای فرآیندهای تولید با هدف 99.99966% بدون انحراف بودن محصولات (بعنوان مثال 3.4 خطا در هر میلیون محصول) توسعه یافت. امروزه این روش شناسی در بسیاری از...
-
جدیدترین آمار ضریب نفوذ حوزههای ارتباطی در کشور
یکشنبه 27 شهریور 1390 10:24
ضریب نفوذ یکی از شاخصهای مهم در حوزه فناوری اطلاعات کشورها و در زمره شاخصهای اهداف توسعه هزاره است که منظور از آن نسبت جمعیت استفادهکننده از اینترنت در کشور به کل جمعیت کشور ضرب در ۱۰۰ است؛ شاخصهای توسعهای که در حال حاضر و در اکثر کشورهای جهان در حوزهٔ مباحث اقتصادی مورد بررسی قرار میگیرد، شامل توسعه و نفوذ...
-
رضایتمندی الکترونیک
دوشنبه 21 شهریور 1390 14:39
رضایت مشتری در محیط آنلاین یکی از مهمترین جنبه های ارائه خدمات اطلاعاتی می باشد .در بیشتر موارد مشتریان راضی از خدمات شرکت به نشان تجاری متعهد و وفادار مانده و دوباره برمی گردند.به هر حال راضی نگه داشتن و متعهد ساختن مشتریان برای شرکت های خدماتی و اطلاعاتی بسیار دشوار است.زیرا آنان متقاضی خدمات و اطلاعات بهتر بوده و...
-
فرآیند تحلیل و طراحی شئ گرا
پنجشنبه 3 شهریور 1390 10:35
در این مقاله به روندکاری تحلیل و طراحی شئ گرای سیستم می پردازیم. در فاز تحلیل، مدلی از دنیای واقعی نرم افزار در حال توسعه که خواص مهم آن را نشان میدهد، ساخته می شود. این مدل مفاهیم موجود در دامنه سیستم را بصورت انتزاعی نشان می دهد و بیانگر این است که سیستم چه کاری را باید انجام دهد و به چگونگی انجام (از دید فنی)آنها...
-
اولین پیادهسازی کامل تکنولوژی RFID در کتابخانههای ایران
سهشنبه 1 شهریور 1390 07:01
ایتنا به نقل از ماهنامه دنیای کامپیوتر و ارتباطات، پیاده سازی کامل فناوری RFID در کتابخانههای ایران برای اولین بار توسط کنسرسیوم شرکتهای پارس آذرخش و کاوشکام در کتابخانه مرکزی دانشگاه تبریز با موفقیت به انجام رسید و هم اکنون این سیستم مکانیزه در حال بهرهبرداری و توسعه در کل دانشگاه میباشد. بهرهگیری از تجارب علمی...
-
بررسی تاثیر سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری و هوش کسب و کار
دوشنبه 24 مرداد 1390 08:51
امروزه رشد روز افزون فناوری اطلاعات و تأثیر چشمگیر آن درافزایش بهره وری سازمانهای دولتی و خصوصی در سطح جهان، حرکت جهانی را به سمت بهره گیری از انواع مختلف سیستم های اطلاعاتی به ویژه سیستم اطلاعات مدیریت ، موجب شده است که کشور مانیز در مسیر این حرکت قرار گیرد. این حرکت در داخل کشور در پیش روی خود با تحولات، موفقیت ها،...
-
موضوعات استراتژیک در اجرای مدیریت ارتباط با مشتری
شنبه 22 مرداد 1390 10:30
در سالهای اخیر با توجه به رقابت فزاینده جهانی، تعدادی از سازمانها نیاز توجه به مشتریان را شناسایی کرده اند. نتیجتا، مدیریت ارتباط با مشتری در طراحی استراتژی های سازمانی مورد توجه قرار گرفته است. سیستمهای ارتباط با مشتری می توانند به عنوان سیستمهای اطلاعاتی با هدف قادر سازی سازمانها به تحقق تمرکز بر مشتری دیده...
-
گوگل سرویس «سرعتدهنده صفحه» را رونمایی کرد
سهشنبه 11 مرداد 1390 08:14
گوگل سرویس جدیدی معرفی کرده که گفته میشود سرعت بارگزاری صفحات وب را تا ۶۰ درصد افزایش میدهد. این ابزار که Page Speed یا «سرعتدهنده صفحه» نام دارد، سرعت بارگزاری صفحات اینترنتی را شتاب بخشیده و وبگردی را برای کاربران لذتبخشتر مینماید. به گزارش ایتنا به نقل از ویتری، سرویس Page Speed به طور خودکار قابلیتهای مهمی...
-
کارت امتیازی متوازن: ابزاری نوین جهت ارزیابی عملکرد و رقابت
یکشنبه 9 مرداد 1390 10:58
در عصر کنونی، تحولات شگرف دانش مدیریت وجود نظام ارزیابی را اجتناب ناپذیر کرده است؛ به گونهای که فقدان ارزیابی در ابعاد مختلف سازمان اعم از ارزیابی استفاده از منابع و امکانات، کارکنان، اهداف و استراتژیها، یکی از علایم بیماری سازمان قلمداد میشود. هر سازمان به منظور آگاهی از میزان مطلوبیت و کیفیت فعالیتهای خود به...
-
مقاله تأثیر سیستم های اتوماسیون بر ارتباطات سازمانی
شنبه 8 مرداد 1390 13:58
ارتباطات سازمانی، همواره از مباحث عمده و مورد توجه در سازمانها بوده است. با ظهور فناوریهای اطلاعات و ارتباطات، تغییرات شگرفی در این حوزه در سازمانها به وجود آمد. این مقاله مبتنی بر یک تحقیق میدانی در زمینه بررسی تأثیر سیستمهای اتوماسیون اداری بر برخی حوزههای ارتباطات سازمانی است. برای بررسی این تأثیرات،...
-
همکاران سیستم «میزان» را پوشش میدهد
سهشنبه 4 مرداد 1390 08:34
همکاران سیستم گواهی تایید فنی پوششدهی طرح میزان را برای نرمافزار حقوق و دستمزد خود دریافت کرد. به گزارش ایتنا، طرح میزان در واقع مدیریت یکپارچهٔ زنجیرهٔ ارزش نهایی است که به واسطهٔ آن به تمامی کارکنان دولت کارتهای اعتباری به ارزش یک و نیم میلیون تومان ارائه میشود و آنها میتوانند به شکل قسطی این پول را از حقوق...
-
تعمیر و نگهداری نرم افزار
یکشنبه 2 مرداد 1390 07:07
تعمیر نرم افزار پرهزینه ترین قسمت توسعه سیستم اطلاعاتی است که 60 تا 80 درصد از منابع رامصرف می کند. بزرگترین عامل برای این هزینه ، درک نادرست برنامه است. وقتی که یادگیریتعمیر و نگهداری برنامه ها سخت باشد،کسانی مثل توسعه دهندگان زمان بیشتری را برای خواندن کد برنامه صرف میکنند و تغییرات نادرستی را در آن ایجاد می کنند ....
-
افزونههای خارقالعاده برای مایکروسافت آفیس
سهشنبه 28 تیر 1390 08:26
در این مقاله با ابزارهای مشهور و کارآمدی آشنا خواهید شد که به راحتی میتوانید آنها را ضمیمه مجموعه برنامههای مایکروسافت آفیس کنید. آنها کار کردن با آفیس را برایتان لذتبخشتر و سادهتر خواهند نمود، افزونههای فراوانی برای نرمافزارهای گروه آفیس وجود دارد، اما من بهترینها و پرکاربردترینها را برای ساده کردن کار با...
-
بدون شرح
دوشنبه 27 تیر 1390 15:11
-
آیا از KPI باید به DW/BI رسید؟
دوشنبه 20 تیر 1390 06:57
سالهای گذشته که مفاهیم DW/BI به صورتی ناشناخته بود پیدا کردن نقطه شروع پروژه خیلی سخت و ادامه درست آن سخت تر بود. اکنون تا اندازه ای مسیر و متدولوژی های پروژه های DW/BI روشنتر از گذشته شده است. سوالی که از اکثر افرادی که مدعی پیاده سازی DW/BI شده اند می پرسم اینست که سرانجام پروژه آنها چه شد و همگی آنها مدعی هستند که...